I. OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
Ovim Zakonom uređuje se radno-pravni status namještenika u organima državne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), kantona, grada i općina (u daljnjem tekstu: organ državne službe), poslovi koje obavljaju namještenici, plaće, naknade i druga prava, dužnosti i odgovornosti iz radnog odnosa i druga pitanja koja se odnose na radno-pravni status namještenika u organima državne službe u Federaciji.
Član 2.
Na radno-pravni status namještenika u organima državne službe primjenjuje se Zakon o radu («Službene novine Federacije BiH», br. 43/99, 32/00 i 29/03) i drugi opći propisi o radu i kolektivni ugovori, osim u pitanjima koja su regulirana ovim Zakonom.
Član 3.
Namještenici su osobe koje u organima državne službe obavljaju poslove utvrđene u popisu iz člana 6. ovog Zakona.
Član 4.
U organima državne službe Federacije, kantona, grada i općine
Bošnjaci, Hrvati i Srbi kao konstitutivni narodi zajedno sa ostalima i građani
Bosne i Hercegovine bit će srazmjerno zastupljeni.
Kao ustavno načelo proporcionalna zastupljenost bazirat će se na popisu stanovništva
iz 1991.godine dok se Aneks 7. u potpunosti ne provede, izuzev u organima
državne službe općina čiji su pojedini dijelovi, prema Dejtonskom sporazumu
i prema odlukama Visokog predstavnika, pripali drugom entitetu ili drugoj
općini.
Vlada Federacije,vlada kantona i općinski načelnik, odnosno gradonačelnik
nadziru zastupljenost namještenika u organima državne službe iz stava 1. ovog
člana.
Član 5.
Namještenici organa državne službe imaju pravo po slobodnom izboru organizirati sindikat, te se u njega učlaniti u skladu sa statutom ili pravilima tog sindikata, kao i pravo na štrajk u skladu sa zakonom.
II. POSLOVI NAMJEŠTENIKA
Član 6.
Namještenici obavljaju poslove iz nadležnosti organa državne
službe koji su funkcionalno povezani sa poslovima osnovne djelatnosti iz nadležnosti
tih organa utvrđenih propisom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem
tekstu: Vlada Federacije) donesen na osnovu člana 6. stav 2. Zakona o državnoj
službi u Federaciji Bosne i Hercegovine («Službene novine Federacije BiH»,
br. 29/03, 23/04, 39/04 i 54/04) (u daljnjem tekstu: Zakon o državnoj službi)
i koji neposredno doprinose da se poslovi osnovne djelatnosti mogu u cjelini,
pravilno i efikasno obavljati (u daljnjem tekstu: dopunski poslovi osnovne
djelatnosti i poslovi pomoćne djelatnosti).
Dopunski poslovi osnovne djelatnosti odnose se na određene stručno-operativne,
informaciono-dokumentacione, računovodstveno-materijalne i administrativno-tehničke
poslove, a poslovi pomoćne djelatnosti odnose se na operativno-tehničke i
pomoćne poslove.
Sadržaj poslova iz stava 2. ovog člana, njihova vrsta, složenost i uvjeti
za obavljanje tih poslova utvrđuju se podzakonskim propisom koji donosi Vlada
Federacije na prijedlog federalnog ministra pravde.
Vlade kantona mogu svojim propisom utvrditi dopunske poslove osnovne djelatnosti
i poslove pomoćne djelatnosti iz nadležnosti kantonalnih, gradskih i općinskih
organa državne službe koji nisu obuhvaćeni propisom iz stava 3. ovog člana.
Propisom iz st. 3. i 4. ovog člana utvrđuju se i kategorije radnih mjesta
namještenika, što se određuje prema vrsti i složenosti dopunskih poslova osnovne
djelatnosti i poslova pomoćne djelatnosti.
Član 7.
Radna mjesta namještenika sa opisom poslova i uvjetima za njihovo obavljanje utvrđuju se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji organa državne službe u skladu sa ovim Zakonom i propisom koji se donosi na osnovu stava 3., odnosno stava 4. člana 6. ovog Zakona.
III. DUŽNOSTI I PRAVA NAMJEŠTENIKA
Član 8.
Namještenik je dužan obavljati sve poslove predviđene opisom poslova radnog mjesta na koje je raspoređen i dužan je te poslove obavljati savjesno, stručno i nepristrasno u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Član 9.
Namještenik je dužan izvršavati naredbe rukovodioca organa
državne službe i rukovodioca organizacione jedinice (u daljnjem tekstu: šef
jedinice) koje se odnose na obavljanje službenih poslova utvrđenih u opisu
radnog mjesta na koje je raspoređen i postupati po tim naredbama ako nisu
suprotne zakonu i drugim propisima.
Ako namještenik primi naredbu za koju se pretpostavlja da je nezakonita ili
njeno izvršenje može izazvati materijalnu štetu, ima pravo upozoriti izdavaoca
naredbe na te činjenice.
Ako izdavalac naredbe i pored upozorenja ostane pri naredbi, u tom slučaju
dužan je naredbu izdati u pisanoj formi, ako već nije izdata u toj formi.
Ako je tu naredbu izdao šef jedinice namještenik će o toj naredbi upoznati
rukovodioca koji je nadređen šefu jedinice, a onda postupiti po naredbi, osim
ako naredba predstavlja krivično djelo kada namještenik ima pravo odbiti izvršenje
takve naredbe i taj slučaj prijaviti nadležnom tužilaštvu.
Ako namještenik izvrši pisanu naredbu čije bi izvršenje predstavljalo krivično
djelo, u tom slučaju namještenik odgovara zajedno sa izdavaocem te naredbe.
Namještenik ne može biti pozvan na disciplinsku ili drugu odgovornost zbog
primjedbi stavljenih na naredbu prema st. 2. i 3. ovog člana.
Član 10.
Namještenik je dužan posao svog radnog mjesta obavljati objektivno
i profesionalno i ne smije tražiti, niti prihvaćati za sebe ili svoje srodnike
bilo kakvu dobit, beneficiju, nagradu u novcu ili uslugama i slično.
Namještenik je dužan izbjegavati preduzimanje takvih aktivnosti ili radnji
u obavljanju svog službenog posla kojima se otežava, ili onemogućava ostvarivanje
prava i dužnosti građana, ili pravnih lica i u tom cilju ne smije ispoljavati
svoja politička opredjeljenja i ne smije zloupotrebljavati svoja vjerska uvjerenja.
Član 11.
Namještenik je dužan čuvati službenu tajnu predviđenu zakonom
ili drugim propisima i ta obaveza važi najduže jednu godinu po prestanku radnog
odnosa, ako ga rukovodilac organa državne službe te obaveze ne oslobodi ranije.
