| INFORMACIJA O OSNOVNIM PODACIMA U VEZI SA IMPLEMENTACIJOM REGIONALNOG PROJEKTA "OBNOVE ŽELJEZNICA U BiH II" | |
Na osnovu strategije obnove i razvoja željezničkog sektora u Bosni i Hrecegovini, saglasnosti domaćih i međunarodnih faktora i banaka kreditora, pristupilo se pripremama Regionalnog projekta “Obnove željeznica u BiH II” kojim bi se obnovila pruga na južnom dijelu koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu: od granice sa RH, preko Čapljine, Mostara, Konjica, do Sarajeva, te od Banje Luke do Doboja na liniji paralelnoj Koridoru X. Proiritet je dat obnovi 100 km pruge državna granica sa RH-Čapljina-Mostar-RaškaGora-Čelebići (Konjic), te 50 km pruge Jošavaka-Doboj. Istoveremeno je, budući da je ranije izvršena obnova pruge od Konjica do Bradine, uzet zadatak da se osiguraju projekat i sredstva i za obnovu preostalog dijela južne pruge od Bradine do Sarajeva dužine 42 km, kako bi se u narednom investicionom ciklusu stvorio prostor i za obnovu sjevernog dijela Koridora Vc kroz BiH od Sarajeva do Bosanskog Šamca na rijeci Savi. Sredstvima granta EU pripremljene su studije i projekti, a kreditima EBRD London i EIB Luksemburg potrebna finansijska sredstva. Ukupna visina kredita, po ugovorima zaključenim karajem 2005. godine, iznose 156 miliona eura: 70 miliona eura od EBRD i 86 miliona eura od EIB. Sredstva su alocirana na entitete/entitetske željezničke kompanije, u odnosu 60% Željeznice Federacije BiH i 40% Željeznice Republike Srpske. Projekat se implementira zajednički za oba entiteta i za njegovu implementaciju formirana je Jedinica za implementaciju projekata za obnovu željeznica u Bosni i Hercegovini PIU BHŽJK, sa sjedištem u Doboju, koja je organizaciono situirana u okviru Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije.
Do sada su potpisani ugovori u vrijednosti od 107,4 miliona eura (uključujući i konsultantske usluge), dakle angažirano je cca 70% ugovorenih kreditnih sredstava za remont pruge, radove na signalizaciji, napojnim podstanicama i kontaktnoj mreži i obnovi osnovne telekomunikacione opreme na ovim dijelovima pruga.
Realizacija ugovora je počela sa 2311.2009. godine, a ugovorni rok za završetak je 22.11.2011. godine. Na dionici Čelebići-Raška Gora, radovi su počeli 232.2011. godine, i to na dvije sekcije: Grabovica-Drežnica i Drežnica-Raška gora. Signalizacija Nakon provedene tenderske procedure u skladu sa pravilima EBRD, koja su uključivala i fazu predkvalifikacija, prvorangirani ponuđač je bio Thales, Njemačka. Ugovori su potpisani 29.12.2009. u Doboju i 30.12.2009. u Sarajevu, i to:
Realizacija ovih ugovora je počela s 20.7.2010. godine, a ugovorni rok za završetak je dvije godine. Predstojeća obnova dionoce pruge Bradina-Sarajevo Kroz unutarnje uštede, grantove i kredite osigurana su 44 miliona eura za dionicu Bradina-Sarajevo dužine 42 km. Projektnu dokumentaciju i studiju je donirala EU. |
|