ZAKON O BANKAMA

I - OPSTE ODREDBE

Clan 1.

Ovim zakonom uredjuje se osnivanje, organizacija, pos-lovanje i prestanak pravnih lica koja obavljaju poslove primanja novcanih depozita i davanja kredita, kao i drugih poslova u skladu sa ovim zakonom (u daljem tekstu: banka) u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija). Banka se osniva i posluje kao dionicarsko drustvo.

Clan 2.

Niko ne moze u svoje ime i za svoj racun primati ili omoguciti primanje depozita u novcu niti davati kredite na podrucju Feder-acije, ako nema dozvolu Agencije za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Agencija) u skladu sa ovim zakonom. Niko ne moze koristiti rijec "banka" ili izvedenice te rijeci u smislu oznake djelatnosti, proizvoda ili usluga, bez dozvole ili ovlastenja Agencije u skladu sa ovim zakonom, osim ako je takva upotreba utvrdjena i odobrena posebnim zakonom ili medjunarod-nim sporazumom, ili je iz konteksta u kojem se koristi rijec "banka" jasno da se ona ne odnosi na bankarske djelatnosti. Banka ne moze u svom nazivu koristiti rijec koja bi mogla asocirati na bilo koju drzavnu, federalnu ili kantonalnu instituciju ukoliko bi to, po ocjeni Agencije, moglo dovoditi javnost u zabunu.

Clan 3.

Agencija nece izdati dozvolu za poslovanje pravnom licu osnovanom sa namjerom da privuce uplate depozita obecanjem finansijske ili druge dobiti na osnovu geometrijskog ili drugog progresivnog povecanja broja osoba koje uplacuju depozite. Agencija je ovlastena da kod nadleznog suda pokrene postu-pak oduzimanja imovine i poslovnih knjiga i likvidacije pravnih lica koje obavljaju djelatnost iz stava 1. ovog clana.

Clan 4.

Banke sa sjedistem izvan Federacije mogu uz odobrenje Agencije otvoriti predstavnistvo u Federaciji. Uz zahtjev za odobrenje za otvaranje predstavnistva podnosi se:
1. podaci o nazivu, pravnom statusu i sjedistu banke;
2. statut banke;
3. podatke o finansijskom poslovanju banke;
4. akt o osnivanju predstavnistva;
5. naziv i sjediste predstavnistva;
6. djelatnost predstavnistva;
7. program rada predstavnistva;
8. podaci o vodecim osobama;
9. ovlastenje osobe odgovorne za rad i zastupanje pred-stavnis tva;
10. ovjerenu izjavu banke za preuzimanje odgovornosti za sve obaveze koje ce nastati u poslovanju predstavnistva. Predstavnistvo u smislu ovog zakona je organizacioni dio banke u kojem se ne obavljaju bankarske aktivnosti, nego se vrsi prezentiranje, prikupljanje i davanje podataka. Rjesenje o izdavanju dozvole po zahtjevu iz stava 2. ovog clana Agencija je duzna donijeti u roku od 60 dana od dana prijema zahtjeva.

Clan 5.

Banka sa sjedistem izvan Federacije moze u svoje ime i za svoj racun primati novcane depozite i davati kredite na podrucju Federacije putem filijale koja je za to dobila odobrenje od strane Agencije, u skladu sa cl. 36. i 37. ovog zakona. Uz zahtjev za odobrenje za otvaranje filijale banka je duzna prilozti ovjerenu izjavu da svom svojom imovinom odgovara za obaveze koje ce nastati u poslovanju filijale. Filijala banke u smislu odredaba ovog zakona je poslovni dio banke, sa ovlastenjima u pravnom prometu, koja su utvrdjena statutom banke.

Clan 6.

Radi obezbjedjivanja podataka o poslovanju na podrucju Feder-acije banaka sa sjedistem izvan Federacije kao i podataka o pos-lovanju izvan Federacije banaka sa sjedistem u Federaciji, Agencija saradjuje sa Centralnom bankom Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Centralna banka) i institucijama nadleznim za izdavanje dozvola i superviziju banaka sa sjedistem izvan Federacije.

II - IZDAVANJE BANKARSKE DOZVOLE

Clan 7.

Zahtjev za izdavanje bankarske dozvole osnivaci podnose Agenciji pismeno, a sadrzi sljedece podatke i isprave:
1. ugovor o osnivanju potpisan od svih osnivaca, nacrt statuta i drugih osnivackih akata prema uputstvu Agen-cije;
2. podatke o kvalifikacijama i iskustvu predvidjenog viseg rukovodstva banke;
3. iznos dionickog i drugih oblika kapitala banke;
4. plan i projekcije poslovanja koji, izmedju ostalog, sadrzi vrste predvidjenih djelatnosti i strukturu organizacije banke; i
5. popis vlasnika banke.

Clan 8.

Rjesenje o izdavanju dozvole po zahtjevu iz clana 7. ovog zakona Agencija je duzna donijeti u roku od 60 dana od dana prijema zahtjeva. Protiv rjesenja iz stava 1. ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije.

Clan 9.

Bankarska dozvola je uslov za upis u sudski registar. Agencija podnosiocu zahtjeva urucuje bankarsku dozvolu samo ako je prethodno uplacen iznos dionickog kapitala iz clana 20. ovog zakona i ako je uvjerena:
1. da ce banka ispunjavati uslove iz ovog zakona i da su dokumentovane perspektive za buduce finansijsko stanje banke;
2. da predvidjeni clanovi viseg rukovodstva banke imaju odgovarajuce kvalifikacije i iskustvo za djelatnosti za koje se banci izdaje dozvola; i
3. da sva lica koja imaju 15% i vise od ukupnih glasackih prava u banci (u daljem tekstu: znacajno glasacko pravo), imaju zadovoljavajucu finansijsku sposobnost i odgovarajuce poslovno iskustvo. Ukoliko je podnosilac zahtjeva pravno lice, kriteriji iz stava 2. tac. 2. i 3. ovog clana primjenjuju se na svakog clana organa upravljanja i rukovodjenja pravnog lica i lica koja u njemu imaju znacajano glasacko pravo.

Clanovi viseg rukovodstva

banke u smislu odredaba ovog zakona su radnici banke koji imaju posebna ovlastenja i odgo-vornosti, u skladu sa statutom banke.

Clan 10.

Banci sa sjedistem izvan Federacije moze se izdati dozvola za osnivanje filijale i supsidijarnog lica u Federaciji samo ako ta banka posjeduje dozvolu za obavljanje bankarskih poslova izdatu od institucije nadlezne za izdavanje dozvola i superviziju te banke. Supsidijarno lice u smislu odredaba ovog zakona je pravno lice u kojem drugo pravno lice ili grupa povezanih pravnih lica imaju 50% ili vise od ukupnih glasackih prava koja im omogucavaju kontrolu nad upravljanjem i poslovnom politikom pravnog lica.

Clan 11.

