ZAKON
O AUTOCESTI NA KORIDORU Vc

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Član 1.

 

Ovim zakonom određuje se: prostor od općeg interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine radi izgradnje autoceste i pratećih objekata za servisne i uslužne djelatnosti kao i objekata namjenske trgovine koji su u neposrednoj funkciji autoceste na Koridoru Vc (u daljnjem tekstu: pojas autoceste), korištenje zemljišta u pojasu autoceste, priprema za izgradnju i izgradnja autoceste, utvrđivanje javnog interesa za sve nekretnine u obuhvatu izgradnje autoceste na Koridoru Vc, rješavanje
imovinsko-pravnih pitanja u obuhvatu autoceste, mjere i procedure zaštite okoliša, finansiranje izgradnje, tehnički standardi za izgradnju, statusna pitanja učesnika u građenju i nadzor nad provođenjem ovog zakona.
Pod korištenjem zemljišta u smislu ovog zakona podrazumijeva se izgradnja autoceste sa svim pratećim objektima ili pojedinim dijelovima autoceste i izvođenje drugih zahvata u prostoru sa ciljem izgradnje autoceste i pratećih objekata.
Pojmovi koji se koriste u ovom zakonu definirani su propisom kojim se uređuje oblast prostornog planiranja i upotrebe zemljišta na nivou Federacije Bosne i Hercegovine (u
daljnjem tekstu: Zakon o prostornom planiranju).

 

II. KORIDOR Vc

 

Član 2.

 

Obuhvat autoceste je 2.000 metara u ruralnim zonama a 250 metara unutar urbanih zona. Nakon izrade glavnog projekta obuhvat autoceste u urbanim zonama se dodatno smanjuje na 100 metara, dok se u ruralnim zonama obuhvat smanjuje na 100
metara nakon izgradnje trase autoceste.

 

III. AUTOCESTA NA KORIDORU Vc

 

Član 3.

 

Autocesta je javno dobro od interesa za Bosnu i Hercegovinu i njene entitete u vlasništvu Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija BiH) i u općoj je upotrebi.
Na autocesti kao javnom dobru treća lica ne mogu sticati pravo vlasništva niti drugo stvarno pravo po bilo kom osnovu.
Nadležnost nad izgradnjom dionica autoceste ima JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar (u daljnjem tekstu: JP Autoceste FBiH), u skladu sa odredbama Zakona o cestama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 12/10), koncesionar ili društvo za provođenje projekta javnog privatnog partnerstva.

 

Član 4.

 

Dodjela koncesije za izgradnju dionica autoceste vrši se u skladu sa procedurama propisa koji uređuju oblast koncesija na nivou Federacije BiH.
Prije dodjele koncesije JP Autoceste FBiH priprema tehničke specifikacije, geometrijske i druge karakteristike dionice autoceste koja je predmet dodjele koncesije, rješava imovinsko-pravne odnose na predmetnom zemljištu, izrađuje
glavni projekt i osigurava odobrenje za građenje.

 

IV. TEHNIČKE SPECIFIKACIJE

 

Član 5.

 

Tehničke specifikacije za projektiranje, građenje i održavanje autocesta (u daljnjem tekstu: tehničke specifikacije) su pravila, procedure i standardi prema kojima se vrši
projektiranje, građenje i održavanje autocesta. Izuzetno od odredaba Zakona o prostornom planiranju, tehničke specifikacije za projektiranje, građenje i održavanje autoceste na Koridoru Vc definira JP Autoceste FBiH uvažavajući bosanskohercegovačke BAS standarde i evropske EN, odnosno međunarodne ISO standarde i posebne uvjete relevantne za Bosnu i Hercegovinu.
Izuzetno od odredbi Zakona o građevinskim proizvodima ("Službene novine Federacije BiH", broj 78/09), tehničke specifikacije za materijale koji se ugrađuju prilikom građenja i održavanja autoceste na Koridoru Vc, način, metode i
procedure ispitivanja materijala, kao i uvjete koje laboratorije moraju ispuniti za obavljanje tih ispitivanja definira JP Autoceste FBiH.

 

Član 6.

