ZAKON O BANKAMA I - OPSTE ODREDBE Clan 1. Ovim zakonom uredjuje se osnivanje, organizacija, pos-lovanje i prestanak pravnih lica koja obavljaju poslove primanja novcanih depozita i davanja kredita, kao i drugih poslova u skladu sa ovim zakonom (u daljem tekstu: banka) u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija). Banka se osniva i posluje kao dionicarsko drustvo. Clan 2. Niko ne moze u svoje ime i za svoj racun primati ili omoguciti primanje depozita u novcu niti davati kredite na podrucju Feder-acije, ako nema dozvolu Agencije za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Agencija) u skladu sa ovim zakonom. Niko ne moze koristiti rijec "banka" ili izvedenice te rijeci u smislu oznake djelatnosti, proizvoda ili usluga, bez dozvole ili ovlastenja Agencije u skladu sa ovim zakonom, osim ako je takva upotreba utvrdjena i odobrena posebnim zakonom ili medjunarod-nim sporazumom, ili je iz konteksta u kojem se koristi rijec "banka" jasno da se ona ne odnosi na bankarske djelatnosti. Banka ne moze u svom nazivu koristiti rijec koja bi mogla asocirati na bilo koju drzavnu, federalnu ili kantonalnu instituciju ukoliko bi to, po ocjeni Agencije, moglo dovoditi javnost u zabunu. Clan 3. Agencija nece izdati dozvolu za poslovanje pravnom licu osnovanom sa namjerom da privuce uplate depozita obecanjem finansijske ili druge dobiti na osnovu geometrijskog ili drugog progresivnog povecanja broja osoba koje uplacuju depozite. Agencija je ovlastena da kod nadleznog suda pokrene postu-pak oduzimanja imovine i poslovnih knjiga i likvidacije pravnih lica koje obavljaju djelatnost iz stava 1. ovog clana. Clan 4. Banke sa sjedistem izvan Federacije mogu uz odobrenje
Agencije otvoriti predstavnistvo u Federaciji. Uz zahtjev za odobrenje
za otvaranje predstavnistva podnosi se: Clan 5. Banka sa sjedistem izvan Federacije moze u svoje ime i za svoj racun primati novcane depozite i davati kredite na podrucju Federacije putem filijale koja je za to dobila odobrenje od strane Agencije, u skladu sa cl. 36. i 37. ovog zakona. Uz zahtjev za odobrenje za otvaranje filijale banka je duzna prilozti ovjerenu izjavu da svom svojom imovinom odgovara za obaveze koje ce nastati u poslovanju filijale. Filijala banke u smislu odredaba ovog zakona je poslovni dio banke, sa ovlastenjima u pravnom prometu, koja su utvrdjena statutom banke. Clan 6. Radi obezbjedjivanja podataka o poslovanju na podrucju Feder-acije banaka sa sjedistem izvan Federacije kao i podataka o pos-lovanju izvan Federacije banaka sa sjedistem u Federaciji, Agencija saradjuje sa Centralnom bankom Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Centralna banka) i institucijama nadleznim za izdavanje dozvola i superviziju banaka sa sjedistem izvan Federacije. II - IZDAVANJE BANKARSKE DOZVOLE Clan 7. Zahtjev za izdavanje bankarske dozvole osnivaci podnose
Agenciji pismeno, a sadrzi sljedece podatke i isprave: Clan 8. Rjesenje o izdavanju dozvole po zahtjevu iz clana 7. ovog zakona Agencija je duzna donijeti u roku od 60 dana od dana prijema zahtjeva. Protiv rjesenja iz stava 1. ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije. Clan 9. Bankarska dozvola je uslov za upis u sudski registar.