U slucaju iz clana 10. ovog zakona, Agencija bankarsku dozvolu izdaje nakon konsultacija sa institucijom nadleznom za izdavanje dozvola i superviziju banke osnivaca i prijema iz-vjes taja te institucije o izvrsenoj kontroli banke osnivaca.

Clan 12.

Agencija je duzna odbiti izdavanje bankarske dozvole za supsidijarno lice, filijalu ili predstavnistvo banke sa sjedistem izvan Federacije, ako zakoni ili drugi propisi koji se odnose na banke sa sjedistem izvan Federacije, na bilo koji nacin sprjecavaju ili ometaju uspjesno provodjenje kontrolnih funkcija Agencije. Agencija je ovlastena i duzna traziti od banaka da joj dostave podatke i isprave neophodne za stalno pracenje uslova iz stava 1. ovog clana.

Clan 13.

Svojstvo pravnog lica banka stice upisom u sudski registar. Prijava za upis osnivanja banke u sudski registar podnosi se u roku od 30 dana od dana dobivanja bankarske dozvole od Agencije. U sudski registar se upisuju i organizacioni dijelovi banke, u skladu sa propisima o upisu u sudski registar poslovnih dijelova pravnih lica s ovlastenjima u pravnom prometu.

Clan 14.

Bankarska dozvola se izdaje na neodredjeno vrijeme i nije prenosiva. Bankarskom dozvolom odredjuju se djelatnosti kojim se banka moze baviti.

Clan 15.

Banka moze imati filijale, predstavnistva i druge organi-zacione dijelove (u daljem tekstu: dijelovi banke), u skladu sa odredbama cl. 36. i 37. ovog zakona, koji nemaju svojstva pravnog lica. Izuzetno od stava 1. ovog clana filijala strane banke ima svojstvo pravnog lica.

Clan 16.

Agencija vodi poseban registar banaka, u kojem se evidenti-raju naziv i adresa sjedista banke i njenih dijelova, i cuvaju vazeci dokumenti iz clana 28. stav 2. ovog zakona. Evidencije i druge informacije koje se odnose na banke kojima je ukinuta bankarska dozvola brisu se iz posebnog regis-tra. Podatke iz posebnog registra banaka Agencija moze javno objaviti.

Clan 17.

Agencija moze rjesenjem ukinuti bankarsku dozvolu u slucaju:
1. zahtjeva banke iz clana 18. ovog zakona;
2. kaznjavanja banke za prekrsaj iz clana 65. ovog zakona;
3. nesolventnosti banke, koju Agencija utvrdi u skladu sa clanom 54. ovog zakona;
4. preporuke privremenog upravnika, iz clana 58. stav 2. tacka 1. ovog zakona;
5. utvrdjivanja da je bankarska dozvola izdata na osnovu nezakonito izdatih ili laznih isprava, ili drugih nepravil-nosti ucinjenih u vezi sa zahtjevom za izdavanje dozvole;
6. da prijava za upis u sudski registar nije podnesena u roku od 30 dana od dobijanja bankarske dozvole, ili banka nije pocela sa obavljanjem bankarskih djelatnosti u roku od 90 dana od upisa u sudski registar, ili banka ne prima novcane depozite niti daje kredite duze od sest mjeseci,
7. spajanja, pripajanja ili podjele banke;
8. da je iznos kapitala i rezervi banke manji od minimalnog iznosa utvrdjenog zakonom i propisima Agencije; i
9. odluke vlasnika banke da likvidiraju banku, ili prestanka postojanja banke kao pravnog lica. Protiv rjesenja iz stava 1. ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije. Rjesenje iz stava 1. ovog clana Agencija dostavlja banci narednog dana po donosenju.

Clan 18.

Banka moze podnijeti zahtjev Agenciji da joj ukine bankar-sku dozvolu. Agencija je duzna donijeti i banci dostaviti rjesenje po zahtjevu iz stava 1. ovog clana, najkasnije 60 dana od dana njegovog prijema. Protiv rjesenja iz stava 2. ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije.

Clan 19.

Rjesenjem iz clana 17. ovog zakona, Agencija utvrdjuje dan na koji se ukida bankarska dozvola. Rjesenje o ukidanju bankarske dozvole objavljuje se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH" i u jednom domacem dnevnom listu koji se izdaje na teritoriji Federacije. Od dana ukidanja bankarske dozvole, utvrdjenog rjesenjem iz clana 17. ovog zakona, banci je zabranjeno da se bavi bankarskim djelatnostima iz clana 39. ovog zakona i banka je duzna da okonca postojece ugovore o depozitu, isplati svoje obaveze i likvidira svoju aktivu, u roku od 90 dana od dana na koji je ukinuta bankarska dozvola. U provodjenju radnji iz stava 3. ovog clana, banka je obavezna primjenjivati odredbe ovog zakona na isti nacin kao da posjeduje bankarsku dozvolu.

III - VLASNISTVO, UPRAVLJANJE I RUKOVODJENJE BANKOM

Clan 20.

Minimalni iznos uplacenog dionickog kapitala banke i na-jniz i iznos neto kapitala koji banka mora odrzavati, ne mogu biti manji od 5.000.000 (petmiliona) konvertibilnih maraka (u daljem tekstu: KM). Banka ne moze smanjiti kapital niti pogorsati njegovu struk-turu otkupom vlastitih dionica, bez prethodnog pismenog odo-brenja Agencije. Odredbe st. 1. i 2. ovog clana primjenjuju se i na filijale stranih banaka.

Clan 21.

Fizicko niti pravno lice, samostalno ili u sporazumu sa drugim licima, ne moze steci ili povecati znacajno glasacko pravo u banci preko 20%, 33% i 50% ucesca u kapitalu banke ili u ukupnom broju dionica banke s pravom glasa, bez odobrenja Agencije. Za dobijanje odobrenja iz stava 1. ovog clana, zainteresirano lice duzno je podnijeti Agenciji zahtjev, sa podacima o svom poslovanju, finansijskoj sposobnosti i drugim podacima u skladu sa propisima Agencije. Sticanje ili povecanje znacajnog glasackog prava u banci u smislu stava 1. ovog clana bez odobrenja Agencije nema pravno dejstvo. Agencija je duzna odgovoriti na zahtjev iz stava 2. ovog clana u roku od 60 dana, od dana prijema zahtjeva.

Clan 22.

Banka ne moze, direktno ili indirektno, bez prethodnog odo-brenja Agencije imati:
1. znacajan dionicki interes u pravnom licu koji, prema njegovoj trenutnoj neto vrijednosti, prelazi iznos od 5% osnovnog kapitala banke utvrdjenog posebnom odlukom Agencije (u daljem tekstu: osnovni kapital); ili
2. ukupnu neto vrijednost svih dionicarskih interesa banke u drugim pravnim licima iznad 20% osnovnog kapitala banke. Banka ne moze, direktno ili indirektno, imati dionicki interes u jednom pravnom licu koji prelazi 15% njenog osnovnog kapi-tala, niti dionicke interese u pravnim licima u ukupnoj vrijednosti vecoj od 60% osnovnog kapitala banke.