 

Tehničke specifikacije iz člana 5. st. 1. i 2. ovog zakona objavljuju se na web stranici JP Autoceste FBiH.

 

V. KORIŠTENJE ZEMLJIŠTA RADI GRAĐENJA AUTOCESTE

 

Član 7.

 

Građenje se može odobriti ako se prethodno utvrdi da odnosno građenje nije u suprotnosti sa odredbama ovog zakona.
Autocesta na Koridoru Vc se može graditi integralno kao složena građevina ili po pojedinačnim dionicama i poddionicama ili po pojedinačnim objektima na tim poddionicama koji čine građevinsku cjelinu, o čemu odlučuje JP Autoceste FBiH.
Odobravanje građenja vrši Federalno ministarstvo prostornog uređenja (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) izdavanjem odobrenja za građenje, uz prethodno izdavanje
urbanističke saglasnosti.

 

Član 8.

 

Građenje autoceste i pratećih objekata i drugi zahvati u prostoru sa ciljem izgradnje autoceste mogu se odobriti unutar pojasa autoceste, bez obzira na trenutnu namjenu, odnosno vrstu zemljišta.
Kada pojas autoceste zauzima šumsko zemljište, odnosno zemljište na kojem je potrebno izvršiti krčenje šume promjena namjene zemljišta sa ciljem građenja autoceste vrši se odlukom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu:
Vlada) o izuzimanju zemljišta za potrebe građenja autoceste i pratećih objekata na Koridoru Vc, u skladu sa prostornim planovima.
Izuzetno od odredaba Zakona o poljoprivrednom zemljištu ("Službene novine Federacije BiH", broj 52/09), kada pojas autoceste zauzima poljoprivredno zemljište promjena namjene zemljišta sa ciljem građenja autoceste vrši se odlukom
Vlade o izuzimanju zemljišta za potrebe građenja autoceste i pratećih objekata na Koridoru Vc.

 

Član 9.

 

Odlukom Vlade šumsko, odnosno poljoprivredno zemljište unutar pojasa autoceste daje se na korištenje JP Autoceste FBiH.
Raniji korisnik šumskog, odnosno poljoprivrednog zemljišta unutar pojasa autoceste ima pravo na nadoknadu u visini ulaganja na tom zemljištu u posljednih deset godina.
Izuzetno od odredaba Zakona o poljoprivrednom zemljištu ("Službene novine Federacije BiH", broj 52/09) i Zakona o građevinskom zemljištu ("Službene novine Federacije BiH", br. 25/03 i 67/05), procedura konačnog pretvaranja šumskog,
odnosno poljoprivrednog zemljišta u građevinsko, definitivna promjena vlasnika i/ili korisnika, te upis u zemljišno-knjižni registar može se izvršiti nakon izdavanja odobrenja za građenje.
Šume, šumsko zemljište, poljoprivredno zemljište, vodne površine, mineralna nalazišta u privatnom vlasništvu izuzet će se u skladu sa propisima koji uređuju oblast eksproprijacije I dat će se na korištenje JP Autoceste FBiH.
Imovinsko-pravni odnosi i stanje na terenu u momentu donošenja ovog zakona relevantni su za utvrđivanje visine nadoknade za ustupanje zemljišta unutar pojasa autoceste.

 

VI. URBANISTIČKA SAGLASNOST

 

Član 10.

 

Najniži planski dokument na osnovu kojeg se može izdati urbanistička saglasnost je Prostorna osnova Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju Bosne i Hercegovine "Autocesta na Koridoru Vc".

 

Član 11.