Agencija podnosiocu zahtjeva urucuje bankarsku dozvolu samo ako je prethodno
uplacen iznos dionickog kapitala iz clana 20. ovog zakona i ako je uvjerena:
Clanovi viseg rukovodstva banke u smislu odredaba ovog zakona su radnici banke koji imaju posebna ovlastenja i odgo-vornosti, u skladu sa statutom banke. Clan 10. Banci sa sjedistem izvan Federacije moze se izdati dozvola za osnivanje filijale i supsidijarnog lica u Federaciji samo ako ta banka posjeduje dozvolu za obavljanje bankarskih poslova izdatu od institucije nadlezne za izdavanje dozvola i superviziju te banke. Supsidijarno lice u smislu odredaba ovog zakona je pravno lice u kojem drugo pravno lice ili grupa povezanih pravnih lica imaju 50% ili vise od ukupnih glasackih prava koja im omogucavaju kontrolu nad upravljanjem i poslovnom politikom pravnog lica. Clan 11. U slucaju iz clana 10. ovog zakona, Agencija bankarsku dozvolu izdaje nakon konsultacija sa institucijom nadleznom za izdavanje dozvola i superviziju banke osnivaca i prijema iz-vjes taja te institucije o izvrsenoj kontroli banke osnivaca. Clan 12. Agencija je duzna odbiti izdavanje bankarske dozvole za supsidijarno lice, filijalu ili predstavnistvo banke sa sjedistem izvan Federacije, ako zakoni ili drugi propisi koji se odnose na banke sa sjedistem izvan Federacije, na bilo koji nacin sprjecavaju ili ometaju uspjesno provodjenje kontrolnih funkcija Agencije. Agencija je ovlastena i duzna traziti od banaka da joj dostave podatke i isprave neophodne za stalno pracenje uslova iz stava 1. ovog clana. Clan 13. Svojstvo pravnog lica banka stice upisom u sudski registar. Prijava za upis osnivanja banke u sudski registar podnosi se u roku od 30 dana od dana dobivanja bankarske dozvole od Agencije. U sudski registar se upisuju i organizacioni dijelovi banke, u skladu sa propisima o upisu u sudski registar poslovnih dijelova pravnih lica s ovlastenjima u pravnom prometu. Clan 14. Bankarska dozvola se izdaje na neodredjeno vrijeme i nije prenosiva. Bankarskom dozvolom odredjuju se djelatnosti kojim se banka moze baviti. Clan 15. Banka moze imati filijale, predstavnistva i druge organi-zacione dijelove (u daljem tekstu: dijelovi banke), u skladu sa odredbama cl. 36. i 37. ovog zakona, koji nemaju svojstva pravnog lica. Izuzetno od stava 1. ovog clana filijala strane banke ima svojstvo pravnog lica. Clan 16. Agencija vodi poseban registar banaka, u kojem se evidenti-raju naziv i adresa sjedista banke i njenih dijelova, i cuvaju vazeci dokumenti iz clana 28. stav 2. ovog zakona. Evidencije i druge informacije koje se odnose na banke kojima je ukinuta bankarska dozvola brisu se iz posebnog regis-tra. Podatke iz posebnog registra banaka Agencija moze javno objaviti. Clan 17. Agencija moze rjesenjem ukinuti bankarsku dozvolu u slucaju:
Clan 18. Banka moze podnijeti zahtjev Agenciji da joj ukine bankar-sku dozvolu. Agencija je duzna donijeti i banci dostaviti rjesenje po zahtjevu iz stava 1. ovog clana, najkasnije 60 dana od dana njegovog prijema. Protiv rjesenja iz stava 2. ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije. Clan 19. Rjesenjem iz clana 17. ovog zakona, Agencija utvrdjuje dan na koji se ukida bankarska dozvola. Rjesenje o ukidanju bankarske dozvole objavljuje se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH" i u jednom domacem dnevnom listu koji se izdaje na teritoriji Federacije. Od dana ukidanja bankarske dozvole, utvrdjenog rjesenjem iz clana 17. ovog zakona, banci je zabranjeno da se bavi bankarskim djelatnostima iz clana 39. ovog zakona i banka je duzna da okonca postojece ugovore o depozitu, isplati svoje