Clan 23.

Agencija moze odbiti da izda odobrenje za sticanje ili povecanje znacajnog glasackog prava u banci iz sljedecih razloga:
1. loseg finansijskog stanja podnosioca zahtjeva;
2. nedostatka kompetentnosti i iskustva podnosioca zahtje-va, zbog kojeg bi mogli biti ugrozeni interesi banke ili njenih deponenata;
3. ako bi izdavanje takvog odobrenja dovelo do krsenja zabrane iz clana 40. ovog zakona;
4. ako je podnosilac zahtjeva dostavio informacije koje su netacne ili nisu u skladu sa tac.1. do 3. ovog clana i propisa Agencije, ili je podnosilac zahtjeva odbio da dostavi podatke koje je Agencija trazila radi donosenja odluke po zahtjevu.

Clan 24.

Kada je pravno lice podnosilac zahtjeva iz clana 21. stav 2. ovog zakona, kriteriji iz clana 23. ovog zakona primjenjuju se i na svakog clana organa upravljanja ili vlasnika znacajnog glasackog prava u tom pravnom licu.

Clan 25.

Izuzetno, u slucaju zahtjeva multilateralnih kreditnih ili re-gionalnih razvojnih institucija i kada se radi o sticanju dionica bez prava glasa, Agencija moze odobriti da se na te institucije ne primjenjuju uslovi i ogranicenja utvrdjeni odredbama cl. od 21. -24. ovog zakona.

Clan 26.

Banka moze vrsiti statusne promjene spajanja, pripajanja ili podjele, samo uz prethodno odobrenje Agencije. Banka je duzna podnijeti zahtjev za odobrenje statusne promjene, sa elaboratom o ekonomskoj opravdanosti i planom poslovanja ishodne banke ili banaka u skladu sa propisima Agen-cije. Statusna promjena banke koja nije izvrsena u skladu s odred-bama st. 1. i 2. ovog clana nema pravno dejstvo.

Clan 27.

Agencija moze odbiti da izda odobrenje za statusnu promjenu banke iz sljedecih razloga:
1. ako ishodna banka ne bi bila u stanju da ispuni zahtjeve minimalnog kapitala koje je propisala Agencija;
2. nedostatka kompetentnosti i iskustva predlozenih clano-va viseg rukovodstva ishodne banke, koji moze ugroziti interese banke ili njenih deponenata;
3. ako je podnosilac zahtjeva dostavio podatke koji su netacni ili nisu u skladu sa zahtjevima koje je propisala Agencija, ili je podnosilac zahtjeva odbio dostaviti trazene podatke. Kada postoji uska veza izmedju banke i drugih fizickih ili pravnih lica, Agencija moze izdati odobrenje za statusnu promjenu banke samo ako te veze ne sprjecavaju uspjesno sprovodjenje nadzornih funkcija Agencije.

Clan 28.

Statutom banke obavezno se utvrdjuje: sjediste, djelatnost, nadleznosti, nacin rada organa banke, iznos dionickog i druge vrste kapitala, vrste, broj i nominalna vrijednost dionica, prava glasa vezana za dionice, nacin donosenja opstih akata i druga pitanja znacajna za rad banaka. Banka je duzna dostaviti Agenciji ovjeren primjerak statuta i drugih opstih akata banke, listu sluzbenika banke ovlastenih da preuzimaju obaveze u ime banke, sa granicama ovlastenja, i ovjeren pregled potpisa ovlastenih potpisnika. Saglasnost na statut banke daje Agencija.

Clan 29.

Organi upravljanja banke su: skupstina, upravni odbor i nadzorni odbor. Bankom rukovodi generalni direktor. Statutom i opstim aktima banke moze se predvidjeti formi-ranje i drugih tijela, njihove nadleznosti i odgovornosti.

Clan 30.

Skupstinu banke cine dionicari banke koji posjeduju dionice sa pravom glasa. Skupstina banke donosi statut i proglasava banku osno-vanom. Skupstina banke ima sljedece nadleznosti:
1. imenuje i razrjesava clanove upravnog odbora i nadzor-nog odbora, i utvrdjuje naknadu za njihov rad iz neto dobiti banke;
2. odlucuje o povecanju kapitala banke;
3. donosi strateski plan banke i generalnu politiku;
4. odlucuje o statusnim promjenama banke;
5. pregleda i odobrava godisnje izvjestaje Upravnog odbora i Nadzornog odbora;
6. donosi Poslovnik o radu Skupstine.

Clan 31.

Upravni odbor banke upravlja poslovanjem banke u skladu sa ovim zakonom, propisima Agencije i drugim propisima. Upravni odbor ima neparni broj od najmanje pet, a najvise 11 clanova, ciji mandat traje cetiri godine, uz mogucnost ponovnog imenovanja.

Clan upravnog odbora

banke ne moze biti:
1. clan nadzornog odbora ili upravnog odbora u vise od pet drugih dionickih drustava registrovanih u Federaciji;
2. generalni direktor ili sluzbenik iste banke;
3. lice koje prema odredbama drugih zakona ne moze biti clan upravnog odbora;
4. lice koje se nalazi ili se u periodu od posljednje dvije godine nalazilo na funkciji direktora ili zamjenika direk-tora Agencije, osim ako je dobilo prethodnu saglasnost Upravnog odbora Agencije. Upravni odbor banke:

1. saziva skupstinu dionicara banke;
2. priprema prijedloge za skupstinu dionicara banke i pro-vodi njene odluke;
3. razmatra i usvaja izvjestaje o poslovanju banke tokom godine;
4. podnosi skupstini dionicara izvjestaj o poslovanju banke;
5. donosi planove i utvrdjuje poslovnu politiku banke, u skladu sa strateskim planom i generalnom politikom banke;
6. donosi akt o unutrasnjoj organizaciji, sistematizaciji pos-lova, radnim odnosima, plati i druge opste akte;
7. odobrava godisnji obracun banke;
8. osigurava da se provode odgovarajuce interne kontrole banke;
9. osigurava da se provode odgovarajuce interne i vanjske revizije;
10. formira rezerve na teret troskova za kreditne gubitke, uspostavlja rezerve iz neto profita banke i utvrdjuje divi-dende;
11. imenuje i razrjesava generalnog direktora banke;
12. imenuje vanjskog revizora banke;
13. obavlja druge poslove u skladu sa statutom, opstim aktima banke i propisima Agencije. Upravni odbor banke u cjelini, niti njegovi clanovi pojed-inac no ne mogu prenositi svoja ovlastenja na druga lica.

Clan 32.

Nadzorni odbor banke ima neparan broj od najmanje pet, a najvise sedam clanova, ciji mandat traje cetiri godine, uz mogucnost ponovnog imenovanja.