 

Zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti podnosi investitor Ministarstvu. Zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti se može podnijeti, a urbanistička saglasnost se može izdati prije sticanja prava vlasništva ili posjeda na zemljište.
Zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti podnosi se za autocestu kao složeni građevinski objekat ili posebnu dionicu, odnosno poddionicu autoceste ili za pojedinačni object koji čini građevinsku cjelinu, kao i za prateće objekte u
obuhvatu autoceste.
Zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti sadrži:
1) idejni projekat,
2) izvod iz važećeg planskog dokumenta,
3) Studiju o uticaju na okoliš sa rješenjem Federalnog ministarstva okoliša i turizma o njenom prihvatanju,
4) načelne saglasnosti od sljedećih subjekata:
- Agencije za vodno područje sliva rijeke Save i/ili Agencije za vodno područje sliva rijeke Neretve,
- Javnog preduzeća Elektroprivreda BiH i/ili Javnog preduzeća Elektroprivreda HZHB,
- Javnog preduzeća Elektroprijenos BiH,
- Javnog preduzeća BH Gas,
- Javnog preduzeća Željeznice Federacije BiH.
Načelna saglasnost iz stava 3. tačka 4) ovog člana je dokument koji opisuje pod kojim uvjetima je moguća izgradnja autoceste na eventualnim konfliktnim tačkama.
Načelna saglasnost se mora izdati u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva investitora za izdavanje načelne saglasnosti. Ukoliko načelna saglasnost nije izdata u propisanom roku, Ministarstvo će smatrati da načelna saglasnost ne sadrži posebne uvjete za projektiranje i građenje autoceste.

 

Član 12.

 

Nakon zaprimanja zahtjeva za izdavanje urbanističke saglasnosti Ministarstvo je dužno izdati urbanističku saglasnost u roku od 15 dana od dana predaje urednog zahtjeva.

 

Član 13.

 

Urbanistička saglasnost sadrži:
1) podatke o namjeni, položaju i oblikovanju građevine, odnosno drugih radova;
2) urbanističko-tehničke uvjete;
3) posebne uvjete propisane zakonom ili na osnovu zakona;
4) obaveze u odnosu na susjede i prava drugih lica posebno u odnosu na prava lica sa umanjenim tjelesnim sposobnostima;
5) druge podatke i uvjete od značaja za građenje.

 

Član 14.

 

Urbanistička saglasnost izdaje se za autocestu kao složeni građevinski objekat ili za pojedinu dionicu ili poddionicu autoceste ili za objekat na poddionici koji čini zasebnu građevinsku cjelinu koji je predmet zahtjeva.
Izuzetno od odredaba Zakona o prostornom planiranju, urbanistička saglasnost važi do izdavanja odobrenja za građenje.
Urbanističko-tehničke uvjete definira Ministarstvo u zavisnosti od vrste radova, uvjeta propisanih zakonom ili na osnovu zakona.

 

Član 15.

 

Nakon izdavanja urbanističke saglasnosti Ministarstvo je dostavlja na mišljenje Zavodu za zaštitu spomenika culture Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zavod).
U mišljenju iz stava 1. ovog člana Zavod daje prijedlog mjera koje je investitor dužan provesti tokom projektiranja prije početka građenja i u toku građenja autoceste kako bi se kontrolirao, ublažio ili eliminisao uticaj autoceste na kulturnohistorijsko
naslijeđe i nacionalne spomenike. Mišljenje iz stava 1. ovog člana Zavod je dužan dostaviti Ministarstvu i investitoru u roku od 30 dana od dana zaprimanja urbanističke
saglasnosti. U suprotnom, Ministarstvo i investitor smatrat će da izgradnja autoceste ne utiče na kulturno-historijsko naslijeđe na predmetnoj dionici.

 

Član 16.

 

Parcelacija se vrši na ažurnim katastarskim podlogama ovjerenim od nadležnog organa, odnosno službe.
Parcelacija se vrši u skladu sa važećim propisima na osnovu urbanističke saglasnosti.
Građevinska parcela utvrđuje se izdavanjem urbanističke saglasnosti.

 

Član 17.