obaveze i likvidira svoju aktivu, u roku od 90 dana od dana na koji je ukinuta bankarska dozvola. U provodjenju radnji iz stava 3. ovog clana, banka je obavezna primjenjivati odredbe ovog zakona na isti nacin kao da posjeduje bankarsku dozvolu. III - VLASNISTVO, UPRAVLJANJE I RUKOVODJENJE BANKOM Clan 20. Minimalni iznos uplacenog dionickog kapitala banke i na-jniz i iznos neto kapitala koji banka mora odrzavati, ne mogu biti manji od 5.000.000 (petmiliona) konvertibilnih maraka (u daljem tekstu: KM). Banka ne moze smanjiti kapital niti pogorsati njegovu struk-turu otkupom vlastitih dionica, bez prethodnog pismenog odo-brenja Agencije. Odredbe st. 1. i 2. ovog clana primjenjuju se i na filijale stranih banaka. Clan 21. Fizicko niti pravno lice, samostalno ili u sporazumu sa drugim licima, ne moze steci ili povecati znacajno glasacko pravo u banci preko 20%, 33% i 50% ucesca u kapitalu banke ili u ukupnom broju dionica banke s pravom glasa, bez odobrenja Agencije. Za dobijanje odobrenja iz stava 1. ovog clana, zainteresirano lice duzno je podnijeti Agenciji zahtjev, sa podacima o svom poslovanju, finansijskoj sposobnosti i drugim podacima u skladu sa propisima Agencije. Sticanje ili povecanje znacajnog glasackog prava u banci u smislu stava 1. ovog clana bez odobrenja Agencije nema pravno dejstvo. Agencija je duzna odgovoriti na zahtjev iz stava 2. ovog clana u roku od 60 dana, od dana prijema zahtjeva. Clan 22. Banka ne moze, direktno ili indirektno, bez prethodnog
odo-brenja Agencije imati: Clan 23. Agencija moze odbiti da izda odobrenje za sticanje ili
povecanje znacajnog glasackog prava u banci iz sljedecih razloga: Clan 24. Kada je pravno lice podnosilac zahtjeva iz clana 21. stav 2. ovog zakona, kriteriji iz clana 23. ovog zakona primjenjuju se i na svakog clana organa upravljanja ili vlasnika znacajnog glasackog prava u tom pravnom licu. Clan 25. Izuzetno, u slucaju zahtjeva multilateralnih kreditnih ili re-gionalnih razvojnih institucija i kada se radi o sticanju dionica bez prava glasa, Agencija moze odobriti da se na te institucije ne primjenjuju uslovi i ogranicenja utvrdjeni odredbama cl. od 21. -24. ovog zakona. Clan 26. Banka moze vrsiti statusne promjene spajanja, pripajanja ili podjele, samo uz prethodno odobrenje Agencije. Banka je duzna podnijeti zahtjev za odobrenje statusne promjene, sa elaboratom o ekonomskoj opravdanosti i planom poslovanja ishodne banke ili banaka u skladu sa propisima Agen-cije. Statusna promjena banke koja nije izvrsena u skladu s odred-bama st. 1. i 2. ovog clana nema pravno dejstvo. Clan 27. Agencija moze odbiti da izda odobrenje za statusnu promjenu
banke iz sljedecih razloga: Clan 28. Statutom banke obavezno se utvrdjuje: sjediste, djelatnost, nadleznosti, nacin rada organa banke, iznos dionickog i druge vrste kapitala, vrste, broj i nominalna vrijednost dionica, prava glasa vezana za dionice, nacin donosenja opstih akata i druga pitanja znacajna za rad banaka. Banka je duzna dostaviti Agenciji ovjeren primjerak statuta i drugih opstih akata banke, listu sluzbenika banke ovlastenih da preuzimaju obaveze u ime banke, sa granicama ovlastenja, i ovjeren pregled potpisa ovlastenih potpisnika. Saglasnost na statut banke daje Agencija. Clan 29. Organi upravljanja banke su: skupstina, upravni odbor i nadzorni odbor. Bankom rukovodi generalni direktor. Statutom i opstim aktima banke moze se predvidjeti formi-ranje i drugih tijela, njihove nadleznosti i odgovornosti. Clan 30. Skupstinu banke cine dionicari banke koji posjeduju dionice
sa pravom glasa. Skupstina banke donosi statut i proglasava banku osno-vanom.