Clan nadzornog odbora

ne moze biti generalni direktor ili sluzbenik iste banke. Nadzorni odbor banke:
1. nadzire primjenu zakona i propisa u poslovanju banke, i o tome informise upravni odbor;
2. daje misljenje o pitanjima podnesenim od strane upravnog odbora, kao i o bitnim pitanjima koja se odnose na sigurno poslovanje banke;
3. nalaze organima banke da otklone nepravilnosti u radu;
4. informise Agenciju i druge nadlezne institucije i organe o utvrdjenim nepravilnostima u poslovanju banke; i
5. podnosi skupstini banke izvjestaj o svom radu uz godisnji izvjestaj o poslovanju banke. Rad nadzornog odbora utvrdjuje se opstim aktom.

Clan 33.

Generalni direktor banke je odgovoran za zakonito pos-lovanje i provodjenje utvrdjene poslovne politike. Generalni direktor banke ne moze biti imenovan bez pre-thodne pismene saglasnosti Agencije. Generalni direktor banke ne moze biti:
1. clan upravnog odbora iste banke ili druge banke regis-trovane u Federaciji, osim ako ta banka ima uske veze sa bankom ciji je on generalni direktor;
2. lice koje se u periodu od posljednje dvije godine nalazilo na funkciji direktora ili zamjenika direktora Agencije, osim ako je dobilo prethodnu saglasnost Upravnog od-bora Agencije. Generalni direktor banke:
1. predstavlja i zastupa banku;
2. izvrsava odluke skupstine, upravnog odbora i nadzornog odbora banke;
3. organizuje rad i rukovodi poslovanjem banke;
4. odlucuje o svim pitanjima koja nisu u nadleznosti skupstine, upravnog odbora ili nadzornog odbora banke;
5. obavlja druge poslove, u skladu sa zakonom, statutom i opstim aktima banke. Generalni direktor moze prenijeti dio ovlastenja na druga lica.

Clan 34.

Lica imenovana za clanove viseg rukovodstva banke moraju ispunjavati uslove utvrdjene propisima Agencije i opstim aktima banke.

Clan 35.

 

Clanovi organa rukovodstva

banke i svi zaposleni u banci, za vrijeme rada u banci, duzni su informacije do kojih su dosli radeci u banci cuvati kao poslovnu tajnu i ne smiju ih upotrijebiti u svoju licnu korist, niti pruzati drugim licima, osim Agenciji, uk-ljuc ujuci kontrolore i revizore koje je ona imenovala, i drugim nadleznim organima, u skladu sa zakonom. Lica iz stava 1. ovog clana duzna su cuvati poslovnu tajnu i nakon prestanka rada u banci, odnosno obavljanja funkcije.

Clan 36.

Dijelovi banke mogu se osnovati samo uz pismeno odobrenje Agencije. Agencija moze odbiti zahtjev banke za osnivanje dijela banke ako:
1. predvidjeni kadrovi, prostorije i oprema ne zadovoljavaju zahtjeve utvrdjene propisima Agencije;
2. poslovanje ili finansijsko stanje banke ukazuje da osni-vanje dijela banke ne bi bilo u skladu s interesom njenih deponenata;
3. banka sa sjedistem izvan Federacije nije predmet propisa i supervizije na konsolidovanoj osnovi.

Clan 37.

Nacin poslovanja i kontrolu dijelova banke u Federaciji banaka sa sjedistem izvan Federacije propisace Agencija svojim aktom.

IV - USLOVI ZA FUNKCIONISANJE BANKE

Clan 38.

Banka je duzna svoje poslovanje obavljati u skladu sa zak-onom, propisima Agencije, uslovima i ogranicenjima utvrdjenim bankarskom dozvolom, te odgovarajucim poslovnim i racuno-vodstvenim principima i standardima utvrdjenim posebnim zak-onom. Banka je duzna u svom poslovanju neprekidno odrzavati adekvatan kapital odnosno solventnost, potreban obim likvidnih sredstava odnosno sposobnost placanja i kreditnu sposobnost, te osiguravati diverzifikaciju svoje aktive. Diverzifikacija u smislu ovog zakona je prosirenje aktive investiranjem i plasiranjem sredstava u vise razlicitih pravnih osoba.

Clan 39.

Banka moze obavljati samo slijedece djelatnosti:
1. primanje svih vrsta novcanih depozita i drugih novcanih sredstava;
2. davanje i uzimanje kredita i finansijski lizing;
3. davanje svih oblika novcanog jemstva;
4. ucesce, kupovina i prodaja instrumenata trzista novca i kapitala za svoj ili tudji racun;
5. usluge platnog prometa i prenosa novca;
6. kupovina i prodaja strane valute;
7. izdavanje i upravljanje sredstvima placanja (ukljucujuci kreditne kartice, putne i bankarske cekove);
8. pohranjivanje i upravljanje vrijednosnim papirima i drugim vrijednostima;
9. usluge finansijskog menadzmenta;
10. kupovina i prodaja vrijednosnih papira; i
11. druge poslove koji proizilaze iz tac. 1. - 10. ovog clana.

Clan 40.

Banka ne smije ulaziti u transakcije ili ucestvovati u bilo kojim djelatnostima koje predstavljaju nelojalnu konkurenciju na finansijskom trzistu.

Clan 41.

Banka je duzna pridrzavati se stopa ogranicenja i rizika vezanih za bilans i vanbilansne stavke, aktivu i ponderisanu aktivu, kapital i njegovu strukturu, utvrdjenih propisima Agen-cije. Banka je duzna odrzavati dionicki kapital i neto kapital, u skladu sa odredbama clana 20. ovog zakona, i istovremeno najmanje u iznosu od 8% ukupne rizikom ponderisane aktive, pri cemu najmanje jedna polovina njenog kapitala mora da se sastoji od osnovnog kapitala. Kapital, dionicki kapital i ponderisana aktiva banke utvrdjuju se u skladu s propisima koje donosi Agencija.

Clan 42.

Izlaganje banke kreditnom riziku prema pojedinacnom koris-niku ili grupi povezanih korisnika ne smije preci iznos od 40% osnovnog kapitala banke, sa slijedecom strukturom i dodatnim ogranicenjima da:
1. iznos neobezbijedjenog kredita pojedinacnom korisniku ili grupi povezanih korisnika ne smije biti veci od 5% osnovnog kapitala banke;
2. kredit pojedinacnom korisniku ili grupi povezanih koris-nika u iznosu vecem od 25% osnovnog kapitala banke, mora biti potpuno obezbijedjen kvalitetnim utrzivim zalo-gom cija vrijednost, utvrdjena pouzdanim i stabilnim cijenama, prelazi iznos kredita. Veliko izlaganje banke kreditnom riziku predstavlja ukupnu izlozenost banke kreditnom riziku prema pojedinacnom koris-niku ili grupi povezanih korisnika u iznosu vecem od 15% osnovnog kapitala banke, pri cemu zbir svih velikih izlaganja banke kreditnom riziku ne smije preci iznos od 300% osnovnog kapitala banke. Dva ili vise korisnika smatraju se "grupom povezanih koris-nika", kada zbog njihovih medjusobnih odnosa izlozenost banke prema njima predstavlja jedinstvenu izlozenost banke kreditnom riziku, pod uslovima koji se blize uredjuju propisima Agencije.