 

Izdavanjem urbanističke saglasnosti investitor stiče pravo na korištenje državnog zemljišta radi uređenja i pripreme građenja autoceste pod uvjetom da je donesena odluka Vlade iz člana 8. ovog zakona.
Ukoliko je dobio konačno rješenje o eksproprijaciji zemljišta u privatnom vlasništvu unutar pojasa autoceste, investitor stiče pravo na korištenje i tog zemljišta radi uređenja i pripreme građenja autoceste.
Korištenje zemljišta radi uređenja i pripreme građenja autoceste podrazumijeva:
- uređenje imovinsko-pravnih odnosa i drugih stvarno pravnih odnosa sa vlasnicima nekretnina;
- uklanjanje postojećih građevina, premještanje postojećih nadzemnih i podzemnih instalacija i odvoz materijala;
- sanaciju zemljišta (osiguranje klizišta, drenaža, regulacija vodotoka, ravnanje zemljišta i sl.);
- potrebne iskope i uklanjanje viškova materijala;
- građenje priključnih saobraćajnica, deponija, signalizacije, rasvjete, instalacija i drugih objekata potrebnih za građenje;
- izradu dokumentacije i vršenje radova na zaštiti kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa koje bi moglo biti ugroženo izgradnjom;
- građenje sa ciljem provođenja mjera Studije uticaja na okoliš ili elaborata okoliša.

 

VII. EKOLOŠKI ASPEKT I PROCEDURE

 

Član 18.

 

Na osnovu Studije o uticaju na okoliš uporedo sa izradom glavnog projekta dionice autoceste izrađuje se elaborat mjera ublažavanja uticaja izgradnje autoceste (u daljnjem tekstu:
elaborat okoliša). Elaborat okoliša sadrži mjere zaštite ili ublažavanja uticaja kao što su zaštita od buke, zatvoreni system odvodnje, plan upravljanja otpadom i dr.
Na elaborat okoliša Federalno ministarstvo okoliša i turizma izdaje mišljenje o usklađenosti sa Studijom o uticaju na okoliš u roku od 15 dana.
U slučaju odstupanja trase unutar obuhvata autoceste u odnosu na trasu na osnovu koje je izrađena Studija o uticaju na okoliš, izrađuje se elaborat okoliša na isti način kao i za dijelove na kojima nije došlo do izmjena trase.
U slučaju značajnijeg odstupanja trase izvan obuhvata autoceste investitor je dužan zatražiti mišljenje Federalnog ministarstva okoliša i turizma o prihvatljivosti Studije o uticaju na okoliš.
U slučaju iz stava 4. ovog člana Ministarstvo je dužno izjasniti se u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva za mišljenje.

 

Član 19.

 

Investitor je dužan priložiti elaborat okoliša uz zahtjev za odobrenje za građenje autoceste kao složene građevine, dionice ili poddionice autoceste ili objekta na dijelu autoceste koji čini zasebnu građevinsku cjelinu.
Federalno ministarstvo okoliša i turizma će u odobrenju za građenje odobriti elaborat okoliša i naložiti njegovu realizaciju u fazi izvođenja radova.

 

Član 20.

 

Tokom izvođenja radova na izgradnji autoceste kao složene građevine ili dijela autoceste ili objekta na dijelu autoceste koji čini zasebnu građevinsku cjelinu izvodit će se radovi iz elaborata okoliša kao mjere zaštite okoliša i bit će podložne nadzoru i verifikaciji od ovlaštenih nadzornih lica.

 

Član 21.

 

Prema završenim građevinskim radovima u skladu sa glavnim projektom pristupit će se tehničkom pregledu autoceste kao složenog objekta ili dijela autoceste ili objekta na dijelu autoceste koji čini zasebnu građevinu.
U sklopu tehničkog pregleda iz stava 1. ovog člana izvršit će se i provjera realizacije mjera iz elaborata okoliša.

 

Član 22.

 

Na osnovu izvršene provjere izvedenih radova predviđenih elaboratom okoliša Federalno ministarstvo okoliša i turizma izdat će okolišnu dozvolu ukoliko utvrdi da izgradnja autoceste nije vitalno ugrozila bilo koju zaštićenu vrijednost, tj. ako su provedene sve predviđene mjere iz elaborata okoliša.

 

Član 23.

 

Prema pribavljenoj okolišnoj dozvoli postupak izdavanja odobrenja za upotrebu se nastavlja u nadležnom ministarstvu.

 

Član 24.