Skupstina banke ima sljedece nadleznosti: Clan 31. Upravni odbor banke upravlja poslovanjem banke u skladu sa ovim zakonom, propisima Agencije i drugim propisima. Upravni odbor ima neparni broj od najmanje pet, a najvise 11 clanova, ciji mandat traje cetiri godine, uz mogucnost ponovnog imenovanja. Clan upravnog odbora banke ne moze biti: 1. saziva skupstinu dionicara banke; Clan 32. Nadzorni odbor banke ima neparan broj od najmanje pet, a najvise sedam clanova, ciji mandat traje cetiri godine, uz mogucnost ponovnog imenovanja. Clan nadzornog odbora ne moze biti generalni direktor ili sluzbenik iste banke.
Nadzorni odbor banke: Clan 33. Generalni direktor banke je odgovoran za zakonito pos-lovanje
i provodjenje utvrdjene poslovne politike. Generalni direktor banke ne
moze biti imenovan bez pre-thodne pismene saglasnosti Agencije. Generalni
direktor banke ne moze biti: Clan 34. Lica imenovana za clanove viseg rukovodstva banke moraju ispunjavati uslove utvrdjene propisima Agencije i opstim aktima banke. Clan 35.
Clanovi organa rukovodstva banke i svi zaposleni u banci, za vrijeme rada u banci, duzni su informacije do kojih su dosli radeci u banci cuvati kao poslovnu tajnu i ne smiju ih upotrijebiti u svoju licnu korist, niti pruzati drugim licima, osim Agenciji, uk-ljuc ujuci kontrolore i revizore koje je ona imenovala, i drugim nadleznim organima, u skladu sa zakonom. Lica iz stava 1. ovog clana duzna su cuvati poslovnu tajnu i nakon prestanka rada u banci, odnosno obavljanja funkcije. Clan 36. Dijelovi banke mogu se osnovati samo uz pismeno odobrenje
Agencije. Agencija moze odbiti zahtjev banke za osnivanje dijela banke
ako: Clan 37. Nacin poslovanja i kontrolu dijelova banke u Federaciji banaka sa sjedistem izvan Federacije propisace Agencija svojim aktom. IV - USLOVI ZA FUNKCIONISANJE BANKE Clan 38. Banka je duzna svoje poslovanje obavljati u skladu sa zak-onom, propisima Agencije, uslovima i ogranicenjima utvrdjenim bankarskom dozvolom, te odgovarajucim poslovnim i racuno-vodstvenim principima i standardima utvrdjenim posebnim zak-onom. Banka je duzna u svom poslovanju neprekidno odrzavati adekvatan kapital odnosno solventnost, potreban obim likvidnih sredstava odnosno sposobnost placanja i kreditnu sposobnost, te osiguravati diverzifikaciju svoje aktive. Diverzifikacija u smislu ovog zakona je prosirenje aktive investiranjem i plasiranjem sredstava u vise razlicitih pravnih osoba. Clan 39. Banka moze obavljati samo slijedece djelatnosti: Clan 40. Banka ne smije ulaziti u transakcije ili ucestvovati u bilo kojim djelatnostima koje predstavljaju nelojalnu konkurenciju na finansijskom trzistu. Clan 41. Banka je duzna pridrzavati se stopa ogranicenja i rizika vezanih za bilans i vanbilansne stavke, aktivu i ponderisanu aktivu, kapital i njegovu strukturu, utvrdjenih propisima Agen-cije. Banka je duzna odrzavati dionicki kapital i neto kapital, u skladu sa odredbama clana 20. ovog zakona, i istovremeno najmanje u iznosu od 8% ukupne rizikom ponderisane aktive, pri cemu najmanje jedna polovina njenog kapitala mora da se sastoji od osnovnog kapitala. Kapital, dionicki kapital i ponderisana aktiva banke utvrdjuju se u skladu s propisima koje donosi Agencija. Clan 42. Izlaganje banke kreditnom riziku prema pojedinacnom koris-niku
ili grupi povezanih korisnika ne smije preci iznos od 40% osnovnog kapitala
banke, sa slijedecom strukturom i dodatnim ogranicenjima da: Clan 43. Banka ne smije u svoja stalna sredstva investirati vise od 50% iznosa njenog osnovnog kapitala bez posebne dozvole Agencije. Za druge depozitne organizacije Agencija moze propisati posebne zahtjeve opreznog poslovanja. Clan 44. Dokumentaciju i evidencije o obavljenim transakcijama banka je duzna cuvati u skladu sa zakonskim propisima. Clan 45. Banka je duzna redovno izvjestavati svoje klijente o us-lovima medjusobnog poslovanja, a posebno o uslovima koji se odnose na depozite i kredite koji su im dati, ukljucujuci i godisnju kamatnu stopu. Clan 46. Prilikom poslovanja u ime ili za racun lica povezanog