Clan 43.

Banka ne smije u svoja stalna sredstva investirati vise od 50% iznosa njenog osnovnog kapitala bez posebne dozvole Agencije. Za druge depozitne organizacije Agencija moze propisati posebne zahtjeve opreznog poslovanja.

Clan 44.

Dokumentaciju i evidencije o obavljenim transakcijama banka je duzna cuvati u skladu sa zakonskim propisima.

Clan 45.

Banka je duzna redovno izvjestavati svoje klijente o us-lovima medjusobnog poslovanja, a posebno o uslovima koji se odnose na depozite i kredite koji su im dati, ukljucujuci i godisnju kamatnu stopu.

Clan 46.

Prilikom poslovanja u ime ili za racun lica povezanog s bankom, banka ne moze tom licu pruzati povoljnije uslove u odnosu na druga lica koja nisu povezana s bankom. Licima povezanim s bankom, u smislu stava 1. ovog clana, smatraju se narocito:
1. clanovi organa banke, direktor i zaposleni u banci i clanovi uze porodice ovih lica;
2. lica koja imaju znacajno glasacko pravo i clanovi uze porodice ovih lica;
3. pravno lice u kojem banka ima znacajna glasacka prava;
4. pravno lice u kojem znacajna glasacka prava ima isto lice koje ima znacajna glasacka prava i u banci; i
5. pravno lice u kojem je vlasnik znacajnih glasackih prava, direktor ili clan upravnog odbora jedno od lica iz tac. 1.-4. ovog stava. Banka ne moze licu zaposlenom u banci davati kredit veci od iznosa utvrdjenog propisima Agencije. Agencija donosi propise kojim se osigurava primjena ogranicenja utvrdjenih odredbama st. 1. - 3. ovog clana.

Clan 47.

Banka ne smije sticati, vrsiti konverzije ili transfere, niti posredovati prilikom sticanja, konverzije ili transfera novca ili druge imovine, za koju zna ili bi mogla osnovano pretpostaviti da je stecena vrsenjem krivicog djela. Svaki clan organa banke, generalni direktor, clan viseg ruk-ovodstva i zaposleni u banci duzan je bez odlaganja obavijestiti Agenciju, odnosno na njen zahtjev dostaviti informacije o bilo kojoj aktivnosti banke za koju zna ili moze osnovano pretposta-viti da je protivna zabrani iz stava 1. ovog clana.

V - KNJIGOVODSTVO, REVIZIJA I KONTROLA

Clan 48.

Banka i njena supsidijarna lica duzni su uredno, azurno i kontinuirano voditi knjigovodstvene evidencije poslovanja i pripremati godisnje finansijske izvjestaje, koji na adekvatan nacin prikazuju njihove aktivnosti i finansijsko stanje, u obliku i sa sadrzajem utvrdjenim zakonom, medjunarodnim racunovod-stvenim standardima i propisima Agencije. Knjigovodstvene evidencije i finansijski izvjestaji banke moraju iskazivati i djelatnosti i finansijsko stanje njenih supsidi-jarnih lica pojedinacno i na konsolidovanoj osnovi.

Clan 49.

Banka i njena supsidijarna lica duzni su imenovati, uz odo-brenje Agencije, nezavisnog vanjskog revizora, koji:
1. banci daje savjete o primjeni racunovodstvenih stand-arda;
2. priprema i organima upravljanja banke podnosi godisnji izvjestaj, sa njegovim misljenjem da li finansijski iz-vjes taji daju potpun, tacan i vjerodostojan pregled finan-sijskog stanja banke, u skladu s odredbama ovog zakona i propisima Agencije;
3. informise organe banke i Agenciju o protivpravnom postupanju radnika banke ili njenog subsidijarnog lica, ili nepravilnosti ili nedostatku u upravljanju ili pos-lovanju banke ili njenog subsidijarnog lica, za koje je saznao, a koji mogu prouzrokovati materijalni gubitak za banku ili njeno subsidijarno lice. Banka je duzna na zahtjev Agencije odmah dostaviti dodatne podatke i misljenje revizora o banci i njenim subsidijarnim licima, na racun banke, odnosno njenih subsidijarnih lica.

Clan 50.

Banka je duzna dostaviti Agenciji godisnji finansijski iz-vjes taj u roku od 75 dana, a izvjestaj vanjskog revizora u roku od sest mjeseci od isteka te poslovne godine na koju se izvjestaj odnosi. Banka je duzna da izvjestaj vanjskog revizora u skracenom obliku, u roku 15 dana po njegovom prijemu, objavi u jednim od dnevnih novina na teritoriji Federacije i o tome, uz dostavu kopije objave, izvjesti Agenciju.

Clan 51.

Banka je duzna pripremati i dostavljati Agenciji izvjestaje o poslovanju, likvidnosti, solventnosti i rentabilnosti, za sebe i svoja supsidijarna lica pojedinacno i na konsolidovanoj osnovi, u obliku, sa sadrzajem i u rokovima utvrdjenim propisima Agen-cije. Banka i svako njeno supsidijarno lice i dijelovi banke sa sjedistem izvan Federacije, podlijezu kontroli i reviziji od strane Agencije u skladu sa propisima Agencije. Subjekti iz stava 2. ovog clana duzni su da prime kontrolore i revizore koje je Agencija imenovala i da u potpunosti saradjuju s njima.

VI - POSTUPAK STECAJA I LIKVIDACIJE BANAKA

Clan 52.

Postupak stecaja i likvidacije banaka provodi se u skladu sa Zakonom o stecaju i likvidaciji ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 23/98), ako ovim zakonom nije drukcije odredjeno.

1. PRIVREMENA UPRAVA I LIKVIDACIJA

Clan 53.

Agencija moze imenovati privremenog upravnika banke kada ocijeni:
1. da je prekrsen zakon, propis ili odluka Agencije, cime su ozbiljno ugrozeni interesi deponenata;
2. da je svojim poslovanjem banka prouzrokovala ili moze prouzrokovati znacajno pogorsanje njenog kapitala ili finansijskog stanja, ili druge ozbiljne rizike po interese deponenata;
3. da je banka prekrsila i nastavlja sa povredom propisa iz clana 65. ovog zakona;
4. da je banka prikrila od Agencije ili njenih kontrolora i revizora poslovne knjige, dokumente, evidencije ili imovinu banke, ili je odbila pristup ovlastenih lica tim knjigama;
5. da je opravdan zahtjev upravnog odbora, nadzornog odbora, generalnog direktora ili skupstine dionicara banke za imenovanje privremenog upravnika banke;
6. da je kapital banke manji od 50% visine kapitala iz clana 41. stav 2. ovog zakona;
7. da banka ne placa dospjele finansijske obaveze, 15 dana neprekidno ili 30 dana sa prekidima u toku 45 dana. Agencija je duzna imenovati privremenog upravnika banke kada banci ukine bankarsku dozvolu, i kada ocijeni da je banka nesolventna prema odredbama ovog zakona i propisima Agen-cije.