Rukovodilac organa državne službe može namještenika osloboditi obaveze čuvanja
službene tajne u upravnom ili sudskom postupku ako se radi o podacima bez
kojih nije moguće utvrditi činjenično stanje i donijeti zakonitu odluku u
tom postupku.
Oslobađanje od obaveze čuvanja službene tajne u smislu st. 1. i 2. ovog člana
vrši se rješenjem.
Član 12.
Namještenik uživa zaštitu od prijetnji, napada ili drugih
oblika ugrožavanja njegovog fizičkog i moralnog integriteta u toku obavljanja
službenih poslova radnog mjesta na koje je postavljen.
Rukovodilac organa državne službe i šef jedinice dužni su po prijavi namještenika,
ili sindikata, ili nakon saznanja na drugi način o ugrožavanju namještenika,
u smislu stava 1. ovog člana, preduzeti odgovarajuće mjere za zaštitu tog
namještenika.
Sa mjerama iz stava 2. ovog člana, koje su preduzete radi zaštite namještenika,
obavezno se upoznaju namještenik i sindikat.
Član 13.
Rukovodilac organa državne službe i šef jedinice dužni su se prema namješteniku odnositi na način kojim se poštuje njegovo ljudsko dostojanstvo i njegov fizički i moralni integritet (zabrana vrijeđanja, omalovažavanja i maltretiranja na bilo koji način na koji se vrijeđa ljudsko dostojanstvo i moralni integritet).
Član 14.
Etički kodeks za državne službenike koji se donosi prema Zakonu o državnoj službi shodno se primjenjuje i na namještenike u organima državne službe.
IV. ODLUČIVANJE O PRAVIMA I DUŽNOSTIMA NAMJEŠTENIKA
Član 15.
O pravima, dužnostima i odgovornostima namještenika iz radnog
odnosa na osnovu ovog, drugih zakona i podzakonskih propisa odlučuje rukovodilac
organa državne službe osim kada je ovim Zakonom ili drugim propisima utvrđeno
da o nekom pitanju odlučuje drugi organ, s tim što o pravima, dužnostima i
odgovornostima namještenika u općinskim i gradskim organima državne službe
odlučuje općinski načelnik, odnosno gradonačelnik (u daljnjem tesktu: rukovodilac
organa državne službe).
O pravima, dužnostima i odgovornostima iz stava 1. ovog člana odlučuje se
rješenjem.
Za donošenje i dostavljanje rješenja namješteniku primjenjuju se odgovarajuće
odredbe Zakona o upravnom postupku.
Član 16.
Protiv rješenja iz stava 2. član 15. ovog Zakona namještenik
ima pravo da u roku od 15 dana od dana prijema rješenja izjavi žalbu Odboru
državne službe za žalbe iz člana 65. Zakona o državnoj službi (u daljnjem
tekstu: Odbor za žalbe), ako ovim Zakonom nije drugačije određeno.
Žalba odlaže izvršenje rješenja ako ovim Zakonom nije drugačije predviđeno.
Rješenje Odbora za žalbe doneseno po žalbi iz stava 1. ovog člana je konačno.
Protiv rješenja iz stava 3. ovog člana može se pokrenuti spor kod nadležnog
suda u roku od 30 dana od dana prijema rješenja donesenog po žalbi.
Član 17.
Medijator državne službe predviđen Zakonom o državnoj službi djeluje kao posrednik u svim pitanjima koja se odnose na radno-pravni status namještenika.
V. RASPOREĐIVANJE NAMJEŠTENIKA NA RADNA MJESTA, POPUNA UPRAŽNJENIH RADNIH MJESTA, ZAPOŠLJAVANJE I OCJENA RADA
1. Raspoređivanje i postavljanje namještenika na radno mjesto
Član 18.
Rukovodilac organa državne službe rješenjem raspoređuje i postavlja namještenika na odgovarajuće radno mjesto za koje ispunjava sve uvjete utvrđene u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji organa državne službe.
Član 19.
Kada u organu državne službe postoji upražnjeno radno mjesto
namještenika, rukovodilac tog organa prvo razmatra da li se može na to radno
mjesto premjestiti namještenik koji se nalazi na sličnom radnom mjestu u okviru
organa državne službe. Taj premještaj može se izvršiti po potrebi službe ili
na zahtjev namještenika.
Prilikom odlučivanja o premještanju namještenika na upražnjeno radno mjesto
u obzir se uzimaju ocjene rada koje je namještenik dobijao na radnom mjestu
na kojem se nalazi, kao i njegovo ukupno angažiranje i rezultati rada koje
je postigao na svom radnom mjestu.
Premještaj se vrši donošenjem rješenja kojim se vrši raspoređivanje na radno
mjesto iz stava 1. ovog člana.
2. Odlučivanje o prijemu namještenika u radni odnos
Član 20.
O potrebi prijema namještenika u radni odnos odlučuje rukovodilac
organa državne službe u okviru potreba i slobodnih radnih mjesta namještenika
utvrđenih pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji organa državne službe.
Prilikom odlučivanja o prijemu novih namještenika u radni odnos rukovodilac
organa državne službe dužan je voditi računa da prijemom osigura proporcionalnu
zastupljenost konstitutivnih naroda: Bošnjaka, Hrvata i Srba i ostalih u organu
državne službe koja se bazira na popisu stanovništva iz 1991. godine, dok
se Aneks 7. u potpunosti ne provede.
3. Popuna upražnjenog radnog mjesta putem internog oglašavanja
Član 21.
Popuna upražnjenog radnog mjesta u organu državne službe
prvo se vrši putem preuzimanja namještenika iz drugog organa državne službe
o čemu se objavljuje interni oglas.
Interni oglas objavljuje rukovodilac organa državne službe. Oglas se objavljuje
na oglasnim tablama svih organa državne službe ili na drugi pogodan način
koji osigurava da se zainteresirani kandidati upoznaju sa oglasom. Pravo prijavljivanja
na ovaj oglas imaju namještenici iz organa državne službe svih nivoa vlasti
u Federaciji.
Oglas ostaje otvoren najmanje 10 dana od dana objavljivanja.
Interni oglas sadrži:
1) naziv radnog mjesta i opis poslova upražnjenog radnog mjesta,
2) posebne uvjete utvrđene za obavljanje poslova tog radnog mjesta,
3) spisak dokumenata koje treba podnijeti uz prijavu na oglas,
4) rok trajanja oglasa,
5) adresu za podnošenje prijava na oglas.
Član 22.
Rukovodilac organa državne službe obrazuje komisiju za provođenje
internog oglasa. Komisija se sastoji od tri člana od kojih je jedan predstavnik
sindikata kojeg odredi sindikat, ako su namještenici tog organa organizirani
u sindikat, a ako nisu organizirani u sindikat u tom slučaju član komisije
je medijator državne službe. Komisija se obrazuje za svaki interni oglas.