s bankom, banka ne moze tom licu pruzati povoljnije uslove u odnosu na
druga lica koja nisu povezana s bankom. Licima povezanim s bankom, u smislu
stava 1. ovog clana, smatraju se narocito: Clan 47. Banka ne smije sticati, vrsiti konverzije ili transfere, niti posredovati prilikom sticanja, konverzije ili transfera novca ili druge imovine, za koju zna ili bi mogla osnovano pretpostaviti da je stecena vrsenjem krivicog djela. Svaki clan organa banke, generalni direktor, clan viseg ruk-ovodstva i zaposleni u banci duzan je bez odlaganja obavijestiti Agenciju, odnosno na njen zahtjev dostaviti informacije o bilo kojoj aktivnosti banke za koju zna ili moze osnovano pretposta-viti da je protivna zabrani iz stava 1. ovog clana. V - KNJIGOVODSTVO, REVIZIJA I KONTROLA Clan 48. Banka i njena supsidijarna lica duzni su uredno, azurno i kontinuirano voditi knjigovodstvene evidencije poslovanja i pripremati godisnje finansijske izvjestaje, koji na adekvatan nacin prikazuju njihove aktivnosti i finansijsko stanje, u obliku i sa sadrzajem utvrdjenim zakonom, medjunarodnim racunovod-stvenim standardima i propisima Agencije. Knjigovodstvene evidencije i finansijski izvjestaji banke moraju iskazivati i djelatnosti i finansijsko stanje njenih supsidi-jarnih lica pojedinacno i na konsolidovanoj osnovi. Clan 49. Banka i njena supsidijarna lica duzni su imenovati, uz
odo-brenje Agencije, nezavisnog vanjskog revizora, koji: Clan 50. Banka je duzna dostaviti Agenciji godisnji finansijski iz-vjes taj u roku od 75 dana, a izvjestaj vanjskog revizora u roku od sest mjeseci od isteka te poslovne godine na koju se izvjestaj odnosi. Banka je duzna da izvjestaj vanjskog revizora u skracenom obliku, u roku 15 dana po njegovom prijemu, objavi u jednim od dnevnih novina na teritoriji Federacije i o tome, uz dostavu kopije objave, izvjesti Agenciju. Clan 51. Banka je duzna pripremati i dostavljati Agenciji izvjestaje o poslovanju, likvidnosti, solventnosti i rentabilnosti, za sebe i svoja supsidijarna lica pojedinacno i na konsolidovanoj osnovi, u obliku, sa sadrzajem i u rokovima utvrdjenim propisima Agen-cije. Banka i svako njeno supsidijarno lice i dijelovi banke sa sjedistem izvan Federacije, podlijezu kontroli i reviziji od strane Agencije u skladu sa propisima Agencije. Subjekti iz stava 2. ovog clana duzni su da prime kontrolore i revizore koje je Agencija imenovala i da u potpunosti saradjuju s njima. VI - POSTUPAK STECAJA I LIKVIDACIJE BANAKA Clan 52. Postupak stecaja i likvidacije banaka provodi se u skladu sa Zakonom o stecaju i likvidaciji ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 23/98), ako ovim zakonom nije drukcije odredjeno. 1. PRIVREMENA UPRAVA I LIKVIDACIJA Clan 53. Agencija moze imenovati privremenog upravnika banke kada
ocijeni: Clan 54. Banka se smatra nesolventnom kada Agencija, prema pro-pisima koje donosi, utvrdi da je vrijednost obaveza veca od vrijednosti njene aktive. U postupku ocjene solventnosti, vrijednost aktive i obaveza banke procjenjuje se u skladu sa standardima i procedurama utvrdjenim propisima Agencije, pri cemu se u vrijednosti aktive i obaveza banke za buduci period ukljucuje i realna procjena iznosa prihoda i rashoda banke za taj period. Agencija je duzna ukinuti bankarsku dozvolu banci za koju utvrdi da je nesolventna. Odluka Agencije o oduzimanju bankarske dozvole iz stava 3. je konacna. Clan 55. Privremenog upravnika banke Agencija imenuje rjesenjem, u kojem je duzna navesti razloge imenovanja, u skladu s clanom 53. ovog zakona. Rjesenje o imenovanju, razrjesenju ili produzetku mandata privremenog upravnika banke bez odlaganja se dostavlja privre-menom upravniku i banci u kojoj je imenovan, objavljuje u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", i upisuje u registar ba-naka iz clana 16. ovog zakona i sudski