O RADIO-TELEVIZIJI FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
I - OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim zakonom uređuju se pitanja u svezi osnivanja i organizacije Radio-televizije
Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: RTV FBiH), naziv poduzeća,
organi RTV FBiH, njen program, načela ekonomske propagande i sponzoriranja,
način financiranja i druga pitanja u svezi njene djelatnosti.
Članak 2.
Zakon o poduzećima se primjenjuje na rad i djelatnost RTV FBiH ako ovim zakonom
nije drugačije određeno.
RTV FBiH dužna je u potpunosti pridržavati se ''Kodeksa za uređivanje televizijskog
i radio programa'', kao i drugih akata donesenih od strane Neovisnog povjerenstva
za medije (IMC), sukladno ovom zakonu, drugim propisima, statutu i drugim
općim aktima RTV FBiH.
II - OSNIVANJE RTV FBiH
Članak 3.
Radi ostvarivanja prava konstitutivnih naroda zajedno sa ostalima kao i prava
građana Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija) na informiranje,
kao i zadovoljavanje njihovih kulturnih, obrazovnih i drugih potreba, Parlament
Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Parlament), osniva Društvo
sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju, prijenos i emitiranje programa
RTV FBiH.
RTV FBiH neće izravno biti članica unije za emitiranje (EBU), već će surađivati
sa institucijom Bosne i Hercegovine koja sprovodi odgovarajuće aktivnosti.
Članak 4.
Naziv poduzeća RTV FBiH je:
''Radio-televizija Federacije Bosne i Hercegovine'' - Društvo
sa ograničenom odgovornošću.
Skraćeni naziv poduzeća je RTV FBiH d.o.o. Sarajevo.
Sjedište RTV FBiH je u Sarajevu.
Članak 5.
Osnivački kapital RTV FBiH iznosi 100.000 KM u novcu i osigurava se iz federalnog
proračuna.
Članak 6.
Djelatnost, kojom RTV FBiH ispunjava zadaće iz članka 3. stavak 1. ovog zakona
je:
1. pripremanje, proizvodnja, reproduciranje, difuzija i prijenos
vlastitih radio i televizijskih programa namijenjenih javnosti u Federaciji,
Bosni
i Hercegovini i svijetu;
2. prijenos i difuzija radio i televizijskih programa drugih radio-televizijskih
postaja u zemlji i u svijetu za javnost u FBiH;
3. sudjelovanje u zajedničkim programima radio i televizijskih postaja u Bosni
i Hercegovini i svijetu, u suradnji sa Radio-televizijom BiH;
4. pohranjivanje u pismohran fonografskih i videografskih zapisa.
Statutom RTV FBiH mogu se odrediti i druge djelatnosti, pod uvjetom da nisu u suprotnosti sa osnovnom djelatnošću RTV FBiH odobrenom ovim zakonom.
Članak 7.
RTV FBiH može stvarati i razvijati vlastitu mrežu za prijenos i emitiranje
programa.
Članak 8.
RTV FBiH je ovlaštena da prenosi programe putem zemaljske mreže, satelita,
kabla ili bilo kog drugog tehničkog sredstva, kako je to naznačeno u odobrenju
za rad Neovisnog povjerenstva za medije (u daljnjem tekstu: IMC) ili njenog
nasljednika.
RTV FBiH može pružati usluge teleteksta kao i angažirati se na svakom polju
tehnologije emitiranja programa.
Članak 9.
RTV FBiH može objavljivati i distribuirati tiskani materijal koji se odnosi
na njen program ili na druga pitanja proizvodnje i emitiranja radio i televizijskog
programa.
Članak 10.
Pored obveza utvrđenih ovim zakonom, u cilju unapređivanja preostalog vremena
emitiranja, RTV FBiH može pružati dodatne programske usluge, bez obzira na
način njihove isporuke ili financiranja.
U cilju osiguranja dodatnih programskih usluga iz stavka 1. ovog članka, RTV
FBiH može surađivati sa drugim pravnim i fizičkim osobama ili stjecati članstvo
u istim.
Članak 11.
RTV FBiH može osnivati ovisna poduzeća kao i ostvarivati interes u profitabilnim
i neprofitabilnim organizacijama čije se aktivnosti odnose na funkcije RTV
FBiH, posebice na područjima proizvodnje, korištenja i distribucije programa.
Članak 12.
Aktivnosti RTV FBiH iz čl. 10. i 11. ovog zakona moraju biti sukladni djelatnosti
RTV FBiH.
Članak 13.
RTV FBiH je dužna organizirati prikupljanje, čuvanje i arhivsku obradu svih
proizvedenih i prikupljenih audio-vizuelnih zapisa na suvremen način pohranjivanja
u pismohran, sukladno Zakonu.