Clan 54.

Banka se smatra nesolventnom kada Agencija, prema pro-pisima koje donosi, utvrdi da je vrijednost obaveza veca od vrijednosti njene aktive. U postupku ocjene solventnosti, vrijednost aktive i obaveza banke procjenjuje se u skladu sa standardima i procedurama utvrdjenim propisima Agencije, pri cemu se u vrijednosti aktive i obaveza banke za buduci period ukljucuje i realna procjena iznosa prihoda i rashoda banke za taj period. Agencija je duzna ukinuti bankarsku dozvolu banci za koju utvrdi da je nesolventna. Odluka Agencije o oduzimanju bankarske dozvole iz stava 3. je konacna.

Clan 55.

Privremenog upravnika banke Agencija imenuje rjesenjem, u kojem je duzna navesti razloge imenovanja, u skladu s clanom 53. ovog zakona. Rjesenje o imenovanju, razrjesenju ili produzetku mandata privremenog upravnika banke bez odlaganja se dostavlja privre-menom upravniku i banci u kojoj je imenovan, objavljuje u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", i upisuje u registar ba-naka iz clana 16. ovog zakona i sudski registar kod nadleznog suda.

Clan 56.

Privremeni upravnik banke ima pravo neogranicenog pris-tupa i kontrole svih poslovnih prostorija banke, finansijske ak-tive, racunovodstvenih i drugih evidencija, i ostale aktive banke i njenih supsidijarnih lica. Privremeni upravnik je duzan odmah po prijemu odluke o imenovanju preduzeti mjere zastite i sprjecavanja otudjenja ili zloupotrebe aktive i dokumentacije banke i njenih supsidijarnih lica. U preduzimanju mjera iz stava 2. ovog clana, privremeni upravnik ovlasten je, prema sopstvenoj procjeni, zahtijevati pomoc nadleznih drzavnih organa.

Clan 57.

Privremeni upravnik je ovlasten i odgovoran za zastitu imovine i nastavak poslovanja banke. Danom imenovanja privremenog upravnika, sva ovlastenja organa upravljanja i rukovodjenja, zastupnika i dionicara banke prestaju i prenose se na privremenog upravnika, u skladu sa rjesenjem Agencije o njegovom imenovanju. Privremeni upravnik ovlasten je da:
1. vrsi prodaju imovine i otkup obaveza banke, s ciljem ocuvanja odgovarajuce vrijednosti banke;
2. ponisti ili jednostrano dopuni ugovore koje je banka sklopila, ukljucujuci promjene kamatnih stopa, naknada i rokova dospijeca;
3. donosi odluke o otpustanju, suspenziji i rasporedjivanju zaposlenih u banci;
4. suspenduje prikupljanje depozita;
5. zakljucuje i potpisuje ugovore i preuzima obaveze u ime i za racun banke;
6. podnosi i ulaze zahtjeve i tuzbe u ime i za racun banke, te zastupa banku u sudskom i upravnom postupku; i
7. obustavi sve isplate clanovima organa i viseg rukovod-stva i dionicarima banke. Privremeni upravnik moze odredjena ovlastenja prenijeti na druga lica. Privremeni upravnik duzan je provoditi zakone i propise i naloge Agencije.

Clan 58.

Privremeni upravnik duzan je saciniti pismeni izvjestaj o finansijskom stanju i buducim perspektivama banke, sa projek-cijom bilansa stanja i dokumentovanim pretpostavkama na os-novu kojih je analiza uradjena, ukljucujuci podatke koji se odnose na kamatne stope i mjere za poboljsanje aktive, troskove odrzavanja aktive i nepredvidjene obaveze, i dostaviti Agenciji u roku od 60 dana od dana imenovanja, ako odlukom Agencije nije utvrdjen duzi rok. Privremeni upravnik duzan je u izvjestaju iz stava 1. ovog clana, pored ostalog, razmotriti i predloziti jednu ili vise sli-jedec ih mjera:
1. konacno ukidanje bankarske dozvole i likvidaciju banke, s procjenom iznosa aktive koja ce biti realizovana u likvidaciji banke;
2. sanaciju banke, ukljucujuci i povecanje kapitala banke do propisanog minimuma, u skladu sa zakonom i propisima Agencije;
3. prodaju dijelova imovine i/ili otkup obaveza banke, od-nosno prodaju banke; 4. spajanje ili pripajanje banke sa drugom bankom.

Clan 59.

Ukoliko privremeni upravnik u svom izvjestaju ne predlozi jednu od mjera iz clana 58. stav 2. tac. 2-4. ovog zakona, Agencija je duzna donijeti odluku o konacnom ukidanju bankarske doz-vole, u roku od 30 dana od dana prijema izvjestaja privremenog upravnika. Prilikom odlucivanja o planu mjera predlozenom u izvjestaju privremenog upravnika, Agencija je duzna cijeniti i potrebu zastite interesa deponenata i ostalih kreditora banke, te utvrditi postojanje realnih pretpostavki da se predlozeni plan uspjesno provede u periodu od 12 mjeseci po donosenju odluke Agencije o izvjestaju privremenog upravnika. Agencija moze izmijeniti ili dopuniti plan predlozen od privremenog upravnika, prilikom usvajanja izvjestaja ili tokom provodjenja plana. Kada na osnovu izvjestaja privremenog upravnika konacno ukine bankarsku dozvolu i donese odluku o likvidaciji banke, Agencija moze po vlastitoj procjeni, uzimajuci u obzir aktivu i pasivu banke koja nije likvidirana u provodjenju plana privre-menog upravnika, imenovati likvidacionog upravnika, u skladu sa clanom 61. ovog zakona, ili podnijeti nadleznom sudu zahtjev za pokretanje postupka stecaja i imenovanje stecajnog upravnika banke. Izuzetno od odredaba zakona kojim se uredjuje prinudno poravnanje, stecaj i likvidacija pravnih lica, samo Agencija moze podnijeti zahtjev za pokretanje postupka stecaja banke.

Clan 60.

Ovlastenja privremenog upravnika banke prestaju:
1. rjesenjem Agencije, ili istekom mandata utvrdjenog rjesenjem o imenovanju ili kasnijim rjesenjem o produzenju prvobitnog mandata;
2. rjesenjem Agencije o konacnom ukidanju bankarske doz-vole i likvidaciji banke; ili
3. rjesenjem Agencije o imenovanju likvidacionog upravnika banke.

Clan 61.