registar kod nadleznog suda. Clan 56. Privremeni upravnik banke ima pravo neogranicenog pris-tupa i kontrole svih poslovnih prostorija banke, finansijske ak-tive, racunovodstvenih i drugih evidencija, i ostale aktive banke i njenih supsidijarnih lica. Privremeni upravnik je duzan odmah po prijemu odluke o imenovanju preduzeti mjere zastite i sprjecavanja otudjenja ili zloupotrebe aktive i dokumentacije banke i njenih supsidijarnih lica. U preduzimanju mjera iz stava 2. ovog clana, privremeni upravnik ovlasten je, prema sopstvenoj procjeni, zahtijevati pomoc nadleznih drzavnih organa. Clan 57. Privremeni upravnik je ovlasten i odgovoran za zastitu
imovine i nastavak poslovanja banke. Danom imenovanja privremenog upravnika,
sva ovlastenja organa upravljanja i rukovodjenja, zastupnika i dionicara
banke prestaju i prenose se na privremenog upravnika, u skladu sa rjesenjem
Agencije o njegovom imenovanju. Privremeni upravnik ovlasten je da: Clan 58. Privremeni upravnik duzan je saciniti pismeni izvjestaj
o finansijskom stanju i buducim perspektivama banke, sa projek-cijom bilansa
stanja i dokumentovanim pretpostavkama na os-novu kojih je analiza uradjena,
ukljucujuci podatke koji se odnose na kamatne stope i mjere za poboljsanje
aktive, troskove odrzavanja aktive i nepredvidjene obaveze, i dostaviti
Agenciji u roku od 60 dana od dana imenovanja, ako odlukom Agencije nije
utvrdjen duzi rok. Privremeni upravnik duzan je u izvjestaju iz stava
1. ovog clana, pored ostalog, razmotriti i predloziti jednu ili vise sli-jedec
ih mjera: Clan 59. Ukoliko privremeni upravnik u svom izvjestaju ne predlozi jednu od mjera iz clana 58. stav 2. tac. 2-4. ovog zakona, Agencija je duzna donijeti odluku o konacnom ukidanju bankarske doz-vole, u roku od 30 dana od dana prijema izvjestaja privremenog upravnika. Prilikom odlucivanja o planu mjera predlozenom u izvjestaju privremenog upravnika, Agencija je duzna cijeniti i potrebu zastite interesa deponenata i ostalih kreditora banke, te utvrditi postojanje realnih pretpostavki da se predlozeni plan uspjesno provede u periodu od 12 mjeseci po donosenju odluke Agencije o izvjestaju privremenog upravnika. Agencija moze izmijeniti ili dopuniti plan predlozen od privremenog upravnika, prilikom usvajanja izvjestaja ili tokom provodjenja plana. Kada na osnovu izvjestaja privremenog upravnika konacno ukine bankarsku dozvolu i donese odluku o likvidaciji banke, Agencija moze po vlastitoj procjeni, uzimajuci u obzir aktivu i pasivu banke koja nije likvidirana u provodjenju plana privre-menog upravnika, imenovati likvidacionog upravnika, u skladu sa clanom 61. ovog zakona, ili podnijeti nadleznom sudu zahtjev za pokretanje postupka stecaja i imenovanje stecajnog upravnika banke. Izuzetno od odredaba zakona kojim se uredjuje prinudno poravnanje, stecaj i likvidacija pravnih lica, samo Agencija moze podnijeti zahtjev za pokretanje postupka stecaja banke. Clan 60. Ovlastenja privremenog upravnika banke prestaju: Clan 61. Kada na osnovu izvjestaja privremenog upravnika odluci
da banku proda, pripoji drugoj banci ili likvidira, Agencija moze imenovati
likvidacionog upravnika za provodjenje te odluke. Likvidacionog upravnika
banke Agencija imenuje rjesenjem, u kojem navodi i razloge imenovanja,
u skladu sa stavom 1. ovog clana. Za likvidacionog upravnika banke moze
biti imenovano lice koje ispunjava uslove u pogledu profesionalnih kvalifikacija,
iskustva i povjerenja, utvrdjene ovim zakonom i propisima Agen-cije. Rjesenje
o imenovanju, razrjesenju ili produzetku mandata likvidacionog upravnika
banke Agencija bez odlaganja dostavlja likvidacionom upravniku i banci
u kojoj je imenovan, objavljuje je u "Sluzbenim novinama Federacije BiH",
i upisuje u registar banaka iz clana 16. ovog zakona i sudski registar
kod nadleznog suda. Danom imenovanja likvidacionog upravnika, prestaju
sva ovlastenja clanova organa i viseg rukovodstva i prava dionicara banke.