Klasifikacija i kategorizacija audio-vizuelnih zapisa određivat će se u ovisnosti
od njihove kulturne, povijesne i programske vrijednosti.
Zaštita i korištenje audio-vizuelnih zapisa osigurat će se posebnim općim
aktom.
III - PROGRAM RTV FBiH
Članak 14.
RTV FBiH neće obavljati bilo kakve operacije emitiranja programa izuzev onih
koje su navedene u dozvoli ili dozvolama koje je izdalo Neovisno povjerenstvo
za medije ili njegov nasljednik. IMC će razmotriti i poduzeti aktivnosti na
zahtjevima za dozvolu RTV FBiH sukladno odredbama ovog zakona i pravilima
i propisima IMC. Od RTV FBiH će se tražiti da sačini periodične informacije
i ostale zamolbe po zahtjevu IMC u unaprijeđivanju njegovih odgovornosti u
svezi s izdavanjem dozvole RTV FBiH ili koji inače proistječu iz Zakona.
Ispunjavanje odredbi ovog zakona od strane RTV FBiH je nužan uvjet za odobravanje
ili produžavanje dozvole za emitiranje RTV FBiH od strane IMC-a.
RTV FBiH je dužna osigurati visokokvalitetan, raznovrstan i uravnotežen program
za konstitutivne narode zajedno sa ostalima, i građane Bosne i Hercegovine
sa teritorija Federacije Bosne i Hercegovine, uključujući korektan
udio posebnih programskih sadržaja za razne manjinske skupine, sukladno
općim aktima RTV FBiH.
U programu RTV FBiH koristit će se ravnopravno jezici i pismo koji su u
službenoj uporabi u FBiH.
Određeni programski sadržaji emitirat će se na jezicima manjina koje žive
u
FBiH, a mogu se emitirati i na stranim jezicima, sukladno Statutu RTV FBiH.
Članak 15.
Program RTV FBiH mora služiti interesima javnosti i obuhvaćati, napose, informiranje,
obrazovanje, kulturu, umjetnost, šport i zabavu.
Program RTV FBiH producira se i uređuje na način koji odaje poštivanje umjetničkih
i stvaralačkih sloboda i koji je sukladan profesionalnim kriterijima.
Program ne smije biti u funkciji povlaštenih ili uskih interesa bilo koje
organizacije, skupine, političke stranke, udruge, religije ili ideologije.
Članak 16.
RTV FBiH će od IMC-a zatražiti dozvolu za emitiranje svog programa na dva
radio-kanala i dva televizijska kanala koji moraju biti jednako dostupni korisnicima
(slušateljima i gledateljima) na cijelom teritoriju Federacije i čiji programi
moraju odgovarati standardima koji važe za javnu radio-televiziju.
Programi na kanalima bit će komplementarni i u funkciji šire programske ponude
javnosti, s tim što programske sheme za oba kanala utvrđuje Vijeće
RTV FBiH.
U programskoj shemi RTV FBiH mora biti osigurana ravnopravnost jezika
konstitutivnih naroda FBiH a posebice u informativnim programima i programima
iz kulture.
Jedan od kanala će, u pravilu, koristiti hrvatski jezik, a drugi, u pravilu,
bosanski
jezik. Dopisnička mreža RTV FBiH ima zajedničku osnovu na oba kanala.
Članak 17.
Programski sadržaji moraju biti zasnovani na istini, poštivanju ljudskog dostojanstva
i različitosti mišljenja i uvjerenja, te promovirati najviše standarde i načela
o ljudskim pravima, miru i socijalnoj pravdi, međunarodnom razumijevanju,
zaštiti demokratskih sloboda i zaštiti okoliša.
Programske sheme za oba kanala radija i televizije utvrđuju se na razini RTV
FBiH.
Članak 18.
Informativne emisije moraju biti nepristrane, sveobuhvatne i neovisne od bilo
čijih utjecaja, uključujući političke i vjerske utjecaje i urađene sukladno
profesionalnim standardima pod jedinstvenom i ujedinjenom uređivačkom upravom.
Prije njegovog emitiranja, istinitost, podrijetlo i sadržina materijala provjerit
će se sa profesionalnom pozornošću.
Komentari moraju biti jasno odvojeni od informacija.
Članak 19.
U svojoj uređivačkoj politici, RTV FBiH je dužna posebice voditi računa o
nacionalnoj strukturi pučanstva na teritoriji Federacije i teritorijalnom
ustroju Federacije, te promovirati raznovrsnost i bogatstva njezinih kultura,
religija i običaja.
Najmanje jedna četvrtina programa koji se emitira tijekom dana mora se sastojati
od emisija koje su proizvedene u Federaciji BiH.
Članak 20.
Program ne smije, izravno ili neizravno, potjecati nacionalnu ili rasnu mržnju,
ili bilo kakvu vrst neravnopravnosti među ljudima, kao ni pozivati na nasilje,
nerede i nemire ili izvršenje kaznenih djela.
Članak 21.
U programu ne smiju biti zastupljeni pornografija ili sadržaji koji pokazuju
nasilje ne neprikladan način.
Programski sadržaji koji bi mogli negativno utjecati na maloljetnike (štetiti
njihovom emocionalnom, moralnom, fizičkom ili mentalnom razvoju) ne smiju
biti emitirani u vremenu od 06-23 sata.
Članak 22.
Uposleni u RTV FBiH koji uređuju programe RTV FBIH dužni su pridržavati se
zakona, Statuta RTV FBiH i akata kojima su utvrđeni načini obavljanja posla
(uređivačka politika, kodeksi usvojeni na razini RTV FBiH i dr.).
Općim aktom RTV FBiH utvrđuje se disciplinski postupak u slučaju povrede akata
iz stavka 1. ovog članka od strane uposlenih na RTV FBiH.
Članak 23.
Niko ne smije protiv RTV FBiH i osoblja koje u njoj radi upotrijebiti bilo
koju vrst nasilja, pritiska ili zastrašivanja, niti na bilo koji način nezakonito
ograničavati slobodu javnog informiranja.
Članak 24.
Svako fizičko i pravno lice ima pravo podnijeti RTV FBiH primjedbe i sugestije
u svezi sa njezinim programom.
RTV FBiH dužna je osigurati znanstveno utemeljenu i praktično provodivu provjeru
slušanosti i gledanosti svog programa uzimajući u obzir primjedbe i sugestije
gledatelja i slušatelja iz stavka 1. ovog članka, i poduzimati odgovarajuće
mjere.
IV - PRISTUP INFORMACIJAMA I POVJERLJIVOST NOVINARSKIH IZVORA
Članak 25.
RTV FBiH je ovlaštena prenositi zasjedanja Parlamenta Federacije sukladno
njegovim aktima.
U tijeku izborne kampanje, RTV FBiH je dužna omogućiti političkim strankama
i kandidatima da predstave svoje izborne programe pod ravnopravnim uvjetima.
Članak 26.
Zagarantirana je povjerljivost izvora informacija koje novinari RTV FBiH koriste
za svoja izvješća.
Otkrivanje izvora informacije može naložiti samo nadležni sud.
V - EMITIRANJE NA OSNOVU ZAHTJEVA
Članak 27.
RTV FBiH će, bez odlaganja i naknade, objaviti priopćenja tijela vlasti i
međunarodne zajednice, čije je objavljivanje žurne prirode i od posebne važnosti
za pučanstvo, a posebice priopćenja o opasnostima po život i zdravlje ljudi,
imovinu, sigurnost i javni red i mir.
Članak 28.
RTV FBiH može odbiti emitiranje programa i na zahtjev političkih stranaka
i kandidata u predizbornoj kampanji i vjerskih zajednica, povodom religijskih
službi i drugih događaja, sukladno zakonu, drugim propisima i općim aktima.
Članak 29.
Troškove proizvodnje i emitiranja, kao i odgovornosti za sadržaj programa
iz članka 31. ovog zakona snose podnositelji zahtjeva.
VI - PRAVO NA ODGOVOR I ISPRAVKU
Članak 30.
Fizička i pravna osoba na koju se odnose navodi izrečeni u emisijama RTV FBiH
imaju pravo na odgovor ili ispravku u roku od 30 dana od dana emitiranja.
Odgovor i ispravka moraju biti u pismenoj formi i svedeni na činjenice.
Ako je fizička osoba na koju se navodi odnose umrla, pravo na objavljivanje
odgovora ili ispravke imaju njegov bračni drug, djeca, roditelji, braća i
sestre te usvojitelj, usvojenik, staratelj i stićenik.
Članak 31.
RTV FBiH dužna je emitirati odgovor odnosno ispravku što je prije moguće,
na način i u vremenu kako je dato obavještenje na koje se odgovor odnosno
ispravka odnose.
Odgovor i ispravka moraju se objaviti bez izmjena i bez plaćanja naknade.
Ako su odgovor ili ispravka nerazmjerno dugi, RTV FBiH će zatražiti od podnositelja
da ih skrati u roku od pet dana od dana dostavljanja traženja, a ako ovaj
to ne učini, RTV FBiH će sama izvršiti skraćenje radi emitiranja.
Članak 32.
U slučaju da RTV FBiH odbije objaviti odgovor ili ispravku, ili ih ne objavi
u roku i na način određen zakonom, podnositelj ima pravo, u roku od 15 dana
od isteka roka za objavljivanje odgovora ili ispravke, uputiti zahtjev IMC-u
za disciplinsku mjeru u skladu sa dozvolom RTV FBiH. IMC će donijeti odluku
po ovom pitanju sukladno svom Poslovniku i svrsi ovog zakona i ukoliko zaključi
da RTV FBiH nije postupio sukladno odredbama i svrsi ovog zakona nametnut
će sankcije koje smatra pravičnim. Nakon donošenja konačne odluke IMC-a po
zahtjevu podnesenom sukladno ovom članku oštećena strana može pokrenuti upravni
spor pored nadležnim sudom.
VII - OSIGURANJE DOKAZA
Članak 33.
RTV FBiH dužna je praviti potpune snimke svih radio i televizijskih emisija
i takve snimke čuvati najmanje 30 dana od dana emitiranja.
Svaka fizička ili pravna osoba koja ima pravni interes ima pravo tražiti da
mu se, na njegov trošak, izda kopija snimka.
Zahtjev iz stavka 2. ovog članka mora biti u pismenoj formi i obrazložen.
U
slučaju pokretanja sudskog spora, RTV FBiH je dužna čuvati snimak se do donošenja
sudske odluke.
Članak 34.
Odredbe ovog zakona o pravu na odgovor i ispravak shodno se primjenjuju
na zahtjev za izdavanje snimka.
VIII - MARKETING
(A) - Oglašavanje
Članak 35.
Pod gospodarskom promidžbom u smislu ovog zakona podrazumijeva se oglašavanje
namijenjeno promoviranju prometa proizvoda i usluga ili radi postizanja drugih
učinaka po želji naručitelja, za koje RTV FBiH po ugovorenoj naknadi, daje
određeno vrijeme u svom programu.
Članak 36.
PBS BiH surađuje s Povjerenstvom za javne korporacije i drugim javnim radiotelevizijama
u Bosni i Hercegovini, sa ciljem uspostave zajedničkog upravljanja javnim
kapacitetima za emitiranje na cijelom teritoriju Bosne i
Hercegovine.
Zabranjen je bilo kakav utjecaj naručitelja emitiranja gospodarske promidžbe
na sadržinu programa, van njegove poruke.
Članak 37.
Gospodarska promidžba treba biti jasno odijeljena od ostalih programskih sadržaja
i, u pravilu, emitira se u posebnim blokovima.
Članak 38.
Gospodarsko-promidžbene poruke ne smiju biti duže od 12 minuta unutar jednog
sata programa, niti ukupno od 15% ukupnoga programa.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka, gospodarsko-promidžbene poruke
mogu biti emitirane u blokovima u dužem trajanju nakon završetka emitiranja
programa za određeni dan.
(B) - Sponzoriranje
Članak 39.
Pod sponzoriranjem u smislu ovoga zakona podrazumijeva se sudjelovanje pravne
ili fizičke osobe van RTV FBiH u izravnom ili posrednom financiranju programa,
u cilju promoviranja poduzeća, imena ili ukupne predstave o toj osobi.
Sponzoriranje programa mora biti jasno naznačeno i ne smije imati utjecaja
na
sadržinu programa.
Sponzoriranje emisije vijesti nije dozvoljeno.
(C ) - Cjenik usluga
Članak 40.
Cjenik usluga marketinga (gospodarske promidžbe i sponzoriranja) utvrđuje
se na razini RTV FBiH.
Članak 41.
Emitiranje gospodarsko-promidžbenih poruka i sponzoriranje detaljnije uredit
će se posebnim općim aktom RTV FBiH.
IX - ORGANI RTV FBiH
Članak 42.
Organi RTV FBiH su sljedeći:
a) Vijeće RTV FBiH,
b) Nadzorni odbor,
c) generalni direktor i zamjenik generalnog direktora.
U sastavu svih organa RTV FBiH, kao i prilikom imenovanja urednika i svih nositelja funkcija sa posebnim ovlastima i njihovih zamjenika, mora biti poštovano načelo nacionalne ravnopravnosti u Federaciji.
(A) - Vijeće RTV FBiH
Članak 43.
Vijeće RTV FBiH je tijelo putem kojeg se na način određen ovim zakonom ostvaruje
interes javnosti za rad RTV FBiH.
Vijeće RTV FBiH:
1. utvrđuje programsku politiku (načela, tematsku usmjerenost,
obujam
i strukturu) sukladno zakonu i nadzire njeno ostvarivanje;
2. osigurava odgovarajuću nacionalnu strukturu uposlenih;
3. donosi Statut RTV FBiH, kodekse, opće akte o emitiranju
gospodarsko-promidžbenog programa i naplati pretplate i druge
opće akte;
4. utvrđuje programske sheme RTV FBiH (članak 17. stavak 2.);
5. donosi financijski plan godišnje financijsko izvješće i periodične
obračune;
6. odobrava zaključivanje ugovora kojim bi se RTV FBiH zadužila
iznad iznosa od 1.000.000 KM;
7. odobrava osiguranje dodatnih programskih usluga (članak 9.);
8. odlučuje o izboru logotipova RTV FBiH i kanala;
9. imenuje članove Nadzornog odbora;
10. imenuje i razrješava generalnog direktora i zamjenika generalnog
direktora;
11.vrši druge obveze utvrđene zakonom i Statutom;
12.podnosi zahtjev IMC-u za dozvolu za rad, daje potporu i osigurava
njeno poštivanje.
U periodu dok je Federacija BiH jedini vlasnik RTV FBiH, Vijeće vrši i funkciju Skupštine društva sa ograničenom odgovornošću sukladno zakonu.
Članak 44.
Vijeće RTV FBiH ima 21-og člana, od kojih sedam bira Parlament FBiH, a
14 Izborni odbor koji se sastoji od predstavnika kulturnih, obrazovnih, znanstvenih,
gospodarskih, umjetničkih i športskih institucija i udruga.
Odluku o sastavu Izbornog odbora donosi Parlament FBiH, na prijedlog institucija
i udruga navedenih u stavku 1. ovog članka.
Članovi Vijeća RTV FBiH neće vršiti izvršne, zakonodavne ili sudske funkcije
u institucijama Bosne i Hercegovine ili njenih entiteta, niti u institucijama
županija, gradova i općina.
Svi članovi Vijeća RTV FBiH imaju mandat od četiri godine, koji se može produžiti
samo jednom.
U tijeku svojega mandata članovi Vijeća RTV FBiH mogu biti smijenjeni samo
na osnovu odluke samog Vijeća, koja se donosi dvotrećinskom većinom.
Članak 45.
Sastav Vijeća RTV FBiH mora odražavati načelo nacionalne ravnopravnosti i
višestranačke zastupljenosti u Federaciji, a kod izbora članova Vijeća vodi
se računa i o spolnoj, vjerskoj i drugoj strukturi pučanstva.
Svaka županija mora biti zastupljena sa najmanje jednom osobom koja ima prebivalište
u toj županiji.
Članak 46.
Vijeće RTV FBiH bira iz svog sastava predsjednika i zamjenika predsjednika
koji ne smiju biti iz istog konstitutivnog naroda.
Vijeće RTV FBiH donosi Poslovnik o svom radu, kojim se kod donošenja odluka
o pitanjima od značaja za nacionalne interese mora osigurati zaštita tih interesa
sukladno Ustavu Federacije.
(B) - Nadzorni odbor
Članak 47.
Nadzorni odbor:
1. donosi opći akt o financijskom poslovanju RTV FBiH;
2. donosi opći akt o disciplinskom postupku;
3. u ime RTV FBiH zaključuje ugovor o radu sa generalnim direktorom
i zamjenikom generalnog direktora;
4. odobrava osnivanje podružnica i ostvarivanje interesa u drugim pravnim
osobama (članak 11.);
5. donosi cjenovnik marketinških usluga;
6. predlaže financijski plan i godišnji financijski izvještaj i periodične
obračune;
7. donosi opći akt o arhiviranu proizvedenih i prikupljenih fonografkih
i videografskih zapisa;
8. vrši druge poslove određene Statutom.
Nadzorni odbor nema ovlasti u pitanjima koja se odnose na programe
Radija
ili Televizije.
Članak 48.
Nadzorni odbor ima devet članova.
Mandat Nadzornog odbora jest četiri godine.
U Nadzorni odbor ne mogu biti birani članovi Parlamenta Federacije, Vlade
FBiH i Vlada županija, Vijeća RTV FBiH, niti osobe koje zakonom ne mogu
vršiti tu funkciju.
Mandat člana Nadzornog odbora koji je izabran na mjesto člana kojemu nije
istekao mandat traje do isteka mandata prethodnog člana.
(C ) - Generalni direktor i zamjenik generalnog direktora
Članak 49.
Generalni direktor zastupa i predstavlja RTV FBiH.
Generalni direktor odgovoran je za zakonitost rada RTV FBiH, a napose za poštivanje
programskih načela utvrđenih zakonom i odlukama Vijeća RTV FBiH.
Generalni direktor, uz suglasnost zamjenika generalnog direktora, postavlja
glavnog i odgovornog urednika Radija i glavnog i odgovornog urednika Televizije.
Generalni direktor RTV FBiH, uz suglasnost zamjenika generalnog direktora,
donosi opći akt kojim se uređuje postupak i način ostvarivanja prava na emitiranje
programa po zahtjevu.
Generalni direktor obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i drugim
općim aktima RTV FBiH.
Članak 50.
Mandat generalnog direktora jest pet godina, a može se obnoviti samo još jednom.
Generalni direktor ima zamjenika.
Generalni direktor i zamjenik generalnog direktora ne mogu biti iz istog konstitutivnog
naroda.
Odredbama članka 52. stavak 3. ovog zakona o nespojivosti funkcija odnosi
se i na generalnog direktora i zamjenika generalnog direktora.
(D) - Glavni i odgovorni urednik i zamjenik glavnog
i odgovornog urednika
Članak 51.
Radio i Televizija, svaki zasebno, imaju glavnog i odgovornog urednika i zamjenike
glavnog i odgovornog urednika, koji ne smiju biti iz istog konstitutivnog
naroda.
Glavni i odgovorni urednik je odgovoran za ukupnu programsku orijentaciju,
kao i za svaku informaciju objavljenu u programu, osim priopćenja iz članka
29. ovog zakona.
Radio i Televizija mogu imati više odgovornih urednika za pojedine segmente
programa.
X - STATUT i DRUGI OPĆI AKTI RTV FBiH
Članak 52.
Statutom RTV FBiH, u skladu sa zakonom, uređuju se:
1. adresa sjedišta u Sarajevu;
2. druge djelatnosti;
3. način odlučivanja Vijeća;
4. nadležnost i način odlučivanja Nadzornog odbora;
5. unutarnja organizacija RTV FBiH i rukovođenje;
6. nazivi kanala;
7. pravila raspodjele financijskih sredstava unutar RTV FBiH;
8. ovlasti i obveze generalnog direktora i zamjenika generalnog direktora;
9. ovlasti i obveze glavnog i odgovornog urednika i urednika programa;
10. dužnosti i prava uposlenih;
11. način utvrđivanja visine naknade za rad članova Vijeća i Nadzornog
odbora;
12.odnosi sa sindikatom;
13.čuvanje povjerljivih informacija;
14.druga pitanja od značaja za rad RTV FBiH, uključujući, bez ograničenja,
način stjecanja dozvole za rad od IMC-a.
Članak 53.
Drugi opći akti RTV FBiH donose se sukladno zakonu i Statutu RTV FBiH.
XI - FINANCIRANJE
Članak 54.
RTV FBiH se financira prihodima od naknade za RTV BiH (u daljnjem tekstu:
pretplata), gospodarske-propagande, sponzoriranja i donacija, pružanja usluga
u okvirima svoje djelatnosti, kao i na drugi način, sukladno zakonu i Statutu.
U slučaju da prihod RTV FBiH ostvaren pretplatom nije dostatan za ostvarivanje
njene redovite djelatnosti, što utvrđuje Vijeće RTV FBiH, RTV FBiH može se
dopunski financirati iz federalnog proračuna.
Iz federalnog proračuna mogu se financirati i programski projekti od posebnog
značaja za Federaciju.
Financiranje izgradnje prijenosne i emisijske mreže i ključnih infrastrukturnih
objekata RTV FBiH, kao i arhivske djelatnosti iz članka 13. ovog zakona, obveze
su Federacije.
Članak 55.
Sve fizičke i pravne osobe na teritoriju Federacije koje posjeduju radio i
televizijski prijemnik, dužne su RTV FBiH mjesečno plaćati pretplatu, na način
i pod uvjetima određenim ovim zakonom i općim aktom RTV FBiH.
Članak 56.
U cilju osiguranja financijske transparentnosti i odgovornosti pred javnošću,
Nadzorni odbor donosi odobreni godišnji proračun za tekuću godinu najkasnije
prvog dana veljače svake godine.
Ukoliko se godišnji proračun ne odobri do tog nadnevka, donosi se privremeni
proračun koji se zasniva na prosječnim mjesečnim troškovima iz prethodne godine.
U tom slučaju konačni proračun za tekuću godinu donosi se najkasnije sedam
dana nakon njegovog odobrenja.
U svim slučajevima godišnji proračun odmah se dostavlja Neovisnom povjerenstvu
za medije ili njenom nasljedniku, i u kraćem roku se objavljuje u
''Službenim novinama Federacije BiH''. Proračun se, također, objavljuje putem
tiskanih i elektronskih medija.
Nepoštivanje prethodne odredbe podliježe sankcijama koje utvrđuje Vijeće RTV
FBiH, bez prejudiciranja daljnih mjera koje će poduzeti Neovisno povjerenstvo
za medije ili njen nasljednik.
Članak 57.
Smatra se da svaka osoba koja je zaključila ugovor o isporuci električne energije
sa poduzećem za distribuciju električne energije posjeduje radio i televizijski
prijemnik.
Pretpostavka iz stavka 1. ovog članka može se osporiti pismenom izjavom osobe
da ne posjeduje radio ili televizijski prijemnik, na način određen pravilnikom
iz članka 45. točka 3. ovog zakona.
Članak 58.
Svaka fizička ili pravna osoba dužna je prijaviti RTV FBiH nabavku radio ili
televizijskog aparata, ako se tom nabavkom za nju stvara obveza plaćanja pretplate
utvrđena ovim zakonom.
Obveza plaćanja pretplate nastaje od prvog dana narednog mjeseca od dana nabavke
prijemnika.
RTV FBiH ima pravo i obvezu vršiti kontrolu posjedovanja radio i televizijskih
prijemnika od strane fizičkih i pravnih osoba, na način koji ne smije ugrožavati
ustavna prava građana.
Članak 59.
Pravna osoba dužna je platiti pretplatu za svaki radio ili televizijski prijemnik
koji rabi.
Fakturiranje i naplatu pretplate od pravnih osoba vrši RTV FBiH.
Članak 60.
Visinu pretplate odlukom određuje Vijeće RTV FBiH na prijedlog Nadzornog odbora.
U slučaju da je posebnim propisom utvrđeno postojanje uvjeta za oslobađanje
određenih socijalnih kategorija stanovništva od plaćanja pretplate, odgovarajući
iznos nadoknađuje organ sukladno Zakonu odnosno drugom propisu.
Članak 61.
Poduzeće koje obračunava naknadu za isporučenu električnu energiju uračunat
će iznos pretplate uz mjesečni račun za električnu energiju koja se isporučuje
kućanstvima.
Fizička osoba plaća pretplatu samo za jedan aparat, bez obzira na njihov ukupan
broj u kućanstvu.
Poduzeće iz stavka 1. ovog članka dužno je iznos naplaćen po osnovu pretplate
uplatiti na račun RTV FBiH najkasnije do 10-og u mjesecu za prethodni mjesec,
uz odbijanje naknade od 1% za svoje troškove.
U slučaju kašnjenja sa ispunjenjem obveza iz stavka 2. ovog članka, poduzeće
koje obračunava naknadu za isporučenu električnu energiju dužno je RTV FBiH
platiti zakonsku zateznu kamatu.
Poduzeće koje obračunava naknadu za isporučenu električnu energiju redovito
će izvješćivati RTV FBiH o svim slučajevima neplaćanja pretplate.
Odnos između RTV FBiH i poduzeća koje obračunava naknadu za isporučenu električnu
energiju uredit će se ugovorom, sukladno Zakonu.
XII - KAZNENE ODREDBE
Članak 62.
Osoba koja uporabom sile ili ozbiljnom prijetnjom spriječi odgovornu osobu
u RTV FBiH u izvršavanju prava i obveza RTV FBiH utvrđenih zakonom ili drugim
propisom (članak 23. ovog zakona), kaznit će se zatvorom od tri mjeseca do
pet godina.
Članak 63.
Fizička osoba koja protivno odredbi članka 60. stavka 1. ovog zakona ne prijavi
nabavku radio ili televizijskog prijemnika, kaznit će se novčanom kaznom od
100 do 300 KM.
Članak 64.
Pravna osoba koja protivno odredbi članka 60. stavka 1. ovog zakona ne prijavi
da je stekla svaki pojedinačni radio ili televizijski prijemnik, kaznit će
se novčanom kaznom od 1.000 do 3.000 KM, a odgovorna osoba u pravoj osobi
novčanom kaznom od 200 do 500 KM.
XIII - PRIJELAZNE i ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 65.
Parlament će izabrati članove Vijeća RTV FBiH u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu ovog zakona.
Do konstituiranja Vijeća RTV FBiH, sukladno ovome zakonu, njegovu funkciju
određenu ovim zakonom, vršit će Privremeni upravni odbor koji je imenovan
od strane Visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu.
Članak 66.
Visoki Predstavnik imenovat će 14 članova Vijeća RTV FBiH, u njihovom prvom
mandatu, iz reda predstavnika kulturnih, obrazovnih, znanstvenih, gospodarskih,
umjetničkih i športskih institucija i udruga, propisanih člankom 46. ovog
Zakona, po svom nahođenju, a nakon objavljenih konzultacija sa Vladom Federacije
Bosne i Hercegovine.
Članak 67.
Vijeće RTV FBiH imenovat će generalnog direktora i zamjenika generalnog direktora
sukladno ovome zakonu, najkasnije u roku od 30 dana od dana izbora Vijeća.
Članak 68.
Visoki predstavnik imenuje supervizora za RTV FBiH koji je zadužen da nadgleda
rad RTV FBiH sve dok to Visoki predstavnik smatra nužnim kao i da osigurava
pravno zastupanje RTV FBiH do vremena dok njena tijela ne postanu
operativna.
Članak 69.
Statut i drugi opći akti RTV FBiH donijet će se najkasnije u roku od 90 dana
od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Članak 70.
Počevši od 1. rujna 1999. godine RTV FBiH uplaćivat će Javnoj radio-televiziji
Bosne i Hercegovine dio prihoda od pretplate sukladno članku 2. odluke Visokog
predstavnika o rekonstruiranju sistema javnog emitiranja u Bosni i Hercegovini.
Članak 71.
Ovaj zakon predstavlja osnivačku povelju RTV FBiH za njen upis u sudski registar.
Članak 72.
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana nakon objave u ''Službenim novinama Federacije
BiH''.
A N E K S
NA DRUGU ODLUKU VISOKOG PREDSTAVNIKA
O RESTRUKTURIRANJU JAVNOG RTV SUSTAVA
Aneksi Odluke Visokog predstavnika o restrukturiranju Javnog RTV sustava u
Bosni i Hercegovini od 30 srpnja 1999. godine, objavljena u ''Službenom glasniku
BiH'', broj 14/99 (u daljnjem tekstu: Odluka o restrukturiranju) se mijenjaju
kako slijedi:
Članak 1.
Članak 11. u Aneksu 1. se briše.
Članak 2.
Druga rečenica u članku 2. Aneksa II se mijenja i glasi:
'' RTV FBiH je dužna da u potpunosti poštuje dogovorene uređivačke smjernice
'' Kodeks o uređivanju televizijskih i radio programa'', kao i druge zakone
koje je izdalo Neovisno povjerenstvo za medije (IMC), sukladno zakonu, drugim
propisima, statutu i ostalim općima aktima RTV FBiH.''
Članak 3.
Članak 7. u Aneksu II se briše.
Članak 4.
Članak 38. u Aneksu II se briše.
Članak 5.
Članak 42. paragraf 1. Aneksa II se mijenja i glasi:
''Organ RTV FBiH je Vijeće RTV FBiH.''
U paragrafu 2. riječi: ''i njihovih zamjenika'' se brišu.
Članak 6.
Članak 43. Aneksa II se mijenja i glasi:
''Vijeće RTV FBiH je organ putem kojega se na način definiran ovim zakonom
ostvaruju javni interesi u radu RTV FBiH.''
Vijeće RTV FBiH će:
a. utvrditi organizacione temelje RTV FBiH;
b. osigurati pravično zapošljavanje sukladno nacionalnoj zastupljenosti;
c. usvojiti Statut RTV FBiH, kodekse, opće akte o emitiranju reklama i prikupljanju
TV pretplate i druge opće akte;
d. odobriti osiguranje dodatni programskih usluga (članak 9.);
e. imenovati i smjenjivati RTV direktora;
f. vršiti druge dužnosti utvrđene zakonom i Statutom;
g. podnositi zahtjeve za izdavanje dozvola za rad, čuvati i osigurati poštivanje
svih odgovarajućih dozvola za rad koje je izdao IMC; i
h. osigurati odgovornost RTV FBiH prema javnosti.
Tijekom perioda u kojem je Federacija BiH jedini vlasnik RTV FBiH, Vijeće će također obnašati funkciju skupštine društva sa ograničenom odgovornošću sukladno zakonu.
Članak 7.
Prva rečenica u članku 46. Aneksa II mijenja se i glasi:
''Vijeće RTV FBiH će izabrati predsjedavajućeg i dopredsjedavajućeg iz reda
svojih članova, koji ne mogu biti iz reda istog konstitutivnog naroda.''
Članak 8.
Članak 47. do članka 51. Aneksa II se brišu.
Članak 9.
Članak 52. Aneksa II se mijenja i glasi:
''Sukladno ovom zakonu, Statut RTV FBiH regulira:
a. adresu sjedišta RTV FBiH u Sarajevu;
b. druge aktivnosti;
c. način donošenja odluka Vijeća;
d. ovlasti i obveze RTV direktora i rukovoditelja;
e. prava i dužnosti uposlenika;
f. način utvrđivanja naknade za rad članova Vijeća;
g. odnose sa sindikatom;
h. zaštitu povjerljivih informacija;
i. druga pitanja od značaja za rad RTV FBiH, uključujući, bez ograničenja,
način na koji će se osigurati dozvole za rad koje izdaje IMC;
j. unutarnju organizaciju Radio-televizije FBiH i vođstvo.''
Članak 10.
Prva rečenica paragrafa 1. članka 56. Aneksa II se dopunjuje i glasi:
''U cilju osiguranja financijske transparentnosti i odgovornošću pred javnosti,
Vijeće RTV FBiH donosi odobreni godišnji proračun za tekuću godinu najkasnije
prvog dana veljače svake godine.''
Posljednja rečenica u članku 56. se briše.
Članak 11.
U članku 60. Aneksa II prva rečenica se mijenja i glasi: ''Vijeće RTV FBiH
odlukom utvrđuje iznos RTV pretplate.''
Predsjedatelj
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
prof. dr. Ivo Komšić, v. r.
Predsjedatelj
Zastupničkog doma
Parlamenta Federacije BiH
Ismet Briga, v. r.