Kada na osnovu izvjestaja privremenog upravnika odluci da banku proda, pripoji drugoj banci ili likvidira, Agencija moze imenovati likvidacionog upravnika za provodjenje te odluke. Likvidacionog upravnika banke Agencija imenuje rjesenjem, u kojem navodi i razloge imenovanja, u skladu sa stavom 1. ovog clana. Za likvidacionog upravnika banke moze biti imenovano lice koje ispunjava uslove u pogledu profesionalnih kvalifikacija, iskustva i povjerenja, utvrdjene ovim zakonom i propisima Agen-cije. Rjesenje o imenovanju, razrjesenju ili produzetku mandata likvidacionog upravnika banke Agencija bez odlaganja dostavlja likvidacionom upravniku i banci u kojoj je imenovan, objavljuje je u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", i upisuje u registar banaka iz clana 16. ovog zakona i sudski registar kod nadleznog suda. Danom imenovanja likvidacionog upravnika, prestaju sva ovlastenja clanova organa i viseg rukovodstva i prava dionicara banke. Likvidacioni upravnik duzan je postupati u skladu sa zak-onom, propisima i nalozima Agencije, i za obavljanje svojih ovlastenja i odgovornosti odgovoran je Agenciji. Likvidacioni upravnik banke, osim ovlastenja privremenog upravnika iz clana 57. ovog zakona, ima ovlastenja da:
1. proda imovinu i otkupljuje obaveze banke, djelimicno ili u cjelini;
2. proda banku ili je pripoji drugoj banci, uz saglasnost Agencije;
3. likvidira banku i u tom postupku odlucuje o osnovanosti i isplati zahtjeva prema banci. Postupak utvrdjivanja potrazivanja i raspodjele aktive i pasive prilikom likvidacije banke uredjuje se propisima Agencije. Tokom provodjenja plana prodaje banke ili njenog pripajanja drugoj banci, likvidacioni upravnik duzan je podnositi Agenciji izvjestaj o realizaciji plana, najmanje jednom tromjesecno. Tokom provodjenja plana prodaje banke ili njenog pripajanja drugoj banci, Agencija moze uz pismeni izvjestaj likvidacionog upravnika, obustaviti taj postupak i donijeti odluku o likvidaciji banke.

Clan 62.

Na prijedlog privremenog upravnika ili likvidacionog upravnika, Agencija moze depozite u banci i druge obaveze banke i proglasiti djelimicno ili potpuno blokiranim, najduze za period do jedne godine. Odluku iz stava 1. ovog clana Agencija moze donijeti isk-ljuc ivo radi pravilnog i potpunog provodjenja plana privremenog upravnika, odnosno funkcija likvidacionog upravnika, koji je ovlasten i duzan takvu odluku provoditi na nacin kojim se osigu-rava maksimalna zastita vrijednosti depozita i sredstva u banci.

Clan 63.

U procesu likvidacije banke ili dijela banke, isplata obaveza vrsi se po sljedecem redoslijedu prioriteta:
1. dugovi banke po osnovu zajmova datih banci ili drugih obaveza banke stvorenih tokom privremene uprave ili postupka likvidacije banke, u skladu sa ovim zakonom;
2. potrazivanja osiguranih kreditora do vrijednosti njihovog osiguranja;
3. depoziti fizickih lica, najvise do iznosa od 5.000 KM po deponentu;
4. ostali depoziti, ukljucujuci depozite fizickih lica iznad iznosa od 5.000 KM po deponentu;
5. potrazivanja ostalih kreditora; i 6. potrazivanja dionicara banke.

Clan 64.

Prodaju imovine, otkup obaveza, ili raspodjelu aktive i pasive, odnosno prodaju ili pripajanje banke, privremeni upravnik ili likvidacioni upravnik duzan je provesti tako da:
1. postigne maksimalnu cijenu takvom prodajom ili raspod-jelom, radi zastite deponenata i ostalih povjerilaca banke;
2. osigura ravnopravnost mogucih kupaca ili partnera za pripajanje;
3. onemoguci bilo koju vrstu diskriminacije prilikom nad-metanja i razmatranja ponuda; i
4. osigura da kupac ili partner za pripajanje bude lice ili banka u preteznom vlasnistvu i pod kontrolom privatnih lica, osim ako je to, uz pismeno odobrenje Agencije, banka u drzavnom vlasnistvu ciji je plan privatizacije odobren od nadleznog drzavnog organa, ili banka u preteznom vlasnistvu strane drzave ili vlade.

VII - KAZNENE ODREDBE

Clan 65.

Novcanom kaznom od 1.000 do 10.000 KM kaznice se za prekrsaj banka, odnosno drugo pravno lice, ako:
1. se bavi primanjem novcanih depozita ili drugih naplativih novcanih sredstava ili daje kredite bez dozvole Agencije, protivno odredbi clana 2. stav 1. ovog zakona;
2. u svom nazivu koristi rijeci suprotno odredbama clana 2. stav 3. ovog zakona;
3. direktno ili indirektno prikuplja depozite na nacin iz clana 3. ovog zakona;
4. u svom nazivu koristi rijeci suprotno odredbama clana 2. stav 3. ovog zakona;
5. nastavi da obavlja bankarsku djelatnost protivno zabrani iz clana 19. stav 3. ovog zakona;
6. ne likvidira svoju aktivu i ne isplati svoje obaveze u skladu sa clanom 19. stav 3. ovog zakona;
7. ne odrzava kapital i neto kapital u skladu sa clanom 20. st. 1. i 2. ovog zakona;
8. bez odobrenja Agencije prekoraci ogranicenja iz clana 21. stav 1. ovog zakona;
9. bez saglasnosti Agencije preduzima radnje i aktivnosti spajanja, pripajanja ili podjele banke protivno odredbi clana 26. stav 1. i stavlja u primjenu izmjene i dopune statuta protivno odredbi clana 28. stav 3. ovog zakona;
10. svoje aktivnosti ne obavlja u skladu s internim aktima iz clana 28. ovog zakona;
11. za dosije Agencije ne dostavlja potrebna akta u skladu sa clanom 28. stav 2. ovog zakona;
12. za generalnog direktora banke imenuje lice protivno odredbi iz clana 33. stav 3. ovog zakona;
13. svoje poslovanje obavlja suprotno odredbi clana 38. ovog zakona; 14. ulazi u transakcije ili ucestvuje u djelatnostima protivno zabrani nelojalne konkurencije iz clana 40. ovog zakona;
15. ne pridrzava se ogranicenja u poslovanju iz cl. 41-43. ovog zakona;
16. ne cuva dokumentaciju i evidencije u skladu sa odred-bama clana 44. ovog zakona;
17. svoje klijente redovno ne izvjestava u skladu sa clanom 45. ovog zakona;
18. obavlja transakcije s povezanim licima protivno odred-bama clana 46. ovog zakona;
19. sudjeluje u transakcijama protivno odredbama clana 47. ovog zakona;
20. ne imenuje nezavisnog vanjskog revizora u skladu sa clanom 49. ovog zakona;
21. ne dostavi Agenciji izvjestaje u skladu sa cl. 50. i 51. stav 1. ovog zakona;
22. u postupku kontrole banke ne saradjuje sa Agencijom u skladu sa odredbama clana 51. ovog zakona. Za prekrsaje iz stava 1. ovog clana moze se u srazmjeri i sa visinom pricinjene stete ili neizvrsene obaveze propisati novcana kazna najvisa do dvadesetostrukog iznosa pricinjene stete ili neizvrsene obaveze koja je predmet prekrsaja. Za prekrsaje iz stava 1. ovog clana kaznice se i odgovorno lice u banci odnosno drugom pravnom licu novcanom kaznom od 200 do 2.000 KM. Sve novcane kazne propisane u ovom clanu se placaju budzetu Federacije.