Likvidacioni upravnik duzan je postupati u skladu sa zak-onom, propisima
i nalozima Agencije, i za obavljanje svojih ovlastenja i odgovornosti
odgovoran je Agenciji. Likvidacioni upravnik banke, osim ovlastenja privremenog
upravnika iz clana 57. ovog zakona, ima ovlastenja da: Clan 62. Na prijedlog privremenog upravnika ili likvidacionog upravnika, Agencija moze depozite u banci i druge obaveze banke i proglasiti djelimicno ili potpuno blokiranim, najduze za period do jedne godine. Odluku iz stava 1. ovog clana Agencija moze donijeti isk-ljuc ivo radi pravilnog i potpunog provodjenja plana privremenog upravnika, odnosno funkcija likvidacionog upravnika, koji je ovlasten i duzan takvu odluku provoditi na nacin kojim se osigu-rava maksimalna zastita vrijednosti depozita i sredstva u banci. Clan 63. U procesu likvidacije banke ili dijela banke, isplata
obaveza vrsi se po sljedecem redoslijedu prioriteta: Clan 64. Prodaju imovine, otkup obaveza, ili raspodjelu aktive
i pasive, odnosno prodaju ili pripajanje banke, privremeni upravnik ili
likvidacioni upravnik duzan je provesti tako da: VII - KAZNENE ODREDBE Clan 65. Novcanom kaznom od 1.000 do 10.000 KM kaznice se za prekrsaj
banka, odnosno drugo pravno lice, ako: 1. PREKRSAJNI POSTUPAK Clan 66. Prekrsajni postupak u prvom stepenu vodi i rjesenje donosi Komisija za prekrsaje (u daljem tekstu: Komisija) od tri clana. Clanove Komisije, kao i njihove zamjenike, imenuje direktor Agencije u skladu sa zakonom. Komisija vodi prekrsajni postupak u skladu sa Zakonom o prekrsajima kojima se povredjuju federalni propisi ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 9/96) i ovim zakonom. Clan 67. Agencija za svaki slucaj pojedinacno odredjuje mjere
koje su odredjene ovim clanom. Agencija moze preduzeti jednu ili vise
aktivnosti iz ovog clana prema banci, clanovima njenih organa upravljanja,
rad-nicima banke ili licima koja imaju znacajno glasacko pravo i to: VIII - PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE Clan 68. Pravne osobe koje su dobile bankarsku dozvolu u skladu sa Zakonom o bankama ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 2/95, 9/96 i 25/97) duzne su uskladiti svoje poslovanje sa odred-bama ovog zakona najkasnije u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Clan 69. Propise i opste akte predvidjene ovim zakonom, koji se od-nose na poslovanje banaka, Agencija ce donijeti najkasnije u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Propisi iz stava 1. ovog clana objavljuju se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH". Clan 70. Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da vazi Zakon o bankama ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 2/95, 9/96 i 25/97) kao i primjena drugih zakona i propisa koji su regulisali ovu materiju, a primjenjivali su se na teritoriji Feder-acije do dana stupanja na snagu ovog zakona. Clan 71. Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH". Predsjedavajuci Doma naroda Predsjedavajuci Predstavnickog doma |