 

Izuzetno od odredaba Zakona o zaštiti okoliša (Službene novine Federacije BiH", br. 33/03 i 38/09), okolišna dozvola izdaje se u postupku izdavanja odobrenja za upotrebu.
Zahtjev za izdavanje okolišne dozvole Federalnom ministarstvu okoliša i turizma po službenoj dužnosti podnosi Ministarstvo.
Uz zahtjev za izdavanje okolišne dozvole prilaže se:
1) odobrenje za građenje,
2) elaborat okoliša,
3) izvještaj komisije za tehnički pregled.

 

Član 25.

 

Izuzetno od odredaba Zakona o zaštiti okoliša ("Službene novine Federacije BiH", br. 33/03 i 38/09), rješenje kojim se izdaje okolišna dozvola izdaje se u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva Ministarstva.

 

VIII. RJEŠAVANJE IMOVINSKO-PRAVNIH ODNOSA

 

Član 26.

 

Nekretnine u obuhvatu autoceste koje su u statusu državnog vlasništva a date na korištenje i upravljanje javnim preduzećima ili drugim privredno-pravnim subjektima Vlada će odlukom izvršiti izuzimanje i stavljanje na raspolaganje investitoru za izgradnju autoceste.
Prijenos iz stava 1. ovog člana bit će izvršen bez nadoknade osim ulaganja koja su izvršena u posljednjih pet godina, a koja se mogu nadoknaditi u novcu ili drugim dobrima.
Odluka iz stava 1. ovog člana je izvršna danom objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
Protiv odluke iz stava 1. ovog člana ne može se izjaviti žalba niti pokrenuti upravni spor.
Naknada za oduzeta prava se određuje sporazumno ili u vanparničnom postupku, u skladu sa odredbama Zakona o eksproprijaciji ("Službene novine Federacije BiH", br. 70/07 i 36/10).

 

IX. ODOBRENJE ZA GRAĐENJE

 

Član 27.

 

Izgradnja autoceste kao složenog građevinskog objekta, dionice autoceste, poddionice autoceste ili objekta na poddionici autoceste koji čini zasebnu građevinsku cjelinu
mora biti u skladu sa odobrenjem za građenje.

 

Član 28.

 

U slučaju građenja autoceste na međuentitetskoj ili međudržavnoj granici nadležnost za izdavanje odobrenja za građenje utvrđuje se sporazumom između entiteta, odnosno
država.

 

Član 29.

 

Uz zahtjev za izdavanje odobrenja za građenje dionice autoceste prilaže se:
1) urbanistička saglasnost;
2) glavni projekat u skladu sa važećim propisima;
3) pisani izvještaj o izvršenoj kontroli glavnog projekta u skladu sa članom 81. stav 3. Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na nivou Federacije
Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH, br. 2/06, 72/07, 32/08, 4/10,13/10 i 45/10);
4) pisani izvještaj i potvrda o izvršenoj nostrifikaciji u slučajevima iz člana 81. stav 3. Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na nivou Federacije Bosne i Hercegovine;
5) dokaz o rješenim imovinskim odnosima;
6) saglasnosti na glavni projekt subjekata iz člana 11. stav 3. tačka 4);
7) elaborat okoliša za koji je pribavljeno mišljenje Federalnog ministarstva okoliša i turizma.
Za izdavanje odobrenja za građenje pojedinih dijelova dionice autoceste pod tačkom 2) stav 1. ovog člana podrazumijevaju se samo relevantni dijelovi glavnog projekta
za odnosni dio dionice autoceste. Spisak relevantnih dijelova glavnog projekta određuje projektant a potvrđuje revident.
Pod dokazom o rješenim imovinskim odnosima iz tačke 5) stava 1. ovog člana podrazumijeva se konačno rješenje o izuzimanju zemljišta ili odluke Vlade iz st. 2. i 3. član 8. ovog zakona.

 

Član 30.

 

Ministarstvo je dužno u postupku izdavanja odobrenja za građenje utvrditi:
- da li je glavni projekat izrađen u skladu sa uvjetima datim u urbanističkoj saglasnosti;
- da je elaborat okoliša u skladu sa Studijom o uticaju na okoliš;
- da je ispoštovano mišljenje Zavoda.

 

Član 31.