Komisija iz stava 1. ovog člana razmatra sve prijave podnesene na interni
oglas i utvrđuje listu kandidata koji ispunjavaju sve uvjete oglasa i listu
kandidata koji ne ispunjavaju sve uvjete internog oglasa o čemu se sastavlja
zapisnik. Lista se utvrđuje prema svim činjenicama koje su tražene internim
oglasom.
Rukovodilac organa državne službe odlučuje o prijemu namještenika u radni
odnos sa liste kandidata koji ispunjavaju sve uvjete internog oglasa o čemu
se donosi pisano rješenje, a za kandidate koji nisu primljeni u radni odnos
izdaje se pisano obavještenje, koje sadrži razlog zašto nije primljen u radni
odnos i podatke o kandidatima koji su primljeni u radni odnos.
Protiv rješenja, odnosno obavještenja iz stava 3. ovog člana može se izjaviti
žalba u skladu sa članom 26. ovog Zakona.
Primljeni namještenik stupa na posao kada rješenje o prijemu u radni odnos
postane konačno.
4. Popuna upražnjenog radnog mjesta putem javnog oglašavanja
Član 23.
Ako se upražnjeno radno mjesto namještenika ne može popuniti
putem internog oglasa onda se popuna tog radnog mjesta vrši putem javnog oglašavanja.
Javni oglas objavljuje se u najmanje tri različita dnevna lista koja se distribuiraju
na cijelom području Federacije.
Javni oglas sadrži opće uvjete iz člana 24. ovog Zakona i posebne uvjete utvrđene
pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji organa državne službe za radno mjesto
koje se popunjava.
Rok za javni oglas ne može biti kraći od 15 dana računajući od dana objavljivanja
oglasa prema stavu 2. ovog člana.
Provođenje javnog oglasa vrši se na način propisan u članu 22. ovog Zakona.
Član 24.
U radni odnos u organ državne službe na radno mjesto namještenika
može biti primljena osoba koja ispunjava sljedeće opće uvjete:
1) da je državljanin Bosne i Hercegovine;
2) da je punoljetna;
3) da ima opću zdravstvenu sposobnost za obavljanje poslova radnog mjesta;
4) da ima vrstu i stepen školske spreme potrebnu za obavljanje poslova radnog
mjesta prema pravilniku o unutrašnjoj organizaciji organa državne službe;
5) da u posljednje dvije godine od dana objavljivanja javnog oglasa nije otpuštena
iz organa državne službe kao rezultat disciplinske kazne na bilo kojem nivou
vlasti u Federaciji, odnosno u Bosni i Hercegovini;
6) da nije obuhvaćena odredbom člana IX 1. Ustava Bosne i Hercegovine.
Za rad na pomoćno-tehničkim i pomoćnim poslovima u organu državne službe,
radni odnos može zasnovati i osoba sa navršenih 15 godina života.
Član 25.
Rukovodilac organa državne službe odlučuje o prijemu namještenika
u radni odnos sa liste kandidata koji ispunjavaju sve uvjete javnog oglasa.
Prijem u radni odnos vrši se rješenjem koje sadrži:
1) ime i prezime namještenika koji se prima u radni odnos;
2) naziv radnog mjesta i organizacione jedinice u kojoj se radno mjesto nalazi;
3) platni razred;
4) vrijeme trajanja radnog odnosa (neodređeno ili određeno vrijeme);
5) trajanje probnog rada i
6) datum stupanja na posao.
Namještenik stupa na posao nakon što rješenje o prijemu u radni odnos postane
konačno.
Kandidati koji nisu primljeni u radni odnos, a ispunjavaju sve uvjete javnog
oglasa predstavljaju rezervnu listu uspješnih kandidata i ta lista se čuva
do isteka probnog rada za primljenog kandidata i koristi se pod uvjetima utvrđenim
u stavu 1. člana 29. ovog Zakona.
Član 26.
Kandidat koji nije primljen u radni odnos ima pravo da po
prijemu obavještenja o izboru primljenih kandidata, na obavještenje, odnosno
rješenje o prijemu u radni odnos izjavi žalbu Odboru za žalbe u roku od osam
dana od dana prijema rješenja, odnosno obavještenja.
Žalba iz stava 1. ovog člana zadržava izvršenje rješenja o prijemu u radni
odnos.
Rješenje Odbora za žalbe doneseno po žalbi je konačno.
Član 27.
Odredbe Zakona o državnoj službi koje se odnose na eksterni premještaj državnih službenika u organ državne službe primjenjuju se i na namještenike u organima državne službe.
5. Probni rad
Član 28.
Namještenici koji se primaju u radni odnos putem javnog oglasa
podliježu obavezi probnog rada koji traje tri mjeseca.
Neposredni šef jednice prati rad namještenika u toku trajanja probnog rada
i daje ocjenu o njegovim stručnim sposobnostima koje je pokazao na probnom
radu. Ocjena se daje pisano i mora biti obrazložena.
Ocjena rada može biti zadovoljavajuća ili nezadovoljavajuća.
Ako je ocjena zadovoljavajuća rukovodilac organa državne službe donosi rješenje
kojim potvrđuje postavljanje namještenika na radno mjesto, a ako je ocjena
nezadovoljavajuća u tom slučaju donosi se rješenje o prestanku radnog odnosa
tom namješteniku. To rješenje donosi se uz prethodno pribavljeno mišljenje
sindikata, ako su namještenici tog organa državne službe organizirani u sindikat,
a ako namještenik nije član sindikata pribavlja se mišljenje medijatora državne
službe.
Izuzetno, namješteniku čiji je probni rad ocijenjen nezadovoljavajućom ocjenom,
može se na njegov zahtjev i uz pribavljeno mišljenje sindikata, odnosno medijatora
državne službe produžiti probni rad za još tri mjeseca sa utvrđenim zahtjevima
koje namještenik treba da ispuni u toku produženog probnog rada o čemu rukovodilac
organa državne službe donosi rješenje.
Nakon isteka produženog probnog rada iz stava 5. ovog člana postupa se na
način predviđen u odredbama st. 3. i 4. ovog člana.
Član 29.
U slučaju kada se donese rješenje o prestanku radnog odnosa
namješteniku iz razloga predviđenih u stavu 4. član 28. ovog Zakona, rukovodilac
organa državne službe prima u radni odnos sljedećeg kandidata sa rezervne
liste iz stava 4. član 25. ovog Zakona i tog kandidata postavlja na to radno
mjesto.
Primljeni namještenik iz stava 1. ovog člana podliježe probnom radu u skladu
sa odredbama člana 28. ovog Zakona.
6. Radni odnos na određeno vrijeme
Član 30.