1. PREKRSAJNI POSTUPAK

Clan 66.

Prekrsajni postupak u prvom stepenu vodi i rjesenje donosi Komisija za prekrsaje (u daljem tekstu: Komisija) od tri clana.

Clanove Komisije,

kao i njihove zamjenike, imenuje direktor Agencije u skladu sa zakonom. Komisija vodi prekrsajni postupak u skladu sa Zakonom o prekrsajima kojima se povredjuju federalni propisi ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 9/96) i ovim zakonom.

Clan 67.

Agencija za svaki slucaj pojedinacno odredjuje mjere koje su odredjene ovim clanom. Agencija moze preduzeti jednu ili vise aktivnosti iz ovog clana prema banci, clanovima njenih organa upravljanja, rad-nicima banke ili licima koja imaju znacajno glasacko pravo i to:
1. izdati pismeno upozorenje;
2. sazvati Skupstinu dionicara ili drugih vlasnika banke u cilju rasprave i razmatranja sanacionih mjera koje treba poduzeti;
3. izdati pismeni nalog:
a) koji nalaze da banka prestane i da se uzdrzi od prekrsaja ovog zakona i propisa Agencije, te pre-duzimanje mjera za sanaciju, ili
b) u cilju nametanja posebnih zahtjeva za opreznim poslovanjem koji se razlikuju od onih koji se inace primjenjuju za datu banku;
4. izdati pismeni nalog koji sadrzi upute u vezi kamatne stope, roka dospijeca ili drugih uslova koji se primjenjuju na bilo koji vid finansiranja kojeg je banka izvrsila ili primila (ukljucujuci i depozite), ili koji se odnose na neocekivane obaveze banke;
5. izreci novcane kazne u skladu sa ovim zakonom;
6. izdati pismeni nalog o privremenoj suspenziji clanova organa upravljanja ili radnika banke kada:
a) utvrdi da su takva lica napravila jedan od prekrsaja koji su navedeni u clanu 65. ovog zakona; ili
b) ako takva lica ne ispunjavaju uslove za kvalifikaci-jom, iskustvom ili drugim uslovima koji su odredjeni propisom Agencije;
7. izdati pismeni nalog kojim se zabranjuje da jedno ili vise lica koja posjeduju znacajno glasacko pravo u banci imaju pravo glasa ili kojom se trazi od takvih lica da prodaju ili rasprodaju citav ili bilo koji dio njihovih vlasnickih prava u banci, u skladu sa zakonom i u vre-menskom periodu koji se odredi nalogom, kada:
a) Agencija utvrdi da su takva lica namjerno ili grubo pocinila jedan od prekrsaja koji su navedeni u clanu 65. ovog zakona;
b) Agencija dodje u posjed cinjenica koje opravdavaju odbijanje izdavanja odobrenja za sticanje ili povecanje znacajnih glasackih prava; ili
c) je znacajno glasacko pravo steceno ili povecano bez prethodnog odobrenja Agencije;
8. odrediti dodatne uslove za bankarsku dozvolu u obimu koji je potreban da se ispravi ucinjeni prekrsaj;
9. imenovati savjetnika za banku;
10. imenovati vanjskog revizora na trosak banke kako bi on izveo finansijsku i operativnu reviziju pod uslovima koje je postavila Agencija;
11. imenovati Privremenog upravnika u skladu sa odred-bama ovog zakona;
12. ukinuti banci bankarsku dozvolu. Ako je lice na koje se odnosi stav 2. ovog clana optuzeno za bilo kakve kriminalne radnje, Agencija moze izdati pismeni nalog kojim se takvo lice privremeno suspenduje sa njegovih pozicija u banci, i ako je primjenljivo, takvom licu suspendovati pravo glasa u banci do okoncanja postupka. Ukoliko je takvo lice osudjeno za takve radnje, Agencija moze izdati pismeni nalog kojim se takva osoba uklanja sa njegove pozicije u banci, i ako je primjenljivo, zabraniti vrsenje njegovog prava glasa u banci i zahtjevati od njega da rasproda dio ili cjelokupan udio svog vlasnistva u banci. Nije potrebno nikakvo prethodno obavjestenje za nalog propisan ovim stavom. Lice ne moze imati poziciju niti ucestvovati u aktivnostima banke bez prethodno izdatog odobrenja Agencije, ako se na njega odnosi nalog Agencije u slijedecim slucajevima :
1. da se takvo lice suspenduje ili odstranjuje iz banke; ili
2. licu zabranjuje da ima pravo glasa u banci ili se od njega trazi da proda znacajno glasacko pravo koje ima u banci zbog namjernog ili grubog prekrsaja; ili
3. dovodi u vezu kriminalna aktivnost u skladu sa stavom 3. ovog clana. Nalog iz stava 4. tacka 3. ovog clana moze se izdati svakom licu u periodu od pet godina nakon sto je dato lice prestalo biti clan organa upravljanja, radnik ili imalac znacajnog glasackog prava u banci. U slucaju da je od bilo kojeg lica zahtijevano da proda dionice sa pravom glasa koje ima u banci, a prema nalogu izdatom u skladu sa ovim clanom i ono to ne ucini u odredjenom periodu, Agencija je ovlastena da te dionice sa pravom glasa proda na javnoj licitaciji. Protiv rjesenja iz ovog clana moze se, u roku od 8 dana od dana dostavljanja, uloziti prigovor direktoru Agencije. Mjere utvrdjene ovim clanom ne sprjecavaju primjenu drugih kazni utvrdjenih drugim zakonom.

VIII - PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clan 68.

Pravne osobe koje su dobile bankarsku dozvolu u skladu sa Zakonom o bankama ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 2/95, 9/96 i 25/97) duzne su uskladiti svoje poslovanje sa odred-bama ovog zakona najkasnije u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Clan 69.

Propise i opste akte predvidjene ovim zakonom, koji se od-nose na poslovanje banaka, Agencija ce donijeti najkasnije u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Propisi iz stava 1. ovog clana objavljuju se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

Clan 70.

Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da vazi Zakon o bankama ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 2/95, 9/96 i 25/97) kao i primjena drugih zakona i propisa koji su regulisali ovu materiju, a primjenjivali su se na teritoriji Feder-acije do dana stupanja na snagu ovog zakona.

Clan 71.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

Predsjedavajuci Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
Mariofil Ljubic, s. r.

Predsjedavajuci Predstavnickog doma
Parlamenta Federacije BiH
Enver Kreso, s. r.