 

U postupku izdavanja urbanističke saglasnosti i odobrenja za građenje pojedinih dionica, poddionica ili dijelova autoceste koji su zasebne građevinske cjeline ne pribavljaju se mišljenja niti saglasnosti drugih ministarstava, institucija, odnosno
organa na svim nivoima vlasti Federacije BiH.

 

Član 32.

 

Ako Ministarstvo prilikom provjere tehničke dokumentacije, odnosno glavnog projekta utvrdi da pojedini uvjeti u urbanističkoj saglasnosti nisu realni, relevantni, onemogućuju izradu naprednijeg tehničkog rješenja ili su u suprotnosti sa odredbama iz elaborata okoliša - u postupku izdavanja odobrenja za građenje Ministarstvo će izmijeniti ili dopuniti urbanističku saglasnost.

 

Član 33.

 

Prije izdavanja odobrenja za građenje Ministarstvo je dužno strankama u postupku omogućiti uvid u glavni projekat.
Strankama u postupku smatraju se: pravno i/ili fizičko lice na čiji zahtjev se vodi postupak izdavanja odobrenja za građenje, vlasnik nekretnine i nosilac drugih stvarnih prava na nekretnini za koju se izdaje dozvola, kao i vlasnik i nosilac drugih stvarnih prava na nekretnini koja neposredno graniči sa nekretninom za koju se izdaje odobrenje za građenje.
Strankom u postupku smatra se i jedinica lokalne samouprave, ako ispunjava neki od uvjeta iz stava 2. ovog člana.
Ministarstvo je dužno stranke u postupku pozvati na uvid u glavni projekat javnim pozivom koji sadrži mjesto i vrijeme uvida u projekat, naziv investitora, vrstu i lokaciju građevine.
Javni poziv za uvid u glavni projekat objavljuje se u dnevnim novinama na području Federacije BiH i oglasnoj ploči Ministarstva, a stranke u postupku su dužne izjasniti se u roku od osam dana od dana objavljivanja javnog poziva.
Ukoliko se stranka u postupku iz opravdanih razloga ne odazove na javni poziv za uvid u projekat može se o tome pisano izjasniti u roku od osam dana od dana objavljivanja poziva.
Po obavijesti Ministarstva investitor objavljuje javni poziv u dnevnim novinama iz stava 6. ovog člana i snosi troškove njegovog objavljivanja.

 

Član 34.

 

Ministarstvo je dužno donijeti rješenje najkasnije u roku od 30 dana od dana dostavljanja urednog zahtjeva za izdavanje odobrenja za građenje.
Zahtjev za odobrenje za građenje odbit će se rješenjem ako:
1) u postupku izdavanja odobrenja za građenje se utvrdi da glavni projekat nije usklađen sa uvjetima iz urbanističke saglasnosti,
2) glavnim projektom nisu ispunjeni uvjeti propisani provedbenim propisom donesenim na osnovu zakona,
3) uviđajem na terenu utvrdi da se stvarno stanje na građevinskoj parceli ne podudara sa glavnim projektom.

 

Član 35.

 

Izuzetno od odredaba Zakona o prostornom planiranju, odobrenje za građenje važi do izdavanja odobrenja za upotrebu.

 

Član 36.

 

Ako se tokom građenja ustanovi da su potrebne izmjene glavnog projekta kojima se odstupa od rješenja datih glavnim projektom na osnovu kojeg je izdato odobrenje za građenje, investitor je dužan dostaviti Ministarstvu izmjenjeni dio glavnog projekta.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Ministarstvo je dužno u roku od sedam dana od dana zaprimanja izmjenjenog dijela glavnog projekta izdati saglasnost na izmjenjeni glavni projekat ili zabraniti njegovu izmjenu.
Nakon zaprimanja zahtjeva za obavljanje tehničkog pregleda i izdavanja odobrenja za upotrebu, Ministarstvo je dužno uskladiti odobrenje za građenje sa svim odobrenim
izmjenama projekta nastalim u toku izvođenja radova.

 

Član 37.

 

Investitor je dužan nadležnom ministarstvu pisano prijaviti početak građevinskih radova najkasnije u roku od osam dana prije početka radova.
Ukoliko je došlo do prekida radova na period duži od tri mjeseca investitor je dužan pisano prijaviti nastavak radova.