Za obavljanje izvanrednih, ili privremenih, ili povremenih
poslova, ili poslova čiji se obim privremeno i nepredviđeno povećao, a koji
nisu trajnijeg karaktera, zasniva se radni odnos na određeno vrijeme dok traju
potrebe za obavljanje tih poslova a najduže dvije godine.
Poslovi iz stava 1. ovog člana postoje onda kada njihovo obavljanje po svojoj
prirodi traje određeno vrijeme i kada zbog toga ne postoje uvjeti da se za
obavljanje tih poslova u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji organa državne
službe otvori radno mjesto za radni odnos na neodređeno vrijeme.
Radni odnos na određeno vrijeme, u smislu stava 1. ovog člana, zasniva se
uz prethodno pribavljeno mišljenje sindikata o ispunjavanju uvjeta iz stava
2. ovog člana.
Ako u organu državne službe postoji upražnjeno radno mjesto namještenika na
kojem se prema opisu poslova tog radnog mjesta obavljaju poslovi iz stava
1. ovog člana, u tom slučaju za obavljanje tih poslova ne može se zasnovati
radni odnos na određeno vrijeme.
Ako je radni odnos na određeno vrijeme zasnovan suprotno odredbama st. od
1. do 4. ovog člana takav radni odnos smatrat će se radnim odnosom na neodređeno
vrijeme.
Radni odnos na određeno vrijeme može se zasnovati i u slučaju zamjene odsutnog
namještenika, koji traje do povratka odsutnog namještenika na posao.
Postupak prijema namještenika u radni odnos na određeno vrijeme provodi se
prema odredbama čl. od 23. do 26. ovog Zakona.
7. Stručni ispit
Član 31.
Namještenici koji se nalaze na radnim mjestima na kojima
se obavljaju dopunski poslovi osnovne djelatnosti, u skladu sa propisom iz
člana 6. ovog Zakona, podliježu obavezi polaganja stručnog ispita.
Namještenici više školske spreme iz organa državne službe na svim nivoima
vlasti u Federaciji i namještenici srednje školske spreme iz federalnih i
kantonalnih organa državne službe stručni ispit polažu pred komisijom koju
imenuje federalni ministar pravde, a namještenici srednje školske spreme iz
općinskih i gradskih organa državne službe stručni ispit polažu pred komisijom
koju imenuje rukovodilac kantonalnog organa uprave nadležnog za poslove uprave.
Stručni ispiti položeni pred komisijama iz stava 2. ovog člana važe u svim
organima državne službe na svim nivoima vlasti u Federaciji.
Stručni ispit sastoji se iz provjere znanja iz oblasti koje su potrebne za
obavljanje poslova iz nadležnosti organa državne službe koji se odnose na
poslove namještenika.
Član 32.
Namještenici koji su se zatekli u radnom odnosu u organu
državne službe na dan stupanja na snagu ovog Zakona, a nemaju položen stručni
ispit dužni su taj ispit položiti u roku od šest mjeseci od dana donošenja
propisa iz stava 6. ovog člana, a ako se radi o pripravniku on stručni ispit
polaže u roku utvrđenom u članu 37. stav 3. ovog Zakona.
Namještenici srednje školske spreme koji za vrijeme prijema u radni odnos
u organ državne službe imaju navršen radni staž u trajanju od šest, odnosno
devet mjeseci od dana sticanja više školske spreme, a nisu položili stručni
ispit mogu se primiti u radni odnos, ali su dužni taj ispit položiti najkasnije
u roku od šest mjeseci od dana prijema u radni odnos u organ državne službe.
Namješteniku koji ne položi stručni ispit u roku iz st. 1. i 2. ovog člana
prestaje radni odnos u organu državne službe o čemu se donosi rješenje.
Izuzetno, ako namještenik iz st. 1. i 2. ovog člana iz opravdanih razloga
nije mogao izaći na polaganje stručnog ispita u predviđenom roku može se na
njegov zahtjev i uz pribavljeno mišljenje medijatora državne službe produžiti
rok za polaganje ispita do tri mjeseca o čemu rukovodilac organa državne službe
donosi posebno rješenje.
Sredstva za polaganje stručnog ispita namještenika iz st. 1. i 2. ovog člana
osigurava organ državne službe iz kojeg namještenik polaže stručni ispit,
a sredstva za polaganje popravnog ispita snosi namještenik.
Sadržaj i način polaganja stručnog ispita namještenika iz člana 31. st. 1.
i 2. ovog Zakona uređuje se propisom federalnog ministra pravde.
8. Stručno osposobljavanje
Član 33.
Namještenik je obavezan da se u toku rada neprestano stručno
osposobljava za uspješno i pravilno obavljanje poslova svog radnog mjesta,
a što se ostvaruje putem osobnog rada na svom stručnom osposobljavanju, kao
i putem učestvovanja na savjetovanjima, seminarima i drugim sličnim oblicima
stručnog osposobljavanja koje organizira organ državne službe ili druge institucije.
Sredstva za stručno osposobljavanje iz stava 1. ovog člana planiraju se i
osiguravaju u okviru sredstava za rad organa državne službe.
9. Ocjena rada
Član 34.
Rad namještenika podliježe radnom ocjenjivanju svake godine
i obavezno se vrši u januaru za prethodnu kalendarsku godinu, s tim da se
ne ocjenjuju namještenici koji su u kalendarskoj godini radili manje od šest
mjeseci.
Ocjena rada zasniva se na rezultatima rada koje namještenik postigne u realizaciji
poslova predviđenih opisom radnog mjesta na kojem se nalazi i ciljevima koje
je za dati vremenski period utvrdio rukovodilac organa državne službe.
Ocjena rada može biti nezadovoljava, zadovoljava, uspješan i naročito uspješan.
Ocjena nezadovoljava mora biti posebno obrazložena.
Član 35.
Ocjenu rada utvrđuje rješenjem rukovodilac organa državne
službe na prijedlog neposredno nadređenog šefa jedinice, a ako jedinica ne
postoji ocjenu rada rukovodilac daje samostalno. Ocjena rada utvrđuje se prema
rezultatima rada koje je namještenik postigao u toku godine na blagovremenom,
pravilnom, zakonitom i stručnom obavljanju svih poslova svog radnog mjesta.
Primjerak rješenja o ocjeni rada ulaže se u personalni dosje namještenika,
a drugi primjerak dostavlja namješteniku.
Član 36.
Namješteniku čiji je rad u posljednje dvije uzastopne godine ocijenjen ocjenom nezadovoljava prestaje radni odnos u organu državne službe o čemu se donosi rješenje. To rješenje donosi se uz prethodno pribavljeno mišljenje sindikata, odnosno medijatora državne službe.
10. Pripravnici
Član 37.
Osoba koja se prvi put zapošljava nakon završene škole prima
se u radni odnos u organ državne službe u svojstvu pripravnika radi stručnog
osposobljavanja za samostalan rad u struci.
Prijem pripravnika u radni odnos vrši se putem javnog oglasa koji se provodi
na način propisan u odredbama čl. od 23. do 26. ovog Zakona.
Pripravnik se prima u radni odnos na period trajanja pripravničkog staža koji
za pripravnike srednje školske spreme iznosi šest mjeseci, a za pripravnike
više školske spreme devet mjeseci i još tri mjeseca po isteku staža u kojem
pripravnik polaže stručni ispit. Taj ispit polaže se pred odgovarajućom komisijom
iz člana 31. stav 2. ovog Zakona, a prema propisu koji se donosi na osnovu
člana 32. stav 6. ovog Zakona.
Član 38.
Pripravnik koji uspješno položi stručni ispit postavlja se bez javnog oglasa na radno mjesto namještenika svoje struke, ako u organu državne službe ima upražnjeno odgovarajuće radno mjesto namještenika i ako postoji potreba za popunom tog radnog mjesta, a ako ne postoji takvo radno mjesto pripravniku prestaje radni odnos u organu državne službe o čemu rukovodilac organa državne službe donosi posebno rješenje.
11. Prekobrojnost
Član 39.
Prekobrojnost namještenika može nastati kao posljedica reorganizacije,
ili smanjenja poslova organa državne službe, ili njihovog ukidanja, a koji
se nakon tih promjena ne mogu rasporediti na odgovarajuće radno mjesto namještenika
u organu državne službe koji je preuzeo poslove organa koji je zbog tih promjena
prestao sa radom.
Rukovodilac organa državne službe proglašava namještenika prekobrojnim u skladu
sa ovim Zakonom i kolektivnim ugovorom, uz prethodno pribavljeno mišljenje
sindikata, a ako namještenici nisu organizirani u sindikat u tom slučaju mišljenje
se pribavlja od medijatora državne službe.
Radno-pravni status namještenika koji je proglašen prekobrojnim rješava se
na sljedeći način i to:
1) rasporedom na slično radno mjesto u okviru istog organa državne službe
ako postoji takvo upražnjeno radno mjesto;
2) premještanjem u drugi organ državne službe istog ili različitog nivoa vlasti
na isto ili slično radno mjesto, ako postoji takvo upražnjeno radno mjesto;
3) ukoliko premještanje nije moguće namješteniku se nudi prijevremeno penzionisanje
u skladu sa zakonom, ako takva mogućnost postoji;
4) ukoliko prijevremeno penzionisanje nije moguće, rukovodilac organa državne
službe donosi rješenje o prestanku radnog odnosa prekobrojnom namješteniku.
Namještenik za koga je doneseno rješenje o prestanku radnog odnosa, u smislu
tačke 4. stav 3. ovog člana, ima pravo na otpremninu u skladu sa članom 47.
ovog Zakona i na naknadu za slučaj nezaposlenosti, u skladu sa zakonom kojim
je regulisano pitanje nezaposlenosti.
VI. PLAĆE I NAKNADE
1. Plaće namještenika
Član 40.
Namještenik ima pravo na plaću utvrđenu za radno mjesto na
koje je postavljen.
Osnovna plaća namještenika utvrđuje se tako što se polazna osnovica za plaću
pomnoži sa koeficijentom platnog razreda u koji je raspoređeno radno mjesto
namještenika i povećava po osnovu radnog staža namještenika u skladu sa kolektivnim
ugovorom.
Polazna osnovica za obračun plaća namještenika u svim organima državne službe
svih nivoa vlasti u Federaciji je jedinstvena, a čini je polazna osnovica
za obračun plaća državnih službenika koja se utvrđuje na način propisan Zakonom
o državnoj službi.
Član 41.
Koeficijente za platne razrede namještenika utvrđuju sljedeći
organi i to:
1) za namještenike iz federalnih organa državne službe utvrđuje Vlada Federacije
na usaglašen prijedlog federalnog ministra pravde i federalnog ministra finansija;
2) za namještenike iz kantonalnih organa državne službe utvrđuje vlada kantona
na usaglašen prijedlog rukovodioca kantonalnog organa državne službe nadležnog
za poslove uprave i za poslove finansija;
3) za namještenike iz općinskih, odnosno gradskih organa državne službe utvrđuje
općinsko, odnosno gradsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika, odnosno
gradonačelnika.
Koeficijenti iz stava 1. ovog člana utvrđuju se za sva radna mjesta koja su
utvrđena u propisu iz člana 6. stav 3. ovog Zakona.
2. Povećanje plaće po osnovu rezultata rada
Član 42.
Namještenik stiče pravo na povećanje plaće svake kalendarske
godine pod sljedećim uvjetima i to:
1) kada u prethodnoj godini bude ocijenjen ocjenom "naročito uspješan"
ima pravo na povećanje plaće u iznosu od 5% do 10% od visine osnovne plaće
radnog mjesta na koje je postavljen;
2) kada u prethodnoj godini bude ocijenjen ocjenom "uspješan" ima
pravo na povećanje plaće do 5% od osnovne plaće utvrđene za to radno mjesto.
Povećanje plaće iz stava 1. ovog člana važi samo za kalendarsku godinu u odnosu
na godinu dobijanja ocjene.
3. Dodaci na plaće
Član 43.
Za namještenike koji rade na radnim mjestima na kojima se
obavljaju poslovi kod kojih postoje posebni uvjeti rada štetni po zdravlje
može se utvrditi pravo na poseban dodatak u visini do 20 % od osnovice iz
člana 40. stav 3. ovog Zakona.
Poslovi i procenat dodatka na plaću iz stava 1. ovog člana, kao i pravo na
povećanje plaće za rad noću, prekovremeni rad i za rad u dane državnog praznika
utvrđuju sindikat i Vlada Federacije kolektivnim ugovorom.
4. Plaća namještenika za vrijeme godišnjeg odmora, plaćenog odsustva i bolovanja
Član 44.
Namještenik ima pravo na punu plaću za vrijeme korištenja godišnjeg odmora i plaćenog odsustva i za prva 42 dana odsustva sa posla zbog bolesti ili invalidnosti, kao i za vrijeme suspenzije, ako posebnim zakonom ili kolektivnim ugovorom za pojedine od tih slučajeva nije drugačije određeno.
5. Naknade
Član 45.
Namještenik ima pravo na naknadu za:
1) troškove prijevoza na posao i sa posla;
2) ishranu za vrijeme rada;
3) regres za godišnji odmor;
4) slučaj teže bolesti namještenika, ili člana njegove uže porodice, ili u
slučaju smrti člana uže porodice i namještenika kada naknada pripada članovima
njegove porodice;
5) troškove za edukaciju;
6) jubilarne nagrade;
7) otpremninu pri odlasku u penziju.
Uvjeti za ostvarivanje naknada iz stava 1. ovog člana utvrđuju se propisom
Vlade Federacije koji se za ove naknade donosi za državne službenike na osnovu
Zakona o državnoj službi.
Visinu naknada iz stava 1. ovog člana ugovaraju kolektivnim ugovorom sindikat,
Vlada Federacije i vlade kantona.
6. Pravo na otpremninu u slučaju prekobrojnosti
Član 46.
Kada namješteniku prestane radni odnos zbog prekobrojnosti
iz člana 39. ovog Zakona pripada mu pravo na otpremninu koja iznosi:
1) za radni staž manji od šest godina – šest njegovih plaća ostvarenih na
radnom mjestu u organu državne službe u kojem se nalazi na radu u momentu
prestanka radnog odnosa,
2) za radni staž duži od šest godina - otpremnina iz tačke 1. stav 1. ovog
člana povećava se za još šest mjesečnih plaća, s tim da se to povećanje računa
pojedinačno za svaku narednu navršenu kalendarsku godinu.
Za namještenike koji imaju više od 12 godina radnog staža otpremnina iznosi
12 njegovih plaća koje je ostvario u organu državne službe u kojem se nalazi
na radu.
Otpremnina iz ovog člana isplaćuje se odmah kada rješenje o prestanku radnog
odnosa zbog prekobrojnosti postane konačno.
7. Pravilnik o plaćama i naknadama
Član 47.
Rukovodilac organa državne službe dužan je donijeti pravilnik
o plaćama i naknadama.
Pravilnik se donosi u skladu sa ovim Zakonom, podzakonskim propisima i kolektivnim
ugovorom.
VII. RADNO VRIJEME, ODMORI I ODSUSTVA
1. Radno vrijeme
Član 48.
Radno vrijeme namještenika u organima državne službe iznosi
40 sati u sedmici raspoređenih na najmanje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena namještenika je isti kao radno vrijeme državnih službenika
u organima državne službe.
2. Godišnji odmor
Član 49.
Namještenik za svaku kalendarsku godinu ima pravo na godišnji
odmor u trajanju od najmanje 18 a najviše 30 radnih dana, s tim što se dužina
godišnjeg odmora svakog namještenika utvrđuje pravilnikom o radnim odnosima
organa državne službe u skladu sa kolektivnim ugovorom.
Dužinu i raspored korištenja godišnjeg odmora, u skladu sa odredbama stava
1. ovog člana, utvrđuje rukovodilac organa državne službe, a koristi se na
osnovu rješenja koje donosi taj rukovodilac.
U dužinu godišnjeg odmora ne uračunavaju se dani sedmičnog odmora (subota
i nedjelja) i dani državnih praznika i bolovanja, osim ako subota po rasporedu
sedmičnog radnog vremena predstavlja radni dan.
3. Plaćeno i neplaćeno odsustvo
Član 50.
Namještenik ima pravo na plaćeno odsustvo do sedam radnih
dana u jednoj kalendarskoj godini koje se može koristiti pod uvjetima utvrđenim
kolektivnim ugovorom.
Namještenik ima pravo na neplaćeno odsustvo u trajanju i pod uvjetima utvrđenim
kolektivnim ugovorom.
VIII. DISCIPLINSKA ODGOVORNOST NAMJEŠTENIKA
1. Zajedničke odredbe
Član 51.
Namještenici odgovaraju disciplinski za povredu službene
dužnosti.
Odgovornost za izvršenje krivičnog djela ili prekršaja ne isključuje disciplinsku
odgovornost, pod uvjetom da takvo djelo istovremeno predstavlja povredu službene
dužnosti.
Oslobađanje od krivične odgovornosti, odnosno prekršaja ne predstavlja oslobađanje
od odgovornosti za povredu službene dužnosti ako je izvršeno djelo zakonom
propisano kao povreda službene dužnosti.
Član 52.
Namještenik disciplinski odgovara za povrede službene dužnosti utvrđene ovim ili drugim zakonom ili podzakonskim propisom Vlade Federacije, odnosno propisom vlade kantona.
2. Povrede službene dužnosti
Član 53.
Povrede službene dužnosti mogu biti lahke i teške.
Lahke povrede službene dužnosti su:
1) učestalo kašnjenje na posao, ili raniji odlazak sa posla bez odobrenja;
2) napuštanje posla u toku radnog vremena bez odobrenja, ili iz neopravdanih
razloga;
3) neuredno čuvanje spisa, podataka ili druge povjerene dokumentacije;
4) neopravdan izostanak sa posla dva dana uzastopno ili tri dana tokom jednog
mjeseca;
5) neobavještavanje organa državne službe o spriječenosti dolaska na posao
duže od jednog dana bez opravdanih razloga.
Teške povrede službene dužnosti namještenika predstavljaju povrede službene
dužnosti utvrđene za državne službenike u Zakonu o državnoj službi.
3. Disciplinske mjere i disciplinske kazne
Član 54.
Za učinjene povrede službene dužnosti iz člana 53. ovog Zakona
namješteniku se mogu izreći sljedeće disciplinske mjere i disciplinske kazne
i to:
1) za lahke povrede službene dužnosti izriču se disciplinske mjere:
- opomena,
- javna opomena;
2) za teške povrede službene dužnosti izriču se disciplinske kazne:
- novčana kazna do 40% od osnovne plaće namještenika na period do šest mjeseci,
- suspenzija prava na povećanje plaće u smislu člana 42. ovog Zakona u periodu
od najviše dvije godine,
- prestanak radnog odnosa u organu državne službe.
4. Disciplinski postupak
Član 55.
Disciplinski postupak protiv namještenika zbog povrede službene
dužnosti pokreće se na zahtjev rukovodioca organa državne službe. Zahtjev
se podnosi onda kada rukovodilac organa državne službe sazna, ili dođe do
podataka da je namještenik učinio povredu službene dužnosti.
Svaki namještenik koji raspolaže podacima da je određeni namještenik učinio
povredu službene dužnosti može podnijeti prijavu za pokretanje disciplinskog
postupka koja mora biti obrazložena.
Prijava se podnosi rukovodiocu organa državne službe.
Član 56.
Zahtjev za pokretanje disciplinskog postupka podnosi se prvostepenoj
disciplinskoj komisiji (u daljnjem tekstu: prvostepena komisija).
Zahtjev iz stava 1. ovog člana sadrži: ime i prezime namještenika protiv kojeg
se podnosi zahtjev, radno mjesto na kojem se nalazi, opis povrede službene
dužnosti, mjesto i vrijeme kada je povreda učinjena, označenje zakonske odredbe
u kojoj je propisana ta povreda službene dužnosti, nastale posljedice, dokaze
na kojima se zasniva zahtjev i druge činjenice važne za disciplinsku odgovornost
namještenika.
Uz zahtjev se prilažu i dokazi ako se sa njima raspolaže.
Pokretanje i vođenje disciplinskog postupka protiv namještenika zastarjeva
u rokovima koji su predviđeni za pokretanje i vođenje disciplinskog postupka
protiv državnih službenika na osnovu Zakona o državnoj službi.
Član 57.
Prvostepeni i drugostepeni disciplinski postupak za disciplinsku odgovornost namještenika provodi se shodnom primjenom pravila disciplinskog postupka koja su utvrđena propisom Vlade Federacije za disciplinsku odgovornost državnih službenika na osnovu Zakona o državnoj službi.
5. Izricanje disciplinskih kazni
Član 58.
Disciplinske kazne izriču se rješenjem.
Zaključkom se obustavlja postupak, odbacuje prjedlog za pokretanje postupka
zbog povrede službene dužnosti i odlučuje o drugim radnjama koje se tiču disciplinskog
postupka.
Član 59.
Na prvostepenu odluku (rješenje i zaključak) prvostepene
komisije može se izjaviti žalba drugostepenoj disciplinskoj komisiji (u daljnjem
tekstu: drugostepena komisija).
Žalba se izjavljuje u roku od 15 dana od dana prijema rješenja, odnosno zaključka.
Rješenje drugostepene komisije doneseno po žalbi je konačno.
Član 60.
Rukovodilac organa državne službe izvršava konačna rješenja
donesena u disciplinskom postupku.
Sredstva od novčanih kazni izrečenih u disciplinskom postupku unose se u budžet
iz kojeg se finansiraju organi državne službe.
6. Organi za vođenje disciplinskog postupka
Član 61.
Prvostepeni disciplinski postupak zbog povrede službene
dužnosti vodi prvostepena komisija koju rješenjem imenuje rukovodilac organa
državne službe, uz pribavljeno mišljenje sindikata, odnosno medijatora državne
službe, ako u organu državne službe nije organiziran sindikat.
Prvostepena komisija ima predsjednika i dva člana koji se imenuju na period
od dvije godine.
Komisija odlučuje u punom sastavu, a odluke donosi većinom glasova.
Član 62.
Drugostepeni postupak vodi drugostepena komisija.
Drugostepenu komisiju imenuje Vlada Federacije za namještenike iz federalnih
organa državne službe, a vlade kantona za namještenike iz kantonalnih, općinskih
i gradskih organa državne službe na period od dvije godine.
Drugostepene komisije nadležne su i to:
1) drugostepena komisija koju imenuje Vlada Federacije nadležna je rješavati
po žalbama namještenika iz federalnih organa državne službe koje se izjave
na prvostepena rješenja, odnosno zaključke iz člana 58. ovog Zakona koja donose
prvostepene komisije iz federalnih organa državne službe,
2) drugostepena komisija koju imenuje vlada kantona nadležna je rješavati
po žalbama namještenika iz kantonalnih, općinskih i gradskih organa državne
službe koje se izjave na prvostepena rješenja, odnosno zaključke iz člana
58. ovog Zakona koja donose prvostepene komisije iz kantonalnih, gradskih
i općinskih organa državne službe.
Član 63.
U prvostepenom i drugostepenom disciplinskom postupku ne plaćaju se takse niti troškovi postupka.
7. Krivični postupak
Član 64.
Ako se protiv namještenika pokrene krivični postupak na osnovu
istih činjenica koje su predviđene za disciplinsku odgovornost iz člana 53.
ovog zakona, svi pokrenuti disciplinski postupci protiv tog namještenika se
suspenduju (obustavljaju) do okončanja krivičnog postupka.
Ukoliko se namještenik u krivičnom postupku oslobodi odgovornosti:
1) vraća se na ranije radno mjesto i njegov personalni dosje ne smije sadržavati
informacije o krivičnom postupku, niti podatke o preventivnoj suspenziji u
vezi sa tim postupkom,
2) disciplinske kazne se ne mogu preduzeti na osnovu istih činjenica po kojima
je namještenik oslobođen u krivičnom postupku.
Ukoliko se optužba za krivično djelo namještenika odbije, disciplinski postupak
se može preduzeti na osnovu istih činjenica u skladu sa članom 53. ovog Zakona.
Ukoliko se namještenik protiv kojeg je pokrenut krivični postupak proglasi
krivim i osudi u tom slučaju činjenice koje je utvrdio nadležni sud obavezuju
organ državne službe, odnosno disciplinsku komisiju koja vodi disciplinski
postupak protiv tog namještenika.
8. Preventivna suspenzija
Član 65.
Ako se protiv namještenika pokrene krivični postupak u skladu
sa članom 64. stav 1. ovog Zakona, rukovodilac organa državne službe dužan
je tog namještenika odmah suspendovati u slučajevima kada se:
1) protiv namještenika pokrene krivični postupak za krivično djelo učinjeno
u vršenju službene dužnosti,
2) namještenik nalazi u pritvoru.
Član 66.
Ako se protiv namještenika pokrene krivični postupak u skladu
sa članom 64. stav 1. ovog Zakona, rukovodilac organa državne službe može
tog namještenika suspendovati u slučajevima:
1) kada je protiv namještenika pokrenut krivični postupak za krivično djelo
za koje se po zakonu može izreći kazna zatvora u trajanju od najmanje pet
godina;
2) kada je namještenik zatečen u izvršenju krivičnog djela za koje se po zakonu
može izreći kazna zatvora u trajanju od najmanje pet godina;
3) kada postoje dokazi koji ukazuju na izvršenje krivičnog djela.
Član 67.
Prava namještenika u slučaju preventivne suspenzije iz čl.
65. i 66. ovog Zakona su:
1) namještenik koji je suspendovan prima puni iznos svoje plaće,
2) disciplinski postupak se suspenduje sve dok se ne donese pravomoćna presuda
nadležnog suda.
Član 68.
Suspendovanje namještenika u skladu sa čl. 65. i 66. ovog
Zakona vrši se rješenjem koje donosi rukovodilac organa državne službe po
službenoj dužnosti.
Protiv rješenja iz stava 1. ovog člana namještenik ima pravo izjaviti žalbu
drugostepenoj komisiji u roku od osam dana od dana prijema rješenja.
Izjavljena žalba ne odlaže izvršenje rješenja.
Drugostepena komisija dužna je odlučiti po žalbi najkasnije u roku od 15 dana
od dana prijema žalbe.
Rješenje drugostepene komisije doneseno po žalbi je konačno.
IX. ODGOVORNOST ZA MATERIJALNU ŠTETU
Član 69.
Namještenik je dužan naknaditi materijalnu štetu koju u vezi
sa obavljanjem službenog posla učini namjerno ili iz krajnje nepažnje.
Odgovornost za materijalnu štetu iz stava 1. ovog člana rješava se na način
i pod uvjetima koji su propisani za materijalnu odgovornost državnih službenika
u Zakonu o državnoj službi.
X. PRESTANAK RADNOG ODNOSA
Član 70.
Namješteniku prestaje radni odnos u organu državne službe
u sljedećim slučajevima i to:
1) pisanim sporazumom između namještenika i rukovodioca organa državne službe
- na dan utvrđen sporazumom;
2) dobrovoljnim pisanim otkazom od namještenika - na dan utvrđen u otkazu,
s tim da taj dan ne može biti predviđen u roku kraćem od sedam dana od dana
podnošenja otkaza ukoliko se drugačije ne dogovori sa rukovodiocem organa
državne službe;
3) kod radnog odnosa na određeno vrijeme - istekom posljednjeg dana roka koji
je utvrđen za rad na određeno vrijeme, ako se namještenik i rukovodilac organa
državne službe ne sporazume o ranijem prestanku radnog odnosa;
4) ispunjavanjem zakonskih godina života, odnosno sa navršenih 40 godina penzijskog
staža;
5) gubitkom državljanstva Bosne i Hercegovine – na dan pravomoćnosti rješenja
o gubitku tog državljanstva;
6) sticanjem državljanstva druge države suprotno Ustavu Bosne i Hercegovine
i njenim zakonima – na dan pravomoćnosti akta o sticanju tog državljanstva;
7) ocjenom nezadovoljava za probni rad – na dan konačnog rješenja o prestanku
radnog odnosa po tom osnovu;
8) dvije uzastopne negativne ocjene rada – na dan konačnog rješenja o prestanku
radnog odnosa po tom osnovu;
9) ako je osuđen za krivično djelo i zbog izdržavanja kazne zatvora mora biti
odsutan sa rada duže od šest mjeseci - na dan stupanja na izvršenje kazne
zatvora;
10) na osnovu izrečene disciplinske kazne prestanka radnog odnosa u organu
državne službe – na dan kada rješenje o disciplinskoj kazni postane konačno;
11) kada nadležni organ penzijsko-invalidskog osiguranja utvrdi da je trajno
i potpuno nesposoban za rad – na dan kada akt o trajnoj nesposobnosti postane
konačan;
12) kada se utvrdi da je prilikom prijema u radni odnos, ili u toku trajanja
radnog odnosa u organu državne službe podnio lažne ili falsifikovane javne
isprave, ili dao lažne izjave – na dan kada se utvrdi da su te isprave lažne
ili falsifikovane, odnosno izjave lažne.
Član 71.
O prestanku radnog odnosa iz bilo kog razloga navedenog u
članu 70. ovog Zakona donosi se rješenje.
Rješenje o prestanku radnog odnosa donosi rukovodilac organa državne službe.
Protiv rješenja o prestanku radnog odnosa može se u roku od 15 dana od dana
prijema rješenja izjaviti žalba Odboru za žalbe.
Izjavljena žalba odlaže izvršenje rješenja.
Rješenje Odbora za žalbe doneseno po žalbi je konačno.
XI. NADZOR NAD PRIMJENOM OVOG ZAKONA
Član 72.
Upravni nadzor nad primjenom ovog Zakona vrši Federalno ministarstvo pravde, s tim da nadzor nad odredbama ovog zakona koje se odnose na plaće i naknade vrši Federalno ministarstvo finansija.
XII. PRIMJENA OVOG ZAKONA NA DRUGE ORGANE I SLUŽBE
Član 73.
Odredbe ovog Zakona shodno se primjenjuju i na namještenike koji taj status imaju u: stručnim i drugim službama organa zakonodavne vlasti, organima izvršne vlasti, ombudsmenima, organima sudske vlasti, tužilaštvima, pravobranilaštvima, ustanovama za izvršenje krivičnih sankcija, zatvorima i organima za prekršaje na svim nivoima vlasti u Federaciji, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.
XIII. KAZNENE ODREDBE
Član 74.
Novčanom kaznom u iznosu od 800,00 KM do 3.000,00 KM kaznit
će se za prekršaj rukovodilac organa državne službe ako:
1) namještenika pozove na odgovornost zbog primjedbe stavljene prema st. 2.
i 3. člana 9. ovog Zakona;
2) ne preduzme potrebne mjere za zaštitu namještenika od prijetnji, napada
ili drugih oblika ugrožavanja (član 12.);
3) u odnosu prema namješteniku ne poštuje njegovo ljudsko dostojanstvo i njegov
fizički i moralni integritet (član 13.);
4) postavi namještenika na radno mjesto za koje ne ispunjava uvjete radnog
mjesta (član 18.);
5) popunu upražnjenog radnog mjesta namještenika izvrši preuzimanjem namještenika
iz drugog organa državne službe bez objavljivanja internog oglasa (član 21.);
6) popunu upražnjenog radnog mjesta namještenika izvrši prijemom u radni odnos
namještenika bez objavljivanja javnog oglasa (član 23.);
7) primi u radni odnos namještenika koji ne ispunjava sve uvjete javnog oglasa
(član 25. stav 1.);
8) zasnuje radni odnos na određeno vrijeme suprotno odredbama člana 30. ovog
Zakona;
9) ne izvrši ocjenjivanje rada namještenika (član 34. stav 1.);
10) ne vrši povećanje plaće namješteniku u skladu sa članom 42. ovog Zakona;
11) namješteniku onemogući korištenje godišnjeg odmora ili plaćenog odsustva
(čl. 49. i 50.).
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 75.
Vlada Federacije i federalni ministar pravde, kao i vlade kantona donijet će propise iz svoje nadležnosti za koje su ovlašteni ovim Zakonom u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Član 76.
Rukovodioci organa državne službe dužni su uskladiti pravilnike o unutrašnjoj organizaciji u skladu sa odredbama ovog Zakona u roku od tri mjeseca nakon donošenja propisa iz člana 75. ovog Zakona.
Član 77.
Rukovodioci organa državne službe dužni su donijeti pravilnik o plaćama i naknadama namještenika u skladu sa odredbama ovog Zakona i kolektivnim ugovorom u roku od 30 dana od dana donošenja pravilnika iz člana 76. ovog Zakona.
Član 78.
Rukovodioci organa državne službe dužni su u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona postojeće radne odnose na određeno vrijeme uskladiti sa odredbama člana 30. ovog Zakona.
Član 79.
Kantoni su dužni u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona staviti van snage svoje zakone kojima su uređeni radni odnosi namještenika u kantonalnim, općinskim i gradskim organima državne službe.
Član 80.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje da važi Zakon o radnim odnosima i plaćama službenika u organima uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 13/98).
Član 81.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH"
PREDSJEDAVAJUĆI PREDSJEDAVAJUĆI
DOMA NARODA PREDSTAVNIČKOG
DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BIH PARLAMENTA
FEDERACIJE BIH
Slavko Matić Muhamed
Ibrahimović