 

Član 38.

 

Ukoliko nije drugačije propisano ovim zakonom, izdavanje akata vrši se prema odredbama Zakona o upravnom postupku ("Službene novine Federacije BiH", br. 2/98 i 48/99).
Za sve aspekte građenja koji nisu regulirani ovim zakonom primjenjivat će se Zakon o prostornom planiranju.

 

Član 39.

 

Nakon završetka radova investitor podnosi Ministarstvu zahtjev za obavljanje tehničkog pregleda i izdavanje odobrenja za upotrebu u skladu sa odredbama Zakona o prostornom planiranju.

 

Član 40.

 

Nakon obavljenog tehničkog pregleda Ministarstvo izdaje investitoru odobrenje za upotrebu u roku od sedam dana od dana zaprimanja okolišne dozvole.

 

Član 41.

 

Istražni radovi potrebni za izradu svih faza, odnosno dijelova investiciono-tehničke dokumentacije (u daljnjem tekstu: istražni radovi za potrebe projektiranja) mogu se vršiti nakon što se dobije rješenje o izvođenju istražnih radova za potrebe projektiranja.
Rješenje iz stava 1. ovog člana izdaje Ministarstvo na zahtijev izvođača istražnih radova za potrebe projektiranja (u daljnjem tekstu: izvođač istražnih radova) u roku od sedam dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
Rješenjem iz stava 1. ovog člana odobrava se izvođaču istražnih radova da pristupi izvođenju istražnih radova za potrebe projektiranja prema utvrđenom programu istraživanja.
Uz zahtjev za izvođenje istražnih radova za potrebe projektiranja prilažu se:
1) dokaz da je podnosilac zahtjeva stekao svojstvo izvođača istražnih radova (ugovor sa investitorom, odnosno saglasnost investitora),
2) program istražnih radova prema odredbama važećih propisa (misija G1, misija G21),
3) podaci o parcelama na kojima će se vršiti istražni radovi.
Ukoliko je parcela na kojoj se planiraju istražni radovi u privatnom vlasništvu, vlasništvu države ili javnog preduzeća Ministarstvo, prema službenoj dužnosti, dostavlja rješenje o izvođenju istražnih radova za potrebe projektiranja privatnom
vlasniku, organu u svojstvu vlasnika ili korisnika parcele.
Eventualnu štetu nastalu nakon izvođenja istražnih radova za potrebe projektiranja zajednički će utvrditi predstavnik vlasnika, odnosno korisnika, investitor i izvođač istražnih radova.
Ukoliko je parcela na kojoj se planiraju istražni radovi u privatnom vlasništvu, vlasnik parcele je dužan omogućiti ulazak u posjed i izvođenje istražnih radova, uz naknadu štete nastale izvođenjem istražnih radova.
Štetu nastalu prilikom izvođenja istražnih radova za potrebe projektiranja zajednički će utvrditi vlasnik parcele, investitor i izvođač istražnih radova. Prema potrebi, u slučaju nemogućnosti dogovora procjenu štete izvršit će nezavisni sudski vještak. Nadoknadu za štetu nastalu prilikom izvođenja istražnih radova isplaćuje investitor ili izvođač istražnih radova zavisno od njihovog međusobnog ugovora.

 

X. IZGRADNJA AUTOCESTE NA ODREĐENOJ DIONICI

 

Član 42.

 

Finansiranje eksproprijacije, projektiranja i izgradnje pojedinih dionica autoceste vrši se iz budžeta Federacije Bosne i Hercegovine, emitovanjem obveznica JP Autoceste FBiH i obveznica Federacije BiH, sredstava međunarodnih finansijskih institucija (kreditora) i prihoda JP Autoceste FBiH, te drugih izvora finansiranja.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, finansiranje eksproprijacije, projektiranja i izgradnje određenih dionica je moguće i prema modelu koncesije u skladu sa Zakonom o koncesijama ("Službene novine Federacije BiH", br. 40/02 i 61/06).
Zbog povlačenja sredstava od međunarodnih finansijskih institucija i banaka JP Autoceste FBiH uskladit će procedure nabavke i ugovaranja projekata i radova sa uputstvima tih institucija.

 

Član 43.

 

Postupak nabavke za projektiranje, izgradnju i nadzor nad izvođenjem radova za dionicu, poddionicu ili objekat koji čini zasebnu građevinsku cjelinu vrši JP Autoceste FBiH.
Postupak nabavke vrši se prema procedurama međunarodnih finansijskih institucija koje će odlukom preciznije definirati Vlada.
Postupak nabavke se može provesti, a ugovor sa projektantom i/ili izvođačem se može zaključiti za više dionica autoceste, s tim da se ugovor realizira sukcesivno po dionicama u zavisnosti od raspoloživih finansijskih sredstava.

 

Član 44.

 

Ugovaranje i izvođenje radova, te rješavanje sporova sa izvođačem radova se vrši prema procedurama FIDIC-a.

 

Član 45.

 

Kvalifikacija i odabir glavnog izvođača radova ili usluga vrši se u postupku nabavke u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki u Bosni i Hercegovini.
Podizvođači, podugovarači i dobavljači na autocesti mogu biti samo pravna lica koja su dobila odobrenje za te poslove od JP Autoceste FBiH. Odobravanje podizvođača, podugovarača i dobavljača se vrši kontinuirano prema procedurama JP Autoceste FBiH.
JP Autoceste FBiH može diskvalifikovati svako pravno lice u svojstvu projektanta, nadzornika, izvođača radova, podizvođača, podugovarača ili dobavljača na period od dvije godine u slučaju negativnog iskustva sa tim pravnim licem na prethodnim poslovima.
Pod negativnim iskustvom iz stava 2. ovog člana podrazumijeva se kršenje ugovora, pravila i procedura od tog pravnog lica, neodobreno prekoračenje roka duže od 100 dana, prouzrokovanje štete JP Autoceste FBiH niskim kvalitetom pruženih usluga.

 

XI. NADZOR NAD PROVOĐENJEM ZAKONA

 

Član 46.

 

Nadzor nad provođenjem ovog zakona vrši Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i nadležni inspektor Federalne uprave za inspekcijske poslove svako u okviru svojih nadležnosti.

 

XII. KAZNENE ODREDBE

 

Član 47.

 

Novčanom kaznom u iznosu od 3.000,00 KM bit će kažnjena pravna lica iz člana 11. stav 3. koja ne izdaju načelnu saglasnost u propisanom roku od 15 dana.
Novčanom kaznom od 1.000,00 KM do 1.500,00 KM bit će kažnjeno fizičko lice koje prekrši odredbe iz člana 41. stav 6. ovog zakona.

 

XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Član 48.

 

U slučaju da su odredbe ovog zakona, kada je u pitanju izgradnja autoceste na Koridoru Vc, u suprotnosti sa odredbama drugih zakona koji reguliraju odnose vezane uz prostorno uređenje, saobraćaj, izgradnju, okoliš, geodetske i imovinskopravne
poslove, koncesije i finansiranje izgradnje infrastrukturnih objekata primjenjivat će se odredbe ovog zakona.

 

Član 49.

 

Ako je upravni postupak pokrenut pred nadležnim organom do dana stupanja na snagu ovog zakona, a nije doneseno prvostepeno rješenje ili je rješenje poništeno i
vraćeno prvostepenom organu na ponovni postupak, postupak će se nastaviti prema odredbama ovog zakona.

 

Član 50.

 

Ako je izdata okolišna dozvola za pojedinu dionicu autoceste prije podnošenja zahtjeva za izdavanje urbanističke saglasnosti za tu dionicu, nije potrebno izrađivati elaborate okoliša niti će se provoditi radnje predviđene ovim zakonom
vezano uz izdavanje okolišne dozvole, odnosno vezano uz mjere iz elaborata okoliša.

 

Član 51.

 

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

 

Predsjedavajući
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH

 

Radoje Vidović

 

Predsjedavajući
Predstavničkog doma
Parlamenta Federacije BiH

 

Fehim